Toon posts:

[Inspire] Volume probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie een verklaring hebben voor mijn probleem ;)

Ik heb een Creative Inspire 5100 5.1 boxenset. Hij heeft het een hele tijd goed gedaan, maar nu doet zich het volgende probleem voor:

Als ik mijn volume harder of zachter zet met de draaiknop, en je zet hem weer stil, blijft hij harder en zachter gaan. :/ Dit probleem komt af en toe veel voor, en de ene keer weer helemaal niet :?

Wat kan er mis zijn? Hij doet het niet altijd, maar als hij het doet is dat vrij vervelend. Ik heb ook al op Creative site gezocht en de search hier gebruikt, maar ik vind niets ;(

Weten jullie misschien wat er is?

Alvast bedankt ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem met mijn inspire 7.1 set. Hij gaat vooral vaak zachter, erg vervelend. Ook geen flauw idee waar het aan ligt :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Heb je het ding al eens open gemaakt?
Ik weet niet of ze een optische draaiknop gebruiken want dan kan het zijn dat er wat stof tussen zit.
Als het een normale potmeter is dan zou je er wat contact-spray (te koop bij de electronicazaak) tussen kunnen spuiten.
Er bestaan ook nog andere soorten draaiknop-systemen, bv met 2 schakelaar die steeds connecten en verbreken. Als die contactjes vuil zijn dan kan het gebeuren dat het apparaat denkt dat je nog lekker aan het draaien bent (vaak door een intern slecht/vuil contact). Als er gaatjes in zetten kan je wat contactspray proberen.

Senile! Senile Oekaki

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
hm, viel mee, toen ie alleen nog maar open was was het probleem al weg :) Voor de zekerheid nog maar ff geblazen ook, mis alleen me "END" key nu :{ (dont ask :X )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Een klasgenoot had hetzelfde probleem, en hij had inderdaad wat contactspree tussen bepaalde dingen gespoten. Hij deed het weer perfect zei hij.
Ik denk dat ik dat even van hem leen en even openmaken en even goed schoonmaken :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 09:45 ]