Ik heb 2 hardeschijven:
1: XP + allemaal belangrijke documenten
2: Win 98 (tweede editie) + 1 oud spelletje
Dat oude spelletje liep vast, en toen ik de computer opnieuw wilde opstarten zei hij:
http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm
Dus ik braaf gedaan wat op die site staat... eerst win98 bootdisk maken en daarna na de reboot, dit intikken:
Dus de computer doet dat "sys c:" braaf voor mijn XP schijf
Dus ik start de comp opnieuw op en krijg zoiets als dit:
himem.sys vraagje!
Ik snapte het niet helemaal, maar ik heb toen dus het volgende gedaan:
Ik heb van mijn win 98 schijf de himem.sys en de config.sys op een schijfje gezet, daarna heb ik in dos eerst de himem.sys gecopieerd naar c:\windows\, maar toen deed de schijf het nogsteeds niet... dus ik heb toen ook config.sys gekopieerd naar c:\
Maar nu zegt hij dat hij win.com niet kan vinden... dus voor ik verder dingen kapot zit te maken leek het me wel handig om in dit topic voor hulp te vragen
Formatteren is geen optie, want er staan belangrijke files op.
De computer komt van dixons, dus Win ME staat op een partitie op de hardeschijf en dan kun je met de opstart-diskette de computer opnieuw terug brengen naar zoals hij was toen hij uit de fabriek kwam... maar dan ben ik al mijn files kwijt.
Ik heb WIN ME ge-upgrade naar Win XP
Weet iemand wat ik moet doen op dit op te lossen?
1: XP + allemaal belangrijke documenten
2: Win 98 (tweede editie) + 1 oud spelletje
Dat oude spelletje liep vast, en toen ik de computer opnieuw wilde opstarten zei hij:
Dus ik heb op internet gekeken via mijn XP schijf (als boot ingesteld) en toen kwam ik op de volgende site:NTLDR is missing
http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm
Dus ik braaf gedaan wat op die site staat... eerst win98 bootdisk maken en daarna na de reboot, dit intikken:
Dus ik doe dat braaf, maar ben vergeten de bootsequence aan te passensys c:
Dus ik start de comp opnieuw op en krijg zoiets als dit:
Maarja, ik heb nu dus 2 hardeschijven die het niet doen, dus ik opnieuw de Win 98 CD geinstalleerd en ben toen op GoT gaan zoeken. Ik op dit topic:C:\dos\himem.sys is missing
error in config.sys on line 1
himem.sys vraagje!
Ik snapte het niet helemaal, maar ik heb toen dus het volgende gedaan:
Ik heb van mijn win 98 schijf de himem.sys en de config.sys op een schijfje gezet, daarna heb ik in dos eerst de himem.sys gecopieerd naar c:\windows\, maar toen deed de schijf het nogsteeds niet... dus ik heb toen ook config.sys gekopieerd naar c:\
Maar nu zegt hij dat hij win.com niet kan vinden... dus voor ik verder dingen kapot zit te maken leek het me wel handig om in dit topic voor hulp te vragen
Formatteren is geen optie, want er staan belangrijke files op.
De computer komt van dixons, dus Win ME staat op een partitie op de hardeschijf en dan kun je met de opstart-diskette de computer opnieuw terug brengen naar zoals hij was toen hij uit de fabriek kwam... maar dan ben ik al mijn files kwijt.
Ik heb WIN ME ge-upgrade naar Win XP
Weet iemand wat ik moet doen op dit op te lossen?