MBR IDE2 naar floppy

Pagina: 1
Acties:

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
Ik heb een PC met 2HD's, waarvan de 2e uit een andere pc komt, deze schijf is encrypted dmv MBR, nu moet ik de MBR van de 2e HD naar floppy wegschrijven zodat ik mijn encrypted schijf weer kan lezen als ik boot van floppy, weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? als ik nu MBR weg schrijf krijg ik de MBR van de 1e schijf...
tx alvast!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Wat heeft de mbr(master boot record) in dit geval met encryptie te maken

• deredding
mlevd schreef op 14 maart 2004 @ 13:28:
Wat heeft de mbr(master boot record) in dit geval met encryptie te maken
ik gebruik full drive encryptie (DriveCrypt Plus Package)
hiermee kan ik een rescue disk maken maar dan paktie de MBR van de schijf die niet encrypted is (mijn nood pc) terwijl ik dus de MBR van de encrypted schijf op flop moet krijgen...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
En als je die andere schijf eens afkoppelt en die 2e schijf gewoon als master instelt.

• deredding
mlevd schreef op 14 maart 2004 @ 13:33:
En als je die andere schijf eens afkoppelt en die 2e schijf gewoon als master instelt.
dan moet ik mn w8woord geven en dan start hij windows op van de encrypted schijf, MAAR die windows is dus verkloot en daar kan ik dus niet in komen, zowel normaal/veilig/diag modus kom ik niet in. waardoor ik ook geen andere tooltjes kan draaien om mijn schijf te decrypten of bestanden over te zetten naar andere schijf.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Met dd moet dat wel lukken. Als je geen Linux installatie ter beschikking hebt moet je even een floppydist als Toms rtbt of zo gebruiken. Even opletten dat je de juiste paramterrs (of, if, count) invult.

Zoeits als dd if=/dev/hda of=backup-hda.mbr count=1 bs=512 dus :) . Wel even /dev/hda en de lokatie van backup-hda.mbr aanpassen!

[ Voor 63% gewijzigd door Zpottr op 14-03-2004 13:52 . Reden: Commando toegevoegd ]

Zoef

• deredding
Zpottr schreef op 14 maart 2004 @ 13:37:
Met dd moet dat wel lukken. Als je geen Linux installatie ter beschikking hebt moet je even een floppydist als Toms rtbt of zo gebruiken. Even opletten dat je de juiste paramterrs (of, if, count) invult.

Zoeits als dd if=/dev/hda of=backup-hda.mbr count=1 bs=512 dus :) . Wel even /dev/hda en de lokatie van backup-hda.mbr aanpassen!
als ik de MBR van mn encrypted schijf copieer naar die van de gewone schijf, (zelfde OS) gaat dat dan zonder problemen? (het zijn twee verschillende schijven)

Verwijderd

je kunt toch gewoon van bootdisk starten?
dan de MBR van die 2e schijf pakken (harddisk 1 afkoppelen) en dan ben je er.
Als dat encryptie-pakket een tooltje heeft zul je dat natuurlijk even naar diskette moeten kopieren voordat je het kunt gebruiken.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

deredding schreef op 14 maart 2004 @ 18:57:
[...]

als ik de MBR van mn encrypted schijf copieer naar die van de gewone schijf, (zelfde OS) gaat dat dan zonder problemen? (het zijn twee verschillende schijven)
Kopieren kan zeker, of e.e.a. dan nog werkt weet ik niet omdat ik goed niet begrijp hoe jouw soopah-doopah encryptiemethode werkt. Maak een backup van de mbr van hda (je primary master), schrijf dan de mbr van je secondary master naar de primary. Zie voor meer info de wiki die ik linkte in mijn vorige post.

Overigens zijn dit natuurlijk gevaarlijke spelletjes :)

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 14-03-2004 20:59 . Reden: ...maar gevaarlijke spelletjes zijn leuke spelletjes! ]

Zoef

Pagina: 1