Partititie verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 20:23
Ik heb een heel raar probleem. Gisteren was ik een film aan het kopieren van de ene harde schijf naar de andere. Maar toen liep hij vast. Ik heb explorer.exe gesloten na een tijde en weer gestart via taak uitvoeren. Toch bleef mijn pc vast staan en heb ik de pc afgesloten.

Nu start ik de pc weer op en mist er 1 harde schijf (S-ATA) in mijn rijtje bij deze computer.
Bios detecteert mijn harde schijf, hardware bij apparaatbeheer ziet mijn harde schijf ook. Aangezien ik dit heel vreem vond, ging ik partition magic er maar weer eens opzetten en toen kreeg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpion2k.nl/schijf.jpg

De partitie is verdwenen ofzo? Hoe kan ik deze harde schijf weer werkend krijgen zonder data te verliezen, want er staan flinke collecties van mij op waar ik jaren voor heb moeten werken.

Weet iemand wat ik moet doen?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:43
programma dat "getdataback" heet kan je HDD weer restoren als je er niks overheen zet.
duurt wel lang

TheS4ndm4n#1919

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als het ooit 1 grote partitie was, zou ik dat onder MS DOS met fdisk weer terug proberen te zetten. Eerst alle partities verwijderen, dan 1 grote toevoegen van het type FAT32 of NTFS (in ieder geval hetzelfde als het was) met dezelfde clustergrootte.

Fdisk doet niks met de data op je schijf, dus als het mislukt kun je alsnog tools als "getdataback" gebruiken.

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 20:23
Ik denk dat ik kies voor Getdataback, aangezien ik geen fdisk kon vinden die 200 gb s-ata ondersteunde.

Maar getdataback ziet er goed uit. Die wil ik wel gaan doen. Maar ik wil toch weer even zekerheid, hoort het er nu zo uit te zien?
Afbeeldingslocatie: http://www.scorpion2k.nl/data.jpg

Moet ik nu kiezen voor 3rd hard drive of dat regels eronder van partitition?

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
Ik heb eigenlijk zelfde soort probleem(en).. zie Partitie blijf verdwijnen, wat kan de oorzaak zijn?

Ik heb toen iig de partitie makkelijk terug weten te krijgen met testdisk (Die staat ook in de OM Faq).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie dat je XP draait. Wat zegt XP's eigen schijfbeheer?

Maargoed, alle tips om de verloren gaande data te redden kun je in de FAQ van dit subforum vinden onder "Harddisks - Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" B)

Ergo: gewoon zoveel mogelijk verschillende recoverytooltjes proberen.
Pagina: 1