Toon posts:

Adventures

Pagina: 1
Acties:

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05-12 16:19

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Allen,

Ik wilde deze topic maken over het spelen van adventures. Ik kan niet wachten totdat Sam n Max 2 uitkomt. Wat heb ik dubbel gelegen met die twee. Tevens vind ik Monkey Island gaaf. Ook larry mag niet aan het rijtje ontbreken. Slapeloze nachten heb ik gehad om al die oplossingen opgelost kon krijgen.

Nu wil ik van jullie weten , spelen jullie wel eens adventures en zo ja waar zit je op te wachten. Tevens geef je favoriete scene uit een adventure weer:

De mijne is de zogenaamde Ships song uit monkey Island 3

A Pirate I was meant to be
Haggis: We're a band of vicious pirates
Edward: A-sailin' out to sea!
Bill: When you hear our gentle singing...
Haggis: You´ll be sure to turn and flee!
Guybrush: Oh, this is just ridiculous.

Guybrush: Come on, men! We've got to recover that map!
Bill: That pirate will be done for, when he falls into our trap!
Bill: We're a club of tuneful rovers
Haggis: We can sing in every clef!
Edward: We can even hit the high notes!
Haggis: It's just too bad we're tone deaf!

Bill/Edward/Haggis: A pirate i was meant to be! Trim the sails and roam the sea!

Guybrush: Let's go defeat that evil pirate!
Edward: We know he's sure to lose, 'cause we know [just] where to fire at!
Edward: We're thieving balladeers.
Haggis: A gang of cutthroat mugs.
Bill: To fight us off ye don't need guns!
Edward: Just really good ear-plugs!

Bill/Edward/Haggis: A pirate i was meant to be! Trim the sails and roam the sea!

Guybrush: All right, crew, let's get to work!
Haggis: Our vocation is a thing we love, a thing we'd never shirk.
Haggis: We'll fight you in the harbor.
Bill: We'll battle you on land.
Edward: But when you meet singing pirates...
Guybrush: They'll be more than you can stand.
Bill: [Ooooh!] That was a good one!
Guybrush: No, it wasn't.

Guybrush: No time for song! We've got to move!
Bill: The battle will be long, but our courage we will prove!
Bill: We're a pack a' scurvy sea-dogs.
Haggis: Have we pity? Not a dram!
Edward: We all eat roasted garlic...
Haggis: ...then sing from the diaphragm!

Guybrush: Less singing, more sailing.
Edward: When we defeat our wicked foe, his ship he will be bailing!
Bill: If ye try ta fight us...
Haggis: ...you will get a nasty whackin'!
Edward: If ya disrespect our singin'...
Bill: ...we will feed ya to a kraken!

Guybrush: I'm getting so sick of you guys and your rhyming.
Haggis: We're ready to set sail, though the cannons need a-priming.
Edward: We're troublesome corsairs!
Bill: And we've come to steal your treasures!
Haggis: We would shoot you on the downbeat...
Edward: ...but we have to rest five measures.

Guybrush: Stop! Stop! Stop!
Bill: The brass is what we'll polish and the deck is what we'll mop.
Guybrush: You say you're nasty pirates...
...scheming, thieving, bad bushwhackers?
From what I've seen I tell you...
...you're not pirates!
You're just slackers!

Guybrush: We'll surely avoid scurvy if we all eat an orange.
Haggis: And...!
Haggis: ...um...
Bill: Well...
Edward: ...err...
Bill: Door hinge?
Edward: No, no...
Bill: Guess the song's over, then.
Haggis: Guess so.
Edward: Okay, back to work.
Guybrush: Well gee. I feel a little guilty, now.

Gebulderd heb ik.

http://www.milegend.com/animations/images/vanhelgenplaying.gifhttp://www.milegend.com/animations/images/cutthroatbill.gifhttp://www.milegend.com/animations/images/blondebeard.gif

... Now I feel quilty

[Voor 72% gewijzigd door Stronkie op 14-03-2004 13:36]

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
Stronkie schreef op 14 maart 2004 @ 13:20:
Ik kan niet wachten totdat Sam n Max 2 uitkomt. Wat heb ik dubbel gelegen met die twee.
Dan kan je lang wachten, die is namelijk gecanceld...

Zelf lijkt me Broken Sword: The Sleeping Dragon trouwens best geinig. Maar ik ben niet zo'n adventurefan, ik hou van iets meer actie :)

Met Monkey Island 4 heb ik me trouwens best goed vermaakt, vooral scenes als het handje drukken doormiddel van bekvechten vond ik erg leuk :D En aangezien ik niet zo snel kan komen op andere adventures die ik gespeeld heb is dit momenteel m'n favoriet :P

[Voor 25% gewijzigd door Hahn op 14-03-2004 13:26]

The devil is in the details.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Mooi kloten dat die niet uitkomt.

Maar dat neemt niet weg:

Noem jullie favo scene uit een adventure op . De doodgaande gerne op PC games gebied.

http://www.milegend.com/animations/images/timmy.gif

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26

White Dust

PlaneScape: Torment

Zoals MaRc0December al aan geeft, helaas is Sam&Max 2 gecancelled ;(... ik vrees dat het adventur genre op het moment op sterven na dood is... Maar niet zo lang geleden heeft men dat ook gezegt van het RPG genre...

Het laatste adventure wat ik heb gespeeld is Runaway: A Road Adventure, een erg goed en ouderwets aan voelend point&click adventure... schijnt een deel 2 van te komen

Larry1 (de echte antieke versie ;)) was het eerste adventure wat ik (uit)speelde, heeft me ook gelijk geholpen met m'n engels :P

• L3TUC3
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11-05-2020

L3TUC3

GoT vegetable?

Mijn favoriete scene is de openingscene uit Grim Fandango. Geeft al een klein beetje aan hoe het spel verder gaat. Ik heb zo genoten van de droge humor en immersie.

Nog altijd mijn favoriet.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Dat brengt me naar de top 5 adventures aller tijden;

1 Monkey Island 3
http://www.lucasarts.com/products/monkey/intro.gif
2 Sam n Max Hit the Road
http://www.samandmax.net/images/sidebar_hittheroad.gif
3 Larry 1
http://www.electricferret.com/battle/pics/larry.gif
4 Grim Frandango
http://images.amazon.com/images/P/B00004WGW1.01.MZZZZZZZ.jpg
5 Gabriel Knight The beast within.
http://www.adventurecollective.com/boxshots-thumbnails/gk2-t.jpg

[Voor 94% gewijzigd door Stronkie op 14-03-2004 19:01]

• Willybubba
  • Nu online

Willybubba

Nut up or shut up.

Wat ik ook echt een vette adventure vond, naast de hier al genoemde is Flight of the Amazon Queen... en natuurlijk alle lucasartsen, Fate of Atlantis en DOTT in het bijzonder. Ook Zak McKracken and the Alien Mindbenders vond ik destijds (C64) echt geweldig, nooit ontdekt hoe je die game kon saven... dus elke keer gewoon weer opnieuw beginnen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ahh Day of the Tantacle . Met het orginele Maniac Mansion 1 er in. Ahhh Dat waren de tijden.

http://www.schattenjaeger.de/daytentacle/dottlogo.jpg

• Oponn
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-12-2012

Oponn

Tot Smurfs!

ben zelf een enorme fan van de monkey island reeks. wacht dan ook met volle hoop op de officiele aankondiging van monkey island 5 ;)
Daarnaast heb ik ook zeer veel plezier beleefd aan broken sword 2 en 3 en grim fandango.

moet eerlijk bekenen dat ik nog nooit sam en max gespeeld hebt, hoewel het me wel enorm leuk lijkt.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:50
er staat nog wel een adventure op de releaselijsten van dit jaar :P
de nieuwe larry :P

TheS4ndm4n#1919

• Stoned-cow920
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-10-2006
Als het goed is komt deze maand syberia 2 uit (24 maart).... als deze net zo goed is als deel 1 is het weer een mooie aanvulling op de adventure games :)

http://www.justadventure....es/Syberia2/Syberia2.shtm

voor de liefhebbers van syberia :9~

[Voor 28% gewijzigd door Stoned-cow920 op 14-03-2004 19:44]

If you treat women right they purr like a cat, if you treat women wrong they bark like a dog!

• Trinsec
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ha, mijn laatste adventure gespeeld (1 maand geleden ongeveer) is Indiana Jones 4 - The Fate of Atlantis. :) Sorry, maar dat spel MOET ik spelen om de zoveel jaar, tijdloos! Heb ook eerder nog King's Quest 6 gespeeld (klassieker!), en denk erover ook eens Space Quest 3 (mijn eerste echte zelf-uitgespeelde adventure, en heel veel Engels geleerd!) te gaan spelen.

Ik kijk uit naar Syberia 2, omdat ik Syberia 1 toch wel prachtig vond. Ik volg het geheel niet zo goed, dus misschien is het nu al uit. Edit: Ha lees net dat Syberia 2 dus binnenkort uitkomt. Iets om naar uit te kijken dus. :*)

Het probleem met de adventures is dat deel 5, deel 6, etc etc van elke serie een beetje flauw is. Larry vond ik in't begin wel geinig, maar later is't zo flauw geworden. Quest for Glory 2 (ohjah, heb ik vorige jaar ook weer eens uitgespeeld) was gaaf, maar 3 was weer een downer, en 4 was hopeloos en kon niet eens uitgespeeld worden door al de bugs. 5 was meer 3d (gerendered uitziend) en had de sfeer verloren. In dat geval kan je net zo goed een nieuwe serie maken met die nieuwe adventure-engines i.p.v. de oude serie zo te verneuken. :'(

[Voor 6% gewijzigd door Trinsec op 14-03-2004 19:34]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• pollo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-01-2015
Er komen nog genoeg adventures uit. Het probleem is alleen, dat de "grotere ketens" denken dat adventures dood zijn en er dus geen markt voor lijkt te zijn. Zij nemen ze dus niet op in het assortiment, met als gevolg dat niemand ze ziet liggen. Daardoor lage verkoopcijfers en dus bevestiging van de "er is geen markt voor" mythe.

Gelukkig zijn er nog wel winkels die wel adventures verkopen: boekwinkels! Met name die met het * ) logo.
De afgelopen tijd (ongeveer zes maanden denk ik) zijn bijvoorbeeld uitgekomen:
Dark Fall
Jack The Ripper
Black Mirror
Mysterious Journey II
Broken Sword 3
The Omega Stone
Mystery of the Mummy
Cypher

Met uitzondering van Broken Sword en Cypher heb ik deze spellen nog nooit in een "doorsnee game-winkel" zien liggen... en Cypher is zo ongeveer het slechtste spel ooit dus dat doet het imago niet veel goed.

Later dit jaar nog Syberia 2, volgend jaar vervolg op The Longest Journey. Er is een vervolg op Runaway A Road Adventure aangekondigd, Jane Jensen is met een adventure bezig, de ontwikkelaar van Dark Fall is met een tweede spel bezig... er is nog genoeg om naar uit te kijken... alleen de marketing/logistiek moet grondig herzien worden... zodat de spellen weer onder de aandacht van het grote publiek gebracht worden. Aan de aandacht voor Sam & Max 2 kan je wel aflezen dat er echt wel belangstelling bestaat voor het genre. De meeste mensen weten echter niet dat er nog steeds redelijk veel adventures uitgebracht worden...

• TutanRamon
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:30
Police Quest 1 met Sonny Bonds vond ik echt een topper!

We see things as we are, not as they are

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ja ik hoop dat meer mensen dit gaan vinden. Als ik allemaal moet opnoemen wat ik allemaal gespeeld heb. Vooral Sierra was voor mij toch wel een van drukste adventure uitgevers.

Maar de beste komen toch van Lucas Arts

* Sam and Max
* Grim Frandango
* Indiana Jones Last Crusade, Temple of Doom, Fate of Atlantis
alleen die nieuwere 3d vind ik wat minder Zelfde geld voor King's Quest , was leuk totdat ze 3d moesten. Ook monkey Island 4 is minder doordat het zonodig 3d moest. Larry CUm Laude zal ook wel tegenvallen ( ;) als ie überhaubt wel uit komt dan he ;))
* Full Throtle
* Day Of the Tantacle

• Oponn

Oponn

Tot Smurfs!

Stronkie schreef op 15 maart 2004 @ 10:56:
Ook monkey Island 4 is minder doordat het zonodig 3d moest.
Dit is idd erg jammer. vond de graphics van monkey island 3 veel beter passen bij monkey island. gelukkig was de gameplay en het verhaal van MI4 wel goed, op dat monkey combat op het einde na. :|

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik mag eerlijk zeggen dat ik Monkey Island 4 nog niet eens uitgespeeld heb . Ik vond dat lopen Irri. Geef mij maar die muis clicks

Ok nog effe een paar titels waar ik ook met een goed hart aan terug denk:

simon the sorcherer
SpringBreak I, II en III
Loom
Broken Sword I en II
Police Quest
King's Quest
Space Quest
Syberia
Down In the Dumps
Ripper
7th Guest
Pandorra Dective
Under a Killing Moon
Toonstruck
Tex Murphy Overseer
Phantasmogoria I en II

Ach Ach met weemoed denk ik aan mijn jonge jaren... LOL

• party42
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-12-2010
Zie lijstje van Stronkie minus met als aanvulling

- Beneath a steel sky :) Briljant spel...

http://www.vollversion.de/bilder/430_2_full.jpg

oh ja, en
- 7th guest
- 11th hour.
- The legend of Kyrandia I
- The legend of Kyrandia II: The hand of fate
- etc...

Zijn zoveel mooie adventures uitgekomen (destijds, voeguh).

[Voor 7% gewijzigd door party42 op 15-03-2004 12:07]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Undeclinable
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ben laatst begonnen met het kopen van 2e hands adventures via boekhandels en Marktplaats.

Heb nu Grim Fandango, Gabriel Knight 3, Broken Sword 3 en The Longest Journey nog liggen om te spelen. Kan er niet op wachten om ze allemaal te doen!

Ben nu net begonnen met Syberia, heerlijk verhaal en wat een sfeer!!

Vroeger eigenlijk alleen maar Sam&Max, Space Quest 5 en Day of the Tentacle gespeeld, maar wel van alle adventures genoten!! _/-\o_

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Rexcore
  • Laatst online: 20:53
een paar goeie advantures van de laatste tijden..

- runaway - a road advanture
- broken sword - the sleeping dragon

En all time favourites:

- Monkey island serie
- full throttle
- day of the tentacle

[Voor 29% gewijzigd door Rexcore op 15-03-2004 18:49]

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TutanRamon schreef op 14 maart 2004 @ 21:24:
Police Quest 1 met Sonny Bonds vond ik echt een topper!
Ow Yeah ! PQ1 Rulez

http://pq.dutchgunner.nl/images/pq1i.gif

http://pq.dutchgunner.nl/images/ss_pq1_4.jpg

8)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• RensKievits
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2005

RensKievits

Ondertiteld.

Hele goede en grappige Adventures vind ik:

- Monkey island 1,2,3 en 4
- Simon the Sorcerer
- Kings Quest
- Broken Sword: The Smoking Mirror
- Broken Sword: The Sleeping Dragon
- Leisure suit Larry serie
- Sam n Max Hit the Road
- Indiana Jones: The fate of Atlantis

:( Echt bale dat Sam n Max 2 gecanceld is, zag er gaaf uit.

[Voor 7% gewijzigd door RensKievits op 15-03-2004 19:03]

*tjah*

• pasta
  • Laatst online: 15-09 01:11

pasta

Ondertitel

Kent er hier iemand nog Gobliiins, Gobliins 2 en Goblins 3? Die waren ook best koel altijd. :)

Signature

• bAdmuTs
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-11 16:51
YEAH, ze zijn bezig aan beneath a steel sky 2 :D, was vroeger vet verslaafd aan dat spel _/-\o_

Revolution werkt aan Beneath A Steel Sky 2

[Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 15-03-2004 21:10]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• SilentStorm
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-08 20:35
pollo schreef op 14 maart 2004 @ 20:04:
volgend jaar vervolg op The Longest Journey...
Stoer! er zit weer leven in de site! Heb die site maandenlang een paar dagen per week na het uitspelen van tlj1 bekeken, maar had eig geen hoop meer op deel 2 (ondanks de genoemde preproduction stage die daar genoemd werd). Geweldig spel _O_

Gabriel knight reeks is ook geweldig, vervolg hierop is uiteindelijk redelijk waarschijnlijk, maar op korte termijn? De schrijfster (ben naam even kwijt) had geen inspiratie oid :/ (of te druk met andere titels ;) ). Als ik nu geen dingen door elkaar haal was ze de vrouw van degene die sierra gesticht had.

> ..Kent er hier iemand nog Gobliiins, Gobliins 2 en Goblins 3? Die waren ook best koel altijd..

Goblins! deel een pakte me niet zo, maar ik ben maaaanden bezig geweest met deel2. Uiteindelijk helemaal zelf opgelost. Ben bang dat ik bij deel drie wat te snel wilde en had er wel een paar keer een bij. Ondanks dat; beide spellen heb ik ook daarna nog meerdere keren herspeeld. Die sfeer, die humor :)

[Voor 22% gewijzigd door SilentStorm op 15-03-2004 22:25]

No one expects the spanish inquisition! * tweakers@campzone || The Reality lan

• Willybubba
  • Nu online

Willybubba

Nut up or shut up.

w000000000000000t Beneath a Steel Sky 2 :)

There is still hope.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• pollo
SilentStorm schreef op 15 maart 2004 @ 22:22:
[...]

Gabriel knight reeks is ook geweldig, vervolg hierop is uiteindelijk redelijk waarschijnlijk, maar op korte termijn? De schrijfster (ben naam even kwijt) had geen inspiratie oid :/ (of te druk met andere titels ;) ). Als ik nu geen dingen door elkaar haal was ze de vrouw van degene die sierra gesticht had.
Jane Jensen is de schrijfster van GK, maar het copyright ligt bij Sierra. Sierra ziet geen brood meer in adventures, maar Jane Jensen is wel bezig met een nieuwe adventure!
Toronto, Ontario, May 13th 2003 - The Adventure Company today announced it has an agreement with Jane Jensen and the company she co-founded, Odyssey Digital Entertainment, to write and produce an exclusive new title. Terms of the deal were not discussed.
Jane Jensen has made a massive name for herself amongst gamers, especially the legions of fans that adored her Gabriel Knight Mystery Series. Renowned for writing some of the most story-intensive games of all time, Jane has the ability to capture the gamer's imagination.

"I'm truly delighted to be working with Jane, we're all massive fans here,' commented CEO, Richard Wah Kan. "She brings an amazing level of intensity to adventure games."

Jane is currently in the midst of the design process of this next game, and although untitled, 'Project Jane-J' will be a mystery that takes the paranormal very seriously. Based on mind-altering experiments of a reclusive doctor, the story throws a young female student deep into a world of telepathy and clairvoyance, where nothing is as it seems. Like CSI's use of forensic science, the game and story-line will be based on real neurobiology and psi research.

The game-play will be a combination of investigative, third-person adventure game play, Myst-style logic puzzles interspersed with some arcade-style sequences. The title is expected to be on shelves in Q4 2004.
<edit> Jij bedoelt Roberta Williams, de vrouw van Ken Williams. Zij is vooral bekend van de King's Quest en Phantasmagoria games. </edit>

[Voor 6% gewijzigd door pollo op 16-03-2004 09:17. Reden: toevoeging]

• pollo
Flight of the Amazon Queen is ook gereleased als freeware.

http://adventuregamers.com/newsitem.php?id=483
As part of the recent release of ScummVM 0.6.0, the classic graphic adventure Flight of the Amazon Queen has been released as freeware. Much like Revolution Software's donation of Beneath a Steel Sky's source code for the previous ScummVM release, Flight of the Amazon Queen's creators, Steve Stamatiadis and John Passfield provided the ScummVM team with the game's source code, and are responsible for allowing its release as freeware.

Two versions of Flight of the Amazon Queen are available: the full 36.5 MB talkie/CD version, and the 7.1 MB floppy-disk version for space-concious PDA or modem users. The complete game is available for download in the "Extras" section of the ScummVM downloads page.

http://www.scummvm.org/downloads.php#extras

• Species 8472
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-06-2010

Species 8472

GoT is powered by OVERReact

pastapappie.NET schreef op 15 maart 2004 @ 19:04:
Kent er hier iemand nog Gobliiins, Gobliins 2 en Goblins 3? Die waren ook best koel altijd. :)
En of! Dat heeft me een jaar van mijn studie gekost ;) Hilarisch! Heb ze nog liggen thuis :D

Boycot McDonalds! Ze vernietigen onze regenwouden!!!

• Flapmo
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:59

Flapmo

and back is gigi!

LBA2

favo song (uit hoofd na aantal jaar dus niet helemaal perfect denk ik)
fairyman if you please,
take me across the raging sea's,
[vergeten zinnen],
I can not swim,
I can not float..

hehe

[Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 16-03-2004 14:20]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Undeclinable
  • Niet online
Goede zaak trouwens van die ontwikkelaars om de source code tot beschikking te stellen aan de makers van ScummVM en helemaal geweldig dat ze sommige spellen gewoon als freeware releasen!! Ga dan binnenkort toch nog maar eens Beneath a Steel Sky proberen denk ik!

Heerlijke relaxte spellen na al het FPS-geweld en het stressvolle sim-racen :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• SilentStorm
pollo schreef op 16 maart 2004 @ 07:35:
[...]

Jane Jensen is de schrijfster van GK, maar het copyright ligt bij Sierra. Sierra ziet geen brood meer in adventures, maar Jane Jensen is wel bezig met een nieuwe adventure!

[...]

<edit> Jij bedoelt Roberta Williams, de vrouw van Ken Williams. Zij is vooral bekend van de King's Quest en Phantasmagoria games. </edit>
Als in 'ja, ik haal dingen door elkaar' :) bedankt voor de invulling.

• pep_82
  • Laatst online: 03-12 16:49
Als iemand zich nog verveelt dan is Flight of the Amazon Queen zeker een aanrader. Zie een paar posts hierboven om te downloaden. Echt een goed spel met droge humor.
Trouwens zijn die lucas-arts collecties nog in Nederlandse winkels te koop?

• pollo
pep_82 schreef op 17 maart 2004 @ 01:20:

Trouwens zijn die lucas-arts collecties nog in Nederlandse winkels te koop?
Nedgame (nedgame.com) heeft het "Entertainment Pack" met Full Throttle, Grim Fandango, The Dig en Sam'n'Max voor 30 Euro. Ze verkopen ook de losse games voor 15 Euro per stuk. Zoek voor het Entertainment Pack onder de T (lekker handig systeem daar :P).

Andere collecties ben ik in NL nog nooit tegengekomen helaas.

• BuNgY911
  • Laatst online: 09-01-2007

BuNgY911

MaOri MaDdMaN

pollo schreef op 17 maart 2004 @ 07:05:
[...]

Nedgame (nedgame.com) heeft het "Entertainment Pack" met Full Throttle, Grim Fandango, The Dig en Sam'n'Max voor 30 Euro. Ze verkopen ook de losse games voor 15 Euro per stuk. Zoek voor het Entertainment Pack onder de T (lekker handig systeem daar :P).

* is ook groot adventure liefhebber en zou dan ook graag meer oudere titels op cdrom her-released zien worden. Van de week die Entertainment Pack maar es halen :)

Ook bij Nedgame: The Longest Journey €10,-
Mediamarkt Groningen: Leisure Larry 6 Love For sale: €4,- meende ik
V&D Groningen: Lighthouse (sierra) €5,-

MaOri MaDdMaN

• Rexcore
  • Laatst online: 20:53
[...]

ik heb de monkey island entertainment pack nog thuis... MI 1,2,3,4 voor 50 euro geloof ik.. gekocht van particulier, dus waar ie weg kwam weet ik niet..

• Oponn

Oponn

Tot Smurfs!

Nedgame (nedgame.com) heeft het "Entertainment Pack" met Full Throttle, Grim Fandango, The Dig en Sam'n'Max voor 30 Euro.
Hmm... misschien moet ik dat maar eens gaan kopen. al is het dan alleen om sam en max is te proberen :)

• Queen Maya
  • Laatst online: 08-01-2007

Queen Maya

Voor mij een pintje!!!

Iemand ooit The Journeyman Project of The Journeyman Project 2: Buried In Time gespeeld? Fantastische adventures, wel niet van de simpelste.

De beste adventure vind ik nog altijd de eerste Gabriel Knight.

Under a Killing Moon vond ik ook heel genietbaar. Nu zou ik ook nog graag die twee andere uit die reeks spelen: The Pandora Directive en Overseer, maar die zijn bijna onmogelijk te vinden. Misschien dat iemand van jullie mij daarmee kan helpen? Overseer is volgens mij ook één van de eerste games die op DVD is uitgekomen.

Adventures: ik verslind er zoveel als ik kan. Spijtig dat er tegenwoordig maar weinig goede kwaliteitsvolle adventures op de markt komen. Broken Sword 3 vond ik te makkelijk en Runaway was een beetje aan de korte kant. Hopelijk wordt Syberia 2 goed en oh ja, toen ik dat bericht las dat er een Beneath a Steel Sky 2 komt, heb ik een vreugdedansje rond mijn PC gedaan.

• TheLemon
  • Laatst online: 04-11 18:37

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja Sierra was in mijn jeugd zeker dé adventuremaker. Kings Quest I (ging lekker op één 360kb floppy, handig want we hadden nog geen harddisk toen :D ).
Toen ik dat voor het eerst speelde op onze Tulip XT wist ik niet wat ik zag, een adventure met bewegende beelden! Daarvoor kende ik alleen text-only adventures, later ook met silstaande plaatjes erbij.

Kent iemand ook Codename Iceman nog? Ook van Sierra, maar die heb ik nooit uitgespeeld.
Gabriel Knight, was dat niet het vervolg van de Manhunter-serie?

• DynaMikeY
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22-11 21:32

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb samen met een vriend van me dubbel gelegen tijdens het uitspelen van Kyrandia II: The hand of fate.

Dit vind ik dan ook 1 van de leukste adventures op de PC ever. Heb naderhand Kyrandia III gekocht, maar die vond ik toch minder. Te cartoonesk.

Ook The curse of Monkey Island II vond ik briljant! Leuke opdrachten, leuke omgeving, je kon je echt in het verhaal inleven.

Ook Ecstatica heb ik een tijdje gespeeld... maar niet uitgespeeld. Wel erg leuk, en vooral: erg vernieuwend!

| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110

• FreakR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Tja adventures. Altijd al m'n favoriete genre geweest, jammer dat het al jaren zo goed als dood is :|

Laatste adventure die ik gespeeld heb ik Runaway: A Road Adventure. Het spel ademde redelijk de sfeer uit van de oudere games maar helaas miste het toch net die feeling die ik wel altijd had bij Lucas Arts games. Een vervolg zou ik zeker wel weer spelen :)

Er zijn hele voorzichtige rumours over een Monkey Island 5 die eventueel ooit uit gaat komen. Na MI4 heb ik de hoop op een goede game van Lucas Arts helaas al opgegeven :(

Mijn top 3:

1 Monkey Island 1 t/m3
2 Little Big Adventure 1 +2
3 Grim Fandango

De Space Quest serie ben ik laatst pas voor het eerst aan begonnen. Ook erg vermakelijk :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• SilentStorm
Queen Maya schreef op 17 maart 2004 @ 17:38:
Iemand ooit The Journeyman Project of The Journeyman Project 2: Buried In Time gespeeld? Fantastische adventures, wel niet van de simpelste.
Heh, dr is ook nog een deel 3 van :D helaas krijg ik geen ervan meer aan de praat onder winxp (of win98 in een vmware partitie)
De beste adventure vind ik nog altijd de eerste Gabriel Knight.
mooi spel idd, goed uitgewerkt
Under a Killing Moon vond ik ook heel genietbaar. Nu zou ik ook nog graag die twee andere uit die reeks spelen: The Pandora Directive en Overseer, maar die zijn bijna onmogelijk te vinden. Misschien dat iemand van jullie mij daarmee kan helpen? Overseer is volgens mij ook één van de eerste games die op DVD is uitgekomen.
Heb Overseer laatst via via weer gekocht. Bijna helemaal uitgespeeld weer, maar winxp crasht op de scene dat je via het balkon op dat beveiligde gedeelte gaat staan in *iemands* huis (kan alles wel invullen, maar dan is het spel minder leuk) op de laatste cd. Under a killing moon had trouwens wel de beste humor. Wat ik me van de pandora directive herinner was ook wel tof:

* pakt gun
"so, you want some of this?"
"BANG! BANG!"
"and this!"
"BANG! BANG!
"And here's..
[gun vliegt uit zn hand terwijl hij zich omdraait, zo het raam uit]
"hey sonny! could you pick that up? no, nooooo, don't point that there! that's dangerous"
[jochie schiet gat in zn hoed en gaat er met gun vandoor, de rest van het spel moet je het zonder doen :P]

of dat hobbelpaard trauma.. meesterlijk!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
pollo schreef op 16 maart 2004 @ 11:55:
Flight of the Amazon Queen is ook gereleased als freeware.

http://adventuregamers.com/newsitem.php?id=483
As part of the recent release of ScummVM 0.6.0, the classic graphic adventure Flight of the Amazon Queen has been released as freeware. Much like Revolution Software's donation of Beneath a Steel Sky's source code for the previous ScummVM release, Flight of the Amazon Queen's creators, Steve Stamatiadis and John Passfield provided the ScummVM team with the game's source code, and are responsible for allowing its release as freeware.

Two versions of Flight of the Amazon Queen are available: the full 36.5 MB talkie/CD version, and the 7.1 MB floppy-disk version for space-concious PDA or modem users. The complete game is available for download in the "Extras" section of the ScummVM downloads page.

http://www.scummvm.org/downloads.php#extras
Schitternd. Nu kan ik al mijn oude klassiekers weer spelen, alleen jammer dat je bijna nog niets kunt downloaden.

Ik heb by the way ooit wel eens een site gezien waar ze King's Quest 1 met VGA en geluid/spraak hebben gemaakt die je vrij kon downloaden.

Alleen ik weer de site niet meer :(

• meelmark
  • Laatst online: 03-12 16:20
Stronkie schreef op 18 maart 2004 @ 11:30:
[...]

flight of the amazon queen bla bla bla
Hi, i'm joe nogwat, pilot for hire! :D

machtig spel, ik vond dat bijna monkey island evenaren; supersetting!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• pasta
  • Laatst online: 15-09 01:11

pasta

Ondertitel

meelmark schreef op 18 maart 2004 @ 11:32:
[...]

Hi, i'm joe nogwat, pilot for hire! :D

machtig spel, ik vond dat bijna monkey island evenaren; supersetting!
Joe King B)
Af en toe zitten er overigens best flauwe grappen in 't spel.. Zoals 'Oil be back.' :P

Signature

• EfBe
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ik zie niemand dingen als myst, riven en opvolgers noemen?

Lead developer of LLBLGen Pro.
https://fransbouma.com

• pollo
Stronkie schreef op 18 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Schitternd. Nu kan ik al mijn oude klassiekers weer spelen, alleen jammer dat je bijna nog niets kunt downloaden.

Ik heb by the way ooit wel eens een site gezien waar ze King's Quest 1 met VGA en geluid/spraak hebben gemaakt die je vrij kon downloaden.

http://www.agdinteractive.com/
King's Quest 1 en 2 zelfs.
:)

Was eerst tierraentertainment.com maar sierra heeft daar een stokje voor gestoken geloof ik.

Ze zijn momenteel met Quest For Glory 2 bezig.

• pep_82
  • Laatst online: 03-12 16:49
What are you joking!
Met die vent in de jungle, echt een geweldig spel.
Trouwens thanks guys voor het entertainment pack wist niet dat het bestond, sam n max yeah :*)

• Queen Maya

Queen Maya

Voor mij een pintje!!!

SilentStorm schreef op 17 maart 2004 @ 19:26:
Heh, dr is ook nog een deel 3 van :D helaas krijg ik geen ervan meer aan de praat onder winxp (of win98 in een vmware partitie)
weet ik, maar deel drie haalt niet het niveau van de eerste twee, dus heb ik die bewust er niet bij genoemd. Vergeet allemaal maar dat die bestaat. Deel drie doet onrecht aan de eerste twee.
Heb Overseer laatst via via weer gekocht. Bijna helemaal uitgespeeld weer, maar winxp crasht op de scene dat je via het balkon op dat beveiligde gedeelte gaat staan in *iemands* huis (kan alles wel invullen, maar dan is het spel minder leuk) op de laatste cd. Under a killing moon had trouwens wel de beste humor. Wat ik me van de pandora directive herinner was ook wel tof:

* pakt gun
"so, you want some of this?"
"BANG! BANG!"
"and this!"
"BANG! BANG!
"And here's..
[gun vliegt uit zn hand terwijl hij zich omdraait, zo het raam uit]
"hey sonny! could you pick that up? no, nooooo, don't point that there! that's dangerous"
[jochie schiet gat in zn hoed en gaat er met gun vandoor, de rest van het spel moet je het zonder doen :P]

of dat hobbelpaard trauma.. meesterlijk!
Dat is geen scène uit The Pandora Directive, maar uit Under a Killing Moon.

Ecstatica en Little Big Adventure zijn eigenlijk geen zuivere adventures, maar action-adventures, want daarin wordt er ook een stevig robbertje gevochten. Ecstatica heb ik nooit gespeeld, de 2 LBA's wel. Steengoede games trouwens met een hele leuke sfeer.

Kent er iemand trouwens Down In The Dumps nog. Dit gaat over een familie buitenaardse wezens die maar een duim groot zijn en op onze planeet zijn gecrashed op een vuilnisbelt. Je moet met verschillende familieleden de vuilnisbelt afschuimen op zoek naar onderdelen om je ruimteschip te herstellen. Ik vernoem deze omdat de humor in dit adventure heel subliem is. Ik heb meerdere keren van mijn bureaustoel gerold van het lachen tijdens het spelen van deze adventure. Het is spel is spijtig genoeg wat aan de korte kant.

Of iets totaal anders dan humoristische adventures, nl. horroradventures.. Ik ken er drie goede: Phantasmagoria, Phantasmagoria II: A Puzzle of Flesh en Harvester. Phantasmagoria is van Sierra en één van de eerste adventures dat videobeelden gebruikte. Dit spel stond op 7CD's!!! Ongezien voor die tijd in de gameswereld en je had ook een joekel van PC nodig om het deftig te kunnen draaien, liefst een 486. En dit in een tijd waarin bijna iedereen nog met een 386 op zijn bureau stond. Ik herinner mij uit dat spel nog vooral de scènes waarin de dames vermoord worden. Phantasmagoria II was een heel stuk minder, vooral omdat er op het einde buitenaardse wezens bijgesleurd worden die het hele verhaal zo ongeloofwaardig maken. Eerst 4 CD's lang een psychedelische trip maken met een gestoorde man en dan op CD 5 groene mannetjes tegenkomen. Echt wel een anti-climax. Ook de acteerprestaties in dit spel zijn niet om naar huis te schrijven, maar ik herinner mij wel nog één specifieke scène uit dit spel. Een jonge vrouw wordt opgehangen zodat ze enkel nog met haar tenen de grond raakt. Vervolgens krijgt ze verschillende snijwonden zodat haar voeten in haar eigen bloed gehangen en tenslote wordt ze geëlectrocuteerd in haar eigen bloed. Ziek!!! Hoe komen ze erop??? (En nee, ik ben niet psychisch gestoord :P ).

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Queen Maya schreef op 18 maart 2004 @ 14:37:

Kent er iemand trouwens Down In The Dumps nog. Dit gaat over een familie buitenaardse wezens die maar een duim groot zijn en op onze planeet zijn gecrashed op een vuilnisbelt. Je moet met verschillende familieleden de vuilnisbelt afschuimen op zoek naar onderdelen om je ruimteschip te herstellen. Ik vernoem deze omdat de humor in dit adventure heel subliem is. Ik heb meerdere keren van mijn bureaustoel gerold van het lachen tijdens het spelen van deze adventure. Het is spel is spijtig genoeg wat aan de korte kant.
Ziek!!! Hoe komen ze erop??? (En nee, ik ben niet psychisch gestoord :P ).
Ja zeker. Ook nog gespeeld:

http://www.gameboomers.com/reviews/Dd/Ddimages/DOWNDUMPbx.jpg

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Wie heeft het spel Jack the Ripper al gespeeld?

Schijnt ook wel een toffe adventure te zijn.

http://www.justadventure.com/articles/E32003/JRipper/ripper.jpg

Of een nieuwe over egypte.

Lijkt het nou zo of heeft deze vrouw kunstmatige borsten ;) MADE in silicon Valley haha

http://www.justadventure.com/Upcoming_Releases/EgyptianProphecy/TEP058s.jpg

En wie zegt dat , sex sells, heeft het mooi mis. Ik heb bv deze advanture eens gespeeld en het was niet echt wat. Niks geen 18+ Matriaal. ;)

http://www.justadventure.com/reviews/Druuna/druunabox.jpg

[Voor 86% gewijzigd door Stronkie op 18-03-2004 15:18]

• Judaz
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Zak Mc Kracken and the alien mindbender was goed
http://agdb.net.ru/images/zak_mckracken_1.jpg

[Voor 42% gewijzigd door Judaz op 18-03-2004 15:13]

• pollo
Stronkie schreef op 18 maart 2004 @ 15:03:
Wie heeft het spel Jack the Ripper al gespeeld?

Schijnt ook wel een toffe adventure te zijn.

[afbeelding]
Het verhaal is goed, helaas is het erg lineair (met continuity-fouten) en buggy. Ben bezig met een review, check FOK! over een paar dagen ;)

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
ok zullen we doen, mij lijkt het spel niet zo.

• Stoned-cow920
  • Laatst online: 16-10-2006
Jack the Ripper was mij te buggy. Het liep tevaak op bepaalde stukken vast en ik kon dan steeds opnieuw beginnen en het verhaal was veels te lineair, de spanning ontbrak voor mij.

If you treat women right they purr like a cat, if you treat women wrong they bark like a dog!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Nee toch niet gehaald, heb BF vietnam gehaald en Farcry preorded

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Tjemig , BF vietnam draait niet goed op mijn systeem.

Denk dat ik Monkey Island maar weer eens g aspele= ;)

• shades684
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:00
Kijk eens even op
http://www.tsl-game.com
ze zijn daar bezig met een fan based versie van King's Quest 9 t/m 11. Het heeft een tijdje stil gelegen door problemen met Vivendi, maar ik keek zojuist en er is een eerste demo uit. Later dit jaar staat de release geplanned van "KQ9" (Mogen ze van Vivendi niet meer zo noemen).

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

• Mr_Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-04-2018
Die demo is erg buggy. Als ik probeer te lopen is ie alleen maar rondjes aan het draaien. Als ik trouwens bij controls kijk zie ik dingen staan als fire weapon en nog meer actie gerichte controls. Is dit wel puur een adventure? Ziet er wel leuk uit verder. En ik herken ook lokaties uit king's quest 6.

• sjaakaq
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-10 08:45

sjaakaq

It might get loud

http://www.tinear.net/images/106.jpg
Ben nu weer bezig met Grim Fandango, zonder walkthrough, erg lastig al onthoud je na 5x uitspelen bepaalde vreemde dingen die je moet doen :P Wel jammer dat je op een gegeven moment bij zo'n stuk buis onderwater (geloof ik, ik ben er bijna) problemen krijgt met Hyperthreading©®™ processors omdat die te snel berekenen waardoor je niet heel precies kan manouvreren (dacht dat het zo zat), maar daarvoor hebben we een savegame van internet van net daarna :)

Een van de leukste, stijlvolste, uitdagenste en sfeervolste spellen ooit 8)

[Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 08-08-2006 16:49]

leoaq.fm // Jeune Loop

• shades684
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:00
Mr_Knight schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:24:
Die demo is erg buggy. Als ik probeer te lopen is ie alleen maar rondjes aan het draaien. Als ik trouwens bij controls kijk zie ik dingen staan als fire weapon en nog meer actie gerichte controls. Is dit wel puur een adventure? Ziet er wel leuk uit verder. En ik herken ook lokaties uit king's quest 6.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, ik heb alleen de site nog gelezen. Er staat wel iets van een patch bij dat ik zag.

(Hey toeval ben gisteren zelf ook Grim weer eens gaan spelen)

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

• snakeye
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:58
ja na twee jaar zal ie vast dit topic nog eens bekijken ;) ;)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:25
Jij bekijkt het toch ook nog na 2 jaar. Dus waarom de topicstarter niet?

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:16

Christiano007

Ich bin der champion

Voor dit soort vragen is er een ander topic.

[Voor 80% gewijzigd door Terr op 08-08-2006 21:37]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Peertje
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Christiano007 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:20:
[mbr]Voor dit soort vragen is er een ander topic.[/]
http://www.schattenjaeger.de/daytentacle/dottlogo.jpg

:?

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:16

Christiano007

Ich bin der champion

Normality bedoelde ik, ff gezocht op zolder :)
http://www.funstore.cz/products/ostatni/normality/v.jpg

Weet niet meer precies waar het over ging, is zo'n 10 jaar geleden en toen was ik 10 dus herinner mij er nog weinig van.
Weet wel dat het erg humorvol was, zo deed je dingen via een voodoo pop

http://i.i.com.com/cnet.g2/images/screenshots/1/198211/normalit_thumb003.jpg

Je begon dan in je huis en daar moest je eerst uitkomen , maar er was 1 of andere huisbaas die kwaad op je was. Weet wel dat het erg vermakelijk was :)

[Voor 15% gewijzigd door Christiano007 op 09-08-2006 11:14]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Queen Maya

Queen Maya

Voor mij een pintje!!!

Wel, ik bekijk ook nog altijd dit topic. Adventures leven terug en dat juich ik enkel en alleen maar toe..

• Chaoss
  • Laatst online: 00:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Judaz schreef op donderdag 18 maart 2004 @ 15:06:
Zak Mc Kracken and the alien mindbender was goed
[afbeelding]
heb ik hier in orgineele doos liggen!! :D :D

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee