Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer irritant probleem. Iedere keer als ik een map wil kopieren of plakken of deleten etc. etc. krijg ik steeds de volgende foutmelding:

The instruction at 0x0...... referenced memory at 0x0...... The memory could not be "written"

De 0x0 komt iedere keer terug en na 0x0 volgen nog een paar getallen die iedere keer willekeurig zijn.

Ik heb al gescand op virussen, hijack this uitgevoerd en spyware en adaware scan gedaan. Maar het heeft nog niet geholpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Specificaties:
Amd 1400 MHz
256 mb
20 gb harde schijf
16 mb 3d kaart

Het is trouwens een laptop, niet dat het er toe doet, maar toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ligt volgens mij aan je geheugen, al eens getest met memtest of zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Ranzy op 14-03-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als brak geheugen...ff memtest86 laten draaien zou ik zeggen!

edit: Bij de M$ site kun je foutindicaties identificeren. maybe moet je daar ff kijken!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje domme vraag, maar wat is memtest 86??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:18:
Zoeken naar "memtest86"

Google zoeken naar MemTest86

Eerste resultaat met Google zoek

[ Voor 21% gewijzigd door Tyrian op 14-03-2004 13:24 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:18:
Dit kun je natuurlijk makkelijk zelf opzoeken als je even googled, maar voor deze keer: Memtest is een progje dat je werkgeheugen controleert op fouten. Als je dit een paar uurtjes laat draaien en hij geeft geen fouten weer, ligt de foutmelding in ieder geval niet aan je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik dan zo ff proberen...... Nog meer mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:24:
Met dit soort foutmeldingen is het meest voor de hand liggende dat je brak geheugen hebt. Daarom zou ik eerst ff een paar uurtjes memtest86 laten draaien, en als die geen fouten geeft, verder kijken. Geeft hij wel fouten aan, moet je het geheugen vervangen, maar hoe makkelijk dit gaat in een flaptop weet ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Driverproblemen. Probeer na te gaan sinds wanneer je het probleem hebt. Wat heb je gadaan waardoor het probleem mogelijk ontstaan is?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verse windows installatie kan idd ook nooit kwaad, ivm drivers [opmerking na reactie van tyrian]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst last van bad blocks en die heb ik toen toen verwijderd met een of ander progje waarmee die ging scannen (dat heette chkdsk c:/f/r) en toe heeft ie de bad blocks gerepareert en sindsdien krijg het het probleem met de memory could not be written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:33:
Ik had eerst last van bad blocks en die heb ik toen toen verwijderd met een of ander progje waarmee die ging scannen (dat heette chkdsk c:/f/r) en toe heeft ie de bad blocks gerepareert en sindsdien krijg het het probleem met de memory could not be written
Dan is de kans ineens groter dat het niet aan je geheugen ligt :Y) . GELUKKIG!!! Ik zou windows er opnieuw opgooien en dan kijken of je het probleem nog steeds hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen is het dan een beetje jammer dat ik dat zelf niet kan, omdat ie dan op de universiteit opnieuw geinstalleerd moet worden want ik heb geen cd's enzo van alle programma's en ook niet van windows 2000. Dus dan moet ik hem van de week even langs brengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik probeer eerst wel die memtest86 en als die niks vind dan laat ik hem van de week opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:41:
Alleen is het dan een beetje jammer dat ik dat zelf niet kan, omdat ie dan op de universiteit opnieuw geinstalleerd moet worden want ik heb geen cd's enzo van alle programma's en ook niet van windows 2000. Dus dan moet ik hem van de week even langs brengen :(
Je kunt jezelf ook gelukkig stellen met het feit dat het (waarschijnlijk) niet aan je geheugen ligt! Dit scheelt je toch een hoop geld hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt tot zover _/-\o_ en ik laat wel horen wat het geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Ja is het wat geworden? Want ik heb het probleem ook. Alleen dan in XP.

Brak geheugen?

P4 2,4ghz
512mb pc2700
Ti-4200
Pagina: 1