Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Casema internet delen zonder router met Motorola Surfboard

Pagina: 1
Acties:

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ik heb Google afgezocht, verschillende fora, waaronder GoT, maar ik hoop dat jullie mij uiteindelijk kunnen helpen.
Sinds kort heb ik internet van Casema en graag zou ik internet willen delen op mijn netwerk. Mijn hoofd PC is direct aangesloten op het Motorola Surfboard 5100E modem via een 25m ethernet kabel. Een router is voor mij geen oplossing daar deze verbinding voor mij tijdelijk is.
Ik heb het vermoeden dat ik mijn IP toegewezen krijg middels DHCP, omdat ik meteen vanaf dag 1 geniet van de hogere snelheden van Casema.

Ook hoef ik geen handmatige"verbinding" te maken met Casema, zoals dat voorheen wel naar ADSL moest. Om die reden is het mij ook niet gelukt om ICS te gebruiken.

Het gebruikte OS is Windows XP professional.
ICS via mijn vorige verbinding heb ik wel werkende gehad.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ICS werkt ook gewoon met een vaste ethernet verbinding.

Ik raad je aan om de FAQ te lezen over internet delen... die staat bovenaan in 1 van de Netwerken forums

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 21:19
ics moet op de adapter waar de internet connectie op binnen komt, de rest gaat wel vanzelf, zorg dat de pc's die eraanhangen dinamisch ingesteld staan.

maar als je denkt dat er een dhcp op de motorola zit dan probeer je daar toch ff een switch aan te hangen?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Dnc1n schreef op 14 maart 2004 @ 13:03:
ics moet op de adapter waar de internet connectie op binnen komt, de rest gaat wel vanzelf, zorg dat de pc's die eraanhangen dinamisch ingesteld staan.
Damn, dat het zo makkelijk was, ik had daar nog helemaal niet aan gedacht!
Dat komt waarschijnlijk omdat ik volgens de (brakke) handleiding een verbinding moest aanmaken. Maar deze verbinding kan ik helemaal niet tot stand brengen. Wat blijkt? Bij het aanzetten van mijn computer ben ik al direct verbonden met internet...
maar als je denkt dat er een dhcp op de motorola zit dan probeer je daar toch ff een switch aan te hangen?
De modem of de pc krijgt van Casema via DHCP een IP toegewezen... Zo bedoel ik het...

Bovenste optie werkt in ieder geval, hoef ik tenminste ook verder niks meer aan m'n configuratie te veranderen. TnX voor deze oh zo simpele oplossing!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!