Toon posts:

komààn iemand moet toch ideeen hebben ... ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<< ASUS Ultra66 PCI kaartje >>

Geplaatst door DuronDude - vrijdag 15 december 2000 19:01

--------------------------------------------------------------------------------
sorry dat dit in het engels is maar ik heb het ook al ergens anders gepost en had geen zin het allemaal opnieuw te typen ...
<<Anywayz I have 3 CD-rom drives and 2 HD's which has left me with the problem that i'm 1 IDE connection short ...
So today I've bought an ASUS Ultra66 PCI card with 2 extra IDE connections .
I've installed it , as described in the manual , with the drivers from the supplied floppy .
Seemed to be fine , then rebooted 98se .
Didn't get into windows , it crashed halfway ... well over halfway when it loaded the drivers anyway ...
It boots in safe mode and all i gotto do is remove the card from my device tab list you-know-where . So didn't work :-(
Then I tried ME , installed it , and it worked . Until I rebooted , got a windows protection error when it loaded the drivers ... damn . Same story , safe mode and remove it ...
Si it did work under ME but on startup Windows can't handle the drivers it seems ...
It's in the first PCI slot , not sharing IRQ's (mobo is an A7V), i've swapped it into pretty much all my PCI slots but same story each time .
So the funny part is that it works under ME , I just can't boot it with the card installed ...
In 98se it doesn't work at all though .

When I boot up I get some info from the card on my screen (searching primary etc etc etc)
and at the end of that i also get the message "Bios is disabled" .
I've tried all sorts of alt+ and ctrl+ keys but nothing happens ... also in my manual there's nothing about any BIOS just how to install the card ...
i've rang the shop they didn't have any real answers either , if I can't get it to work i'll take it down there and have them check it out ...

But anyway I really would appreciate any suggestions you guys might have because I like repairing things on my own ...
Maybe the card is faulty but it seems unlikely ... after all apart from Windows not booting it seems to be working fine ...

and my Duron's on 101 MHz FSB so the PCI bus speeds are not really out of spec (tried it at 100 too anyway)

so thanks in advance ...

DuronDude

Verwijderd

Ich weiss es nicht, meine Kenntnisse der englische Sprache sind nicht ausgezeichned und ich weiss auch nichts von festplatten und so weiter und besonders weiss ich nichts von einsteckkarten mit ultra ata 66, es tut mir leid. >:)

Verwijderd

Hmmmm

Met geheugentimings van 2-2-2 liep ook mijn systeem hopeloos vast nadat ie de drivers van mijn IDE controller geladen had

Bij 3-3-3 heeft ie geen enkele moeite
Vaag ja maar misschien helpt het wat?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Het bios installeerd alleen maar als er een schijf (HD) aan hangt (tenminste dat is met scsi zo), probeer het eens met een hd eraan. Ben benieuwd, laat ajb weten of het werkt.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 december 2000 21:33 schreef Bart-01 het volgende:
Het bios installeerd alleen maar als er een schijf (HD) aan hangt (tenminste dat is met scsi zo), probeer het eens met een hd eraan. Ben benieuwd, laat ajb weten of het werkt.
heb zelfs al proberen op te starten met de HD aan de nieuwe controller , er gebeurt precies hetzelfde ... :(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Je zegt dat je 'm in je eerste pci slot hebt zitten. Heb je toevallig ook een AGP video kaart??? Zo ja, probeer je controller dan eens in je 2e pci slot, wil wel eens helpen! agp en pci 1 zijn shared, toch? Anywayz ik zou het zeker ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 december 2000 22:09 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Je zegt dat je 'm in je eerste pci slot hebt zitten. Heb je toevallig ook een AGP video kaart??? Zo ja, probeer je controller dan eens in je 2e pci slot, wil wel eens helpen! agp en pci 1 zijn shared, toch? Anywayz ik zou het zeker ff proberen.
heb hem al in 1,2 en 3 gehad (in 2 share ik overigens IRQ's met m'n promise ATA100 controller , weliswaar niet geinstalleerd ;-)

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:33
wat voor een controller chip zit er op die kaart.(toevallig een promise u66 chip)

als dit het geval is dan zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn.

i.v.m. u-ata100 promise en u-ata66 promise chip.

je asus mobo heeft een u-ata100 chip onboard zoals je zelf zegt.

en misschien is het dus een driverconflict tussen de ata100 driver en de ata66 driver.

Verwijderd

Topicstarter
[b]

en misschien is het dus een driverconflict tussen de ata100 driver en de ata66 driver.
Hmm ik heb de ATA-100 drivers niet geinstalleerd ...
En heb zowat alles wat ik kàn uitschakelen , uitgeschakeld ... ;)
Zal morgen nog wat proberen te improviseren

bedankt in ieder geval

DD

Verwijderd

Waarom eigenlijk 3 CD-ROm drives ???
1 DVD
1 CD
1 Fikker
????
Een DVD-rom speler kan pprima CD's lezen evenals een brander. Misschien 2 branders ???
Haal 1 CD-Rom speler weg en klaar. Waarom 5 IDE apparaten als het nu ging om zipdrives, tapestreamers of zoiets, dan kon ik dat begrijpen.

Lijkt mij beter om over te gaan op SCSI in zo'n geval. Het wordt een beetje druk op deze manier en SCSI doet dat zonder problemen wel een nadeel (kosten)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Op zich wel met je eens, maar op een A7V kan je 8 IDE apparaten aansluiten.... Er zitten namelijk 4 IDE aansluitingen op het bord, 2 ATA 100 en 2 ATA 66.... Dus het KAN wel. Persoonlijk zou ik ook voor SCSI kiezen, maar het kan. :P

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Stap over op Win 2k

Verwijderd

Inderdaad Helldesker, ik ben zelf een verwend SCSI gebruiker (Adaptec 29160 controller) met hieraan 2x Quantum Atlas V 18,2 GB HD's en nog 2x Plextor 12x4x32 SCSI branders en natuurlijk een CD-Rommetje (Plextor). Tevens verkoop ik deze sooi dus wil het natuurlijk ook verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 december 2000 13:59 schreef edwin73 het volgende:
Waarom eigenlijk 3 CD-ROm drives ???
1 DVD
1 CD
1 Fikker
????
Inderdaad.
Mijn DVD leest echter "maar" 32x dus ik heb een 52x cd-rom , DVD , en een 8x8x24x schrijver ...
Staat best leuk in m'n maxi tower maar ik heb inderdaad een IDE probleem . Mijn 2x 20 Gb 7200 rpm Maxtor HD's zijn echter geen ATA100 anders was mijn probleem wel opgelost ... ik kan m'n ATA100 controller gewoon niet gebruiken ... :'(
SCSI is me te duur ... zo'n kaartje leek me wel handig , en aangezien de kaart en het mobo van ASUS zijn had ik niet echt problemen verwacht ...
Ga nu de kaart eens in een andere PC steken die ik hier nog heb staan en vanaf 0 daarop installen en kijken wat het geeft ...
Da's een ander mobo (BioStar) ... maar ik heb inmiddels al een idee wat er zoal gaat gebeuren ....
*zucht*

klein nevenvraagje : hoe krijg je zo'n icoon onder je naam ? :+

DuronDude

Verwijderd

okay hier komt ie ! >> let op heel simpel
pak een ide tang en een ide stekker en maak um vast aan 1 van de bestaande ide kabels

heb je niet zoon tang dan ga naar een goeie pc zaak en vraag heel lief of ze er aub ff een extra ide aan wille maken :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 december 2000 19:13 schreef SuCks het volgende:
pak een ide tang en een ide stekker en maak um vast aan 1 van de bestaande ide kabels

heb je niet zoon tang dan ga naar een goeie pc zaak en vraag heel lief of ze er aub ff een extra ide aan wille maken :Z
hmm lijkt me een leuk ide maar zou je iets meer details kunnen geven ? Ik kan me niet helemaal voorstellen wat dit precies inhoudt ...
Ik heb wel een IDE kabel met een aansluiting of 4 maar mijns insziens kan je er maar 2 van gebruiken ...

in elk geval bedankt :)

Durondude

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Op zaterdag 16 december 2000 19:13 schreef SuCks het volgende:

DAAR HEB IK NOG NOOOOOOOOOOOOOIT VAN GEHOORD!!!

:?:?:?:?:?:?:?:?

McFraGG de gekste !!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
jawel hoor, liggen bij de pc zaak altijd in het IDE kastje.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1