P4c800-e deluxe dood?

Pagina: 1
Acties:

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds twee dagen het volgende systeem:

P4C800-E DeLuxe
P4 3,2 Ghz
Kit van 2*512 MB Twinmos Dual Channel
2*Seagate Baracuda 120GB
AOpen 350 W voeding
Club 3D Radeon 9800 Pro
Soundblaster Audigy

Het volgende probleem doet zich voor:
Na twee dagen stabiel gedraaid te hebben (SiSoft, 3dMark, Voltages, etc: OK) start mijn compu niet meer op na op standby te zijn gesprongen (waar ik hem niet meer uitkreeg).
Bij het opstarten geen enkel piepje en de monitor krijgt geen signaal. Fans, harde schijf doen het wel evenals het ledje op m'n mobo.
Nu heb ik GOT al doorzocht maar ik kan niemand vinden met exact hetzelfde probleem.
Dit heb ik al geprobeerd:
-PCI Radeon 9200 aangesloten en hier mijn monitor aangehangen (geen resultaat)
-Monitor aan andere compu gehangen (doet het)
-Alle PCI kaarten etc. verwijderd en opgestart op één geheugen module (nog steeds zwart)
-CMOS gecleared (je raadt het al: zwart)

Is mijn mobo kapot? Of is het mijn CPU?
Heeft iemand tips?
HELP..... :'(

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al eens je voeding naar het mobo los gehaald ?
Ik heb het ook wel eens gehad met een P3B-F dat die met geen mogelijkheid aan wilde totdat de voeding een keer los was geweest.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• djengizz
  • Niet online
Net geprobeerd, heeft ook geen zin.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:18
Stekker van de voeding er al een paar minuutjes uitgehaald ?
Je kan ook het batterijtje even 10 minuten uit de PC leggen. Dan weet je zeker dat het CMOS gecleared is. Verder kan je de processor er een keertje uithalen en weer instopppen. Je voeding kan het ook begeven hebben.
Als het moederbord niet piept als je er geen geheugen in hebt bij het aanzetten dan is het meestal of de CPU, of het moederbord.. of de voeding.

UNOX: The worst operating system

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer eens een andere voeding een Aopen 350 Watt is een beetje aan de magere kant imho ;)
Goede 450 Watt is meer op z'n plaats...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• djengizz
  • Niet online
Batterijtje is er een uur uit geweest. Verder loopt de fan van de voeding wel en krijgt mijn mobo blijkbaar stroom.

• djengizz
  • Niet online
Net al het memory eruit gehaald en dan krijg ik wel de warning piepjes voor het ontbreken van memory. Gebeurd deze 'check' voor of na de CPU check?

(sorry voor de dubbele post :( was iets te enthousiast)

[ Voor 21% gewijzigd door djengizz op 14-03-2004 15:40 ]

• Korvaag
Tis een tikje kort door de bocht.. maar als je CPU stuk is piept je mobo niet.... Als je mobo piept is de cpu waarschijnlijk heel.
Ik zou nog steeds eerst eens een andere voeding proberen. 350 watt moet voldoende zijn voor zo'n systeem hoor.. zeker om door de post heen te komen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had iets dergelijks met mijn P4P800 deluxe, was bij mij mijn keyboardconnector die er niet lekker in zat :?

Verwijderd

Probeer je cpu er eens opnieuw in te zetten. Ik heb het ook al eens gehad alles leek te werken maar het bord startte niet door. Toen bleek later dat de cpu niet goed in de socket zat kijk ook ff of alle pootjes nog recht staan......

• Toink
  • Niet online
Turkish schreef op 14 maart 2004 @ 12:12:
Probeer eens een andere voeding een Aopen 350 Watt is een beetje aan de magere kant imho ;)
Goede 450 Watt is meer op z'n plaats...
Logisch 8)7 :X eerst doet ie 't twee dagen prima, en omdat de voeding altijd te zwak is geweest nu niet meer. Ik zie die logica niet. Trouwens, wat is er mis met 350W? Ik heb een 300W voeding en mijn specs ontlopen die van de ts niet ver.

Misschien heeft jouw mobo trouwens wel de bekende soldeerfout... kijk maar eens op GOT wat je daarover vindt en check of het bij jou mobo niet ook zo is.

[ Voor 16% gewijzigd door Toink op 14-03-2004 19:54 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21

Shunt

Boe

Sjoko schreef op 14 maart 2004 @ 19:39:
Tis een tikje kort door de bocht.. maar als je CPU stuk is piept je mobo niet.... Als je mobo piept is de cpu waarschijnlijk heel.
Ik zou nog steeds eerst eens een andere voeding proberen. 350 watt moet voldoende zijn voor zo'n systeem hoor.. zeker om door de post heen te komen.
jij snapt hem niet helemaal.
juist als je proc dood is dan zal je mobo gewoon piepen hoor ;)
er zal zelfs een stemmetje over je speakers komen dat je vertelt dat waarschijnlijk je cpu defect of niet aanwezig is. dit geld ook voor geheugen en vidkaart ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:54

Dark

who tweaked the light?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20209565/0 kijk hier eens naar... mijn p4c800e wilde ook van het ene op het andere moment niet meer...

• Korvaag
Shunt schreef op 14 maart 2004 @ 19:58:
[...]

jij snapt hem niet helemaal.
juist als je proc dood is dan zal je mobo gewoon piepen hoor ;)
er zal zelfs een stemmetje over je speakers komen dat je vertelt dat waarschijnlijk je cpu defect of niet aanwezig is. dit geld ook voor geheugen en vidkaart ;)
Ja.. das die brakke post reporter die het in 9 van de 10 gevallen niet doet (en die je niet verstaat indien ie via de mobospeaker lult). Een moederbord zonder post reporter zal niet piepen als er geen of een defecte cpu in het moederbord zit simpelweg omdat de processor bij die borden nodig is om te piepjes te genereren.

• djengizz
  • Niet online
Volgens de link http://hardwareanalysis.com/content/topic/8069/?o=20 in het draadje over de soldeerfout was dit simpel te testen door de bracket handles los te maken en opnieuw op te starten. Dit heb ik gedaan zonder effect.
Ik ben wat huiverig om de bracket (of CPU) te verwijderen aangezien ik nog een assemblage garantie heb en bang ben dat ik die dan breek.
Zou dit voldoende zijn om de soldeerfout uit te sluiten?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:54

Dark

who tweaked the light?

Ik denk niet dat dat voldoende is, als die grote blob soldeer eenmaal platgedrukt is door de druk van de cpu-klemmen, dan is er ook contact als je de druk er af haalt.

Het cpu rekje is met 4 schroefjes aan de backplate bevestigd, en betrekkelijk makkelijk los te maken met minder kans op breken dan het gemiddelde klik-systeem.

Daar je garantie hebt, zou ik me helemaal niet druk over maken over evt. soldeerfouten ofzo, maar gewoon die garantie eens gaan aanspreken.

• djengizz
  • Niet online
Dark schreef op 14 maart 2004 @ 21:26:
Daar je garantie hebt, zou ik me helemaal niet druk over maken over evt. soldeerfouten ofzo, maar gewoon die garantie eens gaan aanspreken.
Ga ik ook doen alleen zit het bedrijf in Raalte en die willen waarschijnlijk dat ik de hele case opstuur. Als ik het probleem nu kan elimineren tot bv. mijn mobo dan kan ik waarschijnlijk alleen het mobo opsturen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21

Shunt

Boe

Sjoko schreef op 14 maart 2004 @ 20:19:
[...]

Ja.. das die brakke post reporter die het in 9 van de 10 gevallen niet doet (en die je niet verstaat indien ie via de mobospeaker lult). Een moederbord zonder post reporter zal niet piepen als er geen of een defecte cpu in het moederbord zit simpelweg omdat de processor bij die borden nodig is om te piepjes te genereren.
dat is weer onzin. als je cpu defect krijg je nog steeds een piepje want dat doet de bios. daar heeft hij geen cpu voor nodig. geloof je het niet ruk je cpu er dan maar eens uit en zet je pc aan ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Korvaag
Nou ben ik nog eens even goed gaan denken.
Volgens mij ben ik met het volgende in de war.
De moederborden met AWARD Bios hebben (of iig hadden) geen code voor een stukke cpu danwel geen cpu installed. Hierdoor bootte het bord niet door en gaf hij ook geen codes bij ontbreken van geheugen of grafische kaart.

Edit: zie bijvoorbeeld hier bij Soyo http://www.soyola.com/kb/kbdesc.php?id=67
No beep, and no post means the CPU, and the board are not transferring any signal codes.

[ Voor 24% gewijzigd door Korvaag op 14-03-2004 23:18 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik dus al in een eerder post zei ;) ik had ditzelfde en bij mij was het mijn keyboard die er opeens niet meer lekker in zat... heb uur lang zitten kutten, en uiteindelijk bleek het zoiets onnozels te zijn als een keyboardconnector die niet goed zat...

• djengizz
  • Niet online
2 keyboards geprobeerd is niet het probleem, zelfs zonder keyboard zou die moeten piepen...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij mij piept die dan niet en boot die ook niet :+

Verwijderd

Heb je ook al eens getest met andere RAM-latje ?
Check alle voedingsconnectors en HD-connectors

Als dat zeker goed zit, niet klooien en gewoon RMA (anders gaan ze daar ook nog misschien zeuren als je zelf iets gedaan hebt...)

Volgens mij dan ook de soldeerfout aan socket (en dan zal je zeker niet de eerste zijn die RMA doet)

Succes !
Pagina: 1