Toon posts:

Wat is de kwaliteit van A-data geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met A-data geheugen?
Meer bepaald ADD8608A8A-5B, maw 512Mb PC3200.

Tot de dag van vandaag dacht ik dat er Kingston in mijn pc zat, zware vergissing. Het blijkt nu A-data te zijn, waar ik eerlijk gezegd weinig of nog nooit van gehoord heb.
Kan iemand zeggen of dit kwalitatief is? :?

Mijn specificatie's:
Mobo: Asus P4C800 deluxe
Cpu : Intel Pentium IV 2.6 800FSB
Mem.: 2 x 512Mb DDR400 PC3200 A-data
Chipset: Intel 875P

Verwijderd

nou, werkt het goed bij jouw? heb je t al geprobeerd over te clocken? als t in jouw pc zit, heb je dus zelf gemerkt hoe het werkt :?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:42
Best goed spul. Al flink wat modules van voorbij zien komen, lage uitval, goede prijs! Kortom : Niks mis mee.... :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Niets mis mee, ik weet niet wat je van plan bent, maar het is best goed spul. Ik draai het zelf ook.

Ik heb het ook draaien op mijn oude pc een Pentium 2 400, geen probleempje mee gehad. Laatst nog getest met Memtest+ en het loopt nog steeds goed na een aantal jaren intensief gebruik. Ook heb ik nog nooit geen problemen gelezen op GoT met A-Data. De duurdere merken willen nog wel eens compatibliteits-problemen hebben, maar A-data heeft dit niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ook heb ik nog nooit geen problemen gelezen op GoT met A-Data.
Ik heb eens een probleem gepost in een bestaand topic over A-Data geheugen, maar dat was duidelijk een losstaand geval. Alle andere A-Data modules die ik heb gehad liepen prima.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:55
sommige A-Data module's zijn uitgerust met BH5 Chippies en willen dus superhoge FSB's draaien

De wijzen komen uit het Oosten!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb op de laatste HCC beurs een reepje 512/DDR400 met CAS 2,5 gekocht, en draait hier gewoon op deze waarden.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Stinger is ook in het bezit van 3 latten A-Data met Winbond CH-5 erop. Lekker hoge FSB's en ze kunnen makkelijk idioot hoge voltages aan ( <3,3V> )

Ook het type dat jij hebt heb ik gehad, maar verkocht wegens magere overclockresultaten, maar kwalitatief is het erg okey spul.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hooglander1 schreef op 14 maart 2004 @ 14:10:
Niets mis mee, ik weet niet wat je van plan bent, maar het is best goed spul. Ik draai het zelf ook.

Ik heb het ook draaien op mijn oude pc een Pentium 2 400, geen probleempje mee gehad. Laatst nog getest met Memtest+ en het loopt nog steeds goed na een aantal jaren intensief gebruik. Ook heb ik nog nooit geen problemen gelezen op GoT met A-Data. De duurdere merken willen nog wel eens compatibliteits-problemen hebben, maar A-data heeft dit niet.
Wat ik van plan ben? Ik wil gewoon mijn geheugen zo goed mogelijk laten functioneren, maw systeem optimaliseren, zodat alles wat vlotter draait.
Ik heb recentelijk mijn 2 Sata schijven (Maxtor 120Gb) in Raid0 geconfigureerd, maar vind de resultaten nogal magertjes. Test werd uitgevoerd Met HD-Tach 2.70
Het resultaat is een average van 62Mb/s. Sommige mensen op andere fora vermoeden dat DDR-geheugen niet optimaal draait...

Daarom dacht ik even dat A-data niet zo kwalitatief was, maar uit de antwoorden blijkt het toch niet zo slecht te zijn.

Alle goeie raad is welkom :)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik heb hier 2x 512MB A-Data geheugen, helemaal geen problemen mee. :)

Verkoop het zelf namelijk bijna dagelijks in bv. PC's of als losse verkoop, geen problemen mee. :)

Verwijderd

Het fijne van a-data is elk moederboard pakt het gewoon :D

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

A-Data klinkt goedkoop en prutspul, maar iig NoRRoD verkoopt het als standaard geheugen. Dit zullen ze vast niet doen als ze er veel problemen mee hebben.

Voor de dingen die jij wil gaan doen is het prima spul. Probeer eens te overklokken. Kijk wat je er uit trekt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1