Hallo,
Ik zit hier met een Compaq DESKPRO EN SERIES opgescheept. Pentium 3 met 500megahertz. Nu zit hier 1x 64SDRAM (Compaq's eigen merk) en 1x 128SDRAM (gekocht van iemand via internet) in. Er zijn drie geheugen sloten, dus ik prop er vrolijk nog een 128mb reepje van Kingston bij
En ja, het werkt.. half. Ik start de computer op >> compaq schermpje "New geheugen blalbalb, now your memory is 320mb ofzo" leuk en aardig, maar niets werkt. Hoezo niets? Nou je kan het geheugen helemaal niet gebruiken, de oude reepjes doen ook niets. Windows start niet op met de melding dat een pci file fout is, en vraagt om de herstelprocedure ofzo. En als je een bootable setup start van windows XP of 98 krijg je errors, te weinig geheugen, het gaat ook heel traag. Blijkbaar kan je dus niets op het geheugen zetten als je die reep erbij in doet.
Reepje die erbij moet:
KTC-EN133/128 van KINGSTON
Equiv. COMPAQ (R): P/N 174224 - B21
Vers gekocht in de winkel een tijdje terug voor een paar euro. De overige geheugenreepjes zijn 100 megahertz (god knows wat het uitmaakt). En deze 133, weet iemand hiervoor een oplossing? Als je jullie precieze namen moeten hebben van de overige chips, moet je maar even zeggen waar ik dat kan vinden
Ik zit hier met een Compaq DESKPRO EN SERIES opgescheept. Pentium 3 met 500megahertz. Nu zit hier 1x 64SDRAM (Compaq's eigen merk) en 1x 128SDRAM (gekocht van iemand via internet) in. Er zijn drie geheugen sloten, dus ik prop er vrolijk nog een 128mb reepje van Kingston bij
Reepje die erbij moet:
KTC-EN133/128 van KINGSTON
Equiv. COMPAQ (R): P/N 174224 - B21
Vers gekocht in de winkel een tijdje terug voor een paar euro. De overige geheugenreepjes zijn 100 megahertz (god knows wat het uitmaakt). En deze 133, weet iemand hiervoor een oplossing? Als je jullie precieze namen moeten hebben van de overige chips, moet je maar even zeggen waar ik dat kan vinden