Toon posts:

WD160GB wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Ik heb gisteren een nieuwe harde schijf (WD160GB, 8MB cache) gekocht. Meteen dat ding aangesloten. De bios herkende de harde schijf, maar win2k pro zag hem als een cd-rom station. Het is moeilijk om een cd-rom station te formateren.

Aan gedacht:
- Jumper op slave gezet
- Juiste stekkers aangesloten (stroom, IDE-kabel(slave van primary HD))

Overwogen/Geprobeerd:
- d.m.v. opstartdiskette via dos de H-schijf (WD160GB) formateren, maar die schijf(H) werd niet herkent.
- PartitionMagic gebruiken, maar dat programma wilde er één grote partitie van maken. Ik ben er niet zeker van of dat de bedoeling is.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Verwijderd

zat er toevallig een cd-rom speler op de plaats waar de harde schijf nu zit?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
in win2000 kun je toch drive letters aan devices koppelen.
misschien dat idd h: aan een cdrom gekoppeld is.

als je met partitition magic een partitie kan maken kun je die later weer resizen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 11:44:
zat er toevallig een cd-rom speler op de plaats waar de harde schijf nu zit?
De IDE-ingang is nog niet eerder gebruikt.
arikkert schreef op 14 maart 2004 @ 11:59:
in win2000 kun je toch drive letters aan devices koppelen.
misschien dat idd h: aan een cdrom gekoppeld is.

als je met partitition magic een partitie kan maken kun je die later weer resizen lijkt me.
Waar kan je ook al weer kijken welke drive letters gekoppeld zijn aan welke drives? In de eigenschappen van de desbetreffende drive in ieder geval niet.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In de Disk Manager via je Computer Management

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem en een bios-update deed wonderen...dus wie weet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken of een ander cd-rom station gekoppeld is aan de H-schijf, maar dat is niet het geval.

Ik ben een beetje allergisch voor het updaten van mij bios, maar als het echt zou helpen...
Lijkt me trouwens wel vreemd als dat de oplossing is, omdat de bios de HD juist wel herkent.

Heeft iemand nog een andere optie?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 01:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Misschien eens geen jumper gebruiken bij WD dus als master of dubbele jumper installeren!

Wat voor moederbord heb je? Ondersteund ie meer dan 137 GB? of 127GB bios limiet? Weet niet uit me hoofd. Maar jumper hem eens anders! Zie WD www.wdc.com FAQ voor hoe te doen

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7N8X moederbord. Ik zal straks ff kijken of het uit maakt om bij de master de jumper te verplaatsen. Ik zal jullie laten weten of dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Het veranderen van de jumper heeft geen invloed gehad op de situatie. Ik vermoed dat mij moederbord de HD niet ondersteund, zou dat ook een verklaring voor mijn probleem kunnen zijn?

Ik heb al in mijn moederbordboekje gekeken, maar ik kan er geen informatie in vinden over welke HD hij wel niet ondersteund.

Iemand enig idee?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

offtopic:
Leuk is namelijk ik heb een Promise Ultra 133 TX2 in combinatie met WD schijven en die worden niet herkend door de Promise als er 1 single aan hangt en ik heb juist heb gejumperd! Als ik jumpers weg haal. Dus als single zit hij hem wel. Maar gekke is Windows XP Pro kan er gewoon mee overweg maak niet echt uit hoe ik hem jumper dan als master of als single
http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 17:10:
Het veranderen van de jumper heeft geen invloed gehad op de situatie. Ik vermoed dat mij moederbord de HD niet ondersteund, zou dat ook een verklaring voor mijn probleem kunnen zijn?

Ik heb al in mijn moederbordboekje gekeken, maar ik kan er geen informatie in vinden over welke HD hij wel niet ondersteund.

Iemand enig idee?
Heb je alle 4 situaties geprobeerd?

Geen jumper? Master jumper. DUAL single en dual master? Met verder nix op het ide kanaal?

edit:
Volgens mij moet het werken als je Geen jumper of DUAL SINGLE jumperd.
Heb je dus 2 jumpers nodig hè! Zie hierboven genoemde website

[ Voor 12% gewijzigd door lSltAlKeR op 14-03-2004 17:19 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Probeer nou eens je bios te updaten,bij mij was het dus zo (was een pc van mijn vader) dat de bios geen grote hd's herkende,hij zag de hd's wel,maar niet de grote die hij hoorde te zijn :)
dus probeer nou eens een bios-update,denk dat je dan al een heel eind komt...suc6 ;)
Pagina: 1