thin client in thuis situatie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.203 views sinds 30-01-2008

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Om van de herrie van mijn PC af te komen wilde ik deze graag zo ver mogelijk van mijn werkplek thuis plaatsen.

Mijn idee is om via RD/TS icm Windows XP of Windows 2003, mijn computer op bv zolder neer te zetten, en dan via een thin client rustig in mijn kamer te werken.

Voor deze situatie kan ik weinig/nix vinden in de topic hier of elders. Wel was er het topic: Inspiratie gevraagd: thin client/terminal idee maar die is inmiddels alweer 2 jaar oud.

Wat betreft de thin client zat ik bv te denken aan de HP Compaq T5500, maar deze heeft alleen een DB-15 video uitgang, terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar een thin client met DVI uitgang. De enigste DVI oplossing die ik kon vinden was de Sun Ray, maar die werkt natuurlijk alleen met solaris.

De toepassingen die ik voor oog heb met deze opstelling zijn voornamelijk software development (Eclipse 2.1.2 en Visual Studio 2003) en de gebruikelijke dingen als browser (mozilla), email, arcobat reader enz. Af en toe photoshop voor (simpele) images die af en toe nodig zijn voor de projecten waar ik aan werk.

Die 2 keer per jaar dat ik een spelletje speel loop ik wel even naar de zolder toe. Het is eigenlijk wel wenselijk dat ik bv itunes of winamp kan draaien en deze muziek dan via de thin client ontvang.

Is er iemand die ervaring heeft met een dergelijke opstelling? En in het bijzonder, bestaat er een thin client die via TS werkt en DVI ondersteund (+- half uur googlen leverde weinig op)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12 19:23
wat is er mis met die sun ray :? daar kan je ook wel een rdp client op kwijt (opensource gevalletje maar toch)

www.rdesktop.org

mja, ik zou dan persoonlijk gewoon de dvi eis laten vallen (wat moet je met dvi op een thin client :? de videodoorvoer is toch niet zo heel erg snel) en voor de hp gaan

A wise man's life is based around fuck you

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Waarom kies ga je voor thin itt kabels verlengen? Dat is het stilste wat ik me kan bedenken

• flowerp
CRu5H0n3 schreef op 14 maart 2004 @ 11:47:
Waarom kies ga je voor thin itt kabels verlengen? Dat is het stilste wat ik me kan bedenken
Lange kabels is inderdaad waar ik ook aan zat te denken. Het punt is natuurlijk dat bij verlenging van kabels voor analoog VGA de kwaliteit zeer snel achteruit gaat; schaduw randjes langs letters, lichte ruis enz. Een 'DVI-repeater' zou ook een oplossing zijn, maar kan ik alsnog niet vinden.

En om ook meteen de bovenstaande vraag te beanwoorden, waarom DVI op een thin client? Nou, omdat ik de thin client als gewone desktop wil gebruiken, met als verschil dat de herrie makende componenten dus buiten gehoor komen te staan.

Volgens dezelfde redenatie zou het dus ook in deze specifieke situatie wenselijk zijn om USB aansluitingen te gebruiken voor bv dingen als digitale camera, memory stick enz. Ik heb begrepen dat dit ook moeilijk is. Omdat ik dat toch niet constant gebruik wil ik daarvoor ook wel even naar de server toe lopen (hoewel het handiger zou zijn deze meteen vanaf de thin client te gebruiken).

Overigens, snap ik de vraag niet helemaal waarom DVI op een thin client. Hebben beeld schermwerkers achter een thin client opeens geen recht meer op scherper beeld?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Zwelgje
CRu5H0n3 schreef op 14 maart 2004 @ 11:47:
wel eens een vga kabel van een meter of 20 gemaakt :? dan houdt er echt slechte kwaliteit aan over

of je koopt een kvmswitch over utp... das mischien geen slecht plan die dingen hebben een signaalversterker aanboord (de duurdere)

schermwerkers achter een thin client zijn over het algemeen geen grafisch ontwerpers maar gewoon mensen die wat werk doen in word/excel/databases

maw: die zijn niet zo veeleisend, jij bent dat wel, ala das je goed recht alleen verwacht niet dat er bedrijven zijn die een thinclient gaan maken met dvi voor mensen met speciale eisen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 14-03-2004 12:10 ]

• flowerp
zwelgje schreef op 14 maart 2004 @ 11:45:
wat is er mis met die sun ray :? daar kan je ook wel een rdp client op kwijt (opensource gevalletje maar toch)

www.rdesktop.org
Dat is toch wel interesant. Ik ga hier zeker eens naar kijken. Hopelijk wordt het nog een beetje active gesupport.
mja, ik zou dan persoonlijk gewoon de dvi eis laten vallen (wat moet je met dvi op een thin client :? de videodoorvoer is toch niet zo heel erg snel) en voor de hp gaan
DVI is ook niet voor snelle beelden. Bij software development ben ik voornamelijk aan het typen of documentatie aan het lezen. De projecten waar ik aan werk zijn bv content management systeem (j2ee) en visuele programmeer taal (c++), voor beide hoef ik geen snelle beelden te zien.

Wat ik wel graag zie ik strakke tekst, met scherpe randen. Heldere diagrammen met duidelijke lijnen, enz. Daarvoor is DVI toch erg geschikt. Mocht ik toch voor de HP gaan dan sluit ik er wel een CRT op aan.

• brummers
  • Laatst online: 11:46
ik heb zelf vga kabels gebruik van 35 meter en werkt perfect zonder vga-versterker.

alleen de kabel was wel van de beste kwaliteit wat ik kon bestellen.
kabeltje koste geloog ik ook 120 euro maja dan heb je ook wat

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• flowerp
zwelgje schreef op 14 maart 2004 @ 12:08:
[...]
schermwerkers achter een thin client zijn over het algemeen geen grafisch ontwerpers maar gewoon mensen die wat werk doen in word/excel/databases
En ontwikkelaars zouden dus niet of nooit met thin clients werken? Ik weet iniedergeval dat op zowel de VU als de UL ook thin clients worden gebruikt (beiden Sun Rays). Dat zijn dan wel studenten, maar toch ook ontwikkelaars in spe :)

• Zwelgje
flowerp schreef op 14 maart 2004 @ 12:19:
[...]

En ontwikkelaars zouden dus niet of nooit met thin clients werken? Ik weet iniedergeval dat op zowel de VU als de UL ook thin clients worden gebruikt (beiden Sun Rays). Dat zijn dan wel studenten, maar toch ook ontwikkelaars in spe :)
ontwikkelaars doen veel compile werk en dat wil je per definitie niet op een terminal server... daar werken meerdere mensen op die ook nog wat cpu cycles nodig hebben vandaar mijn opmerking

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Je hebt volgens mij ook van die "desktop-verlengers" weet niet hoe die dingen heten. Dan zet je bij je server een kastje waar je vga, kb, muis op aansluit, vervolgens met een (volgens mij UTP-) kabel naar beneden, waar een zelfde kastje staat waar je muis, kb en monitor op zijn aangesloten.

Ik weet alleen niet of zoiets ook werkt met geluid enzo, maar verder is dat natuurlijk het stilste wat je kunt bedenken :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• flowerp
brummer schreef op 14 maart 2004 @ 12:14:
ik heb zelf vga kabels gebruik van 35 meter en werkt perfect zonder vga-versterker.

alleen de kabel was wel van de beste kwaliteit wat ik kon bestellen.
kabeltje koste geloog ik ook 120 euro maja dan heb je ook wat
Wow! 35 meter is echt extreem. _/-\o_ Ik heb overigens wel kabels gezien van 2 meter die ook rond die prijs lagen. Het zou natuurlijk ook best kunnen dat jij veel meer vergevingsgezind bent kwa beeldkwaliteit.

Natuurlijk ben ik niet op zoek naar iets onmogelijk veeleisends. Echter, beide 'perfecte' oplossing zouden technisch gezien gewoon mogelijk moeten zijn: of een 'DVI repeater' of een thin client met DVI. Die laatste bestaat dus al wel.

Zijn er overigens nog andere mensen hier die een thin client op een dergelijke wijze gebruiken (met of zonder DVI)?

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

zwelgje schreef op 14 maart 2004 @ 12:08:
[...]

wel eens een vga kabel van een meter of 20 gemaakt :? dan houdt er echt slechte kwaliteit aan over
ja, zelfs langer soms. Maar je moet wel hoog qualiteit kabel hebben, dan is er geen probleem
of je koopt een kvmswitch over utp... das mischien geen slecht plan die dingen hebben een signaalversterker aanboord (de duurdere)
Poortextender (neem ik aan dat je bedoeld) naast je VGA idd.
Met deze combinatie kun je heel wat meters overbruggen hoor.
Hoef je alleen maar vga en cat5 te trekken

TS: wat is de afstand als je gebruik zou maken van kabels naar de zolder?

[ Voor 5% gewijzigd door CrushOne op 14-03-2004 12:26 ]

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Je hebt idd de zogenoemde "KVM Extenders" je hebt dan 2 kastjes. Bij de PC zet je er eentje neer, en bij de moni/tobo/muis. Tussen de kastjes hang je dan UTP.
Deze kastjes zijn meer voor server remote beheer. Houd er rekening mee dat je ook hier geen zwaar hoge kwaliteit mee haalt en/of volledige support zal zien met je nieuwste wireless logitech desktop set.

- DVI is leuk, omdat het digitaal e.d. is, maar houd er wel rekening mee dat je beeld uberhaupt al gecomprimeerd is geweest voordat het op je client aankomt. Ik vraag me dus af in hoeverre je dan nog wat aan je DVI zult hebben.

• flowerp
zwelgje schreef op 14 maart 2004 @ 12:21:
[...]
ontwikkelaars doen veel compile werk en dat wil je per definitie niet op een terminal server... daar werken meerdere mensen op die ook nog wat cpu cycles nodig hebben vandaar mijn opmerking
Aha. Ik snap precies wat je bedoelt. Natuurlijk wil je op een terminal server niet veel zware apps draaien.

Kwa ontwikkelen valt dit echt enorm mee hoor. Je compiled namelijk niet continu al je code. Meestal ben je een tijdje aan het typen/lezen/kijken voor je een compile doet. Je compileert dan meestal ook niet heel je project maar alleen een gedeelte.

Ik denk dat als ontwikkelen wel een continue zware belasting zou geven, de VU er niet voor zou kiezen om een thin client systeem op te zetten. De studenten daar werken namelijk allemaal aan hun (programmeer) opdrachten en projecten. Er zal dus heel wat gecompiled worden. Op de VU weten ze echt wel hoe netwerken in elkaar zitten en hoe load balancing enz werkt (ze vinden het practisch uit daar).

• flowerp
CRu5H0n3 schreef op 14 maart 2004 @ 12:24:

TS: wat is de afstand als je gebruik zou maken van kabels naar de zolder?
Dat is nog niets eens zo onmogelijk ver. Ik moet het nog nameten, maar meer dan 12 meter zal het niet zijn. Eerder nog iets minder, ik kan de zolder namelijk met een kabel vrij snel via een soort schacht bereiken.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Een beetje thin-client kost je al snel 300-500 euro en voor dat geld kun je je PC echt geruisloos/stil maken met behoud van snelheid, beeldkwaliteit en andere gemakken.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Koop gewoon een P200 ofzo ergens. (Meer heb je echt niet nodig voor RDP).
Deze koel je dan gewoon passief. Ben je nog goedkoper uit ook.

• Zwelgje
flowerp schreef op 14 maart 2004 @ 12:30:
[...]

Aha. Ik snap precies wat je bedoelt. Natuurlijk wil je op een terminal server niet veel zware apps draaien.

Kwa ontwikkelen valt dit echt enorm mee hoor. Je compiled namelijk niet continu al je code. Meestal ben je een tijdje aan het typen/lezen/kijken voor je een compile doet. Je compileert dan meestal ook niet heel je project maar alleen een gedeelte.

Ik denk dat als ontwikkelen wel een continue zware belasting zou geven, de VU er niet voor zou kiezen om een thin client systeem op te zetten. De studenten daar werken namelijk allemaal aan hun (programmeer) opdrachten en projecten. Er zal dus heel wat gecompiled worden. Op de VU weten ze echt wel hoe netwerken in elkaar zitten en hoe load balancing enz werkt (ze vinden het practisch uit daar).
ok ok je compiled niet constant nee dat begrijp ik

overigens denk ik dat ze er bij de VU voor hebben gekozen om het op thinclients te doen te maken heeft met het feit dat je vrij mobiel moet zijn kwa werkplek (je zit niet altijd op dezelfde plaats) en dan is thinclient heel handig, ook kwa beheer is het makkelijk (het is en blijven studenten ;) )

in zakelijke omgevingen zul je het iig niet zien

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je kan nu wel veel geld uitgeven aan al die leuke gadgets maar waarom maak je je pc niet wat stiller? Andere cpu koeler, paar papst casefans. Die dingen doen meestal wonderen :) Of als je echt stil wilt moet je waterkoeling nemen, kost wel een paar duiten maar dan hoor je hem nie meer ( ik iig nie :))

• flowerp
Koffie schreef op 14 maart 2004 @ 12:28:

- DVI is leuk, omdat het digitaal e.d. is, maar houd er wel rekening mee dat je beeld uberhaupt al gecomprimeerd is geweest voordat het op je client aankomt. Ik vraag me dus af in hoeverre je dan nog wat aan je DVI zult hebben.
Dat is inderdaad waar ja. Is er geen optie voor lossless of helemaal geen compressie?

Alhoewel, zonder compressie heb je bv bij 1280*1024*24@60Hz (voor LCD genoeg), zo'n 225MB/s, met lossless zo'n 112. Natuurlijk hoef je niet elk beeldje over te zenden, dus rekeninghoudend met meta data zit je mischien op 30MB/s of in mijn situatie mischien nog wel een stuk lager. In een single user setup met een gigabit ethernet aansluiting is dat wel te doen. Maar ik neem aan dat de meeste thin clients natuurlijk alleen 100mbit zijn.

Overigens heeft de sun ray dus wel DVI. Het beeld daarvan vond ik overigens inderdaad niet super mooi.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:33
Als je het DVI probleem kan oplossen is de Wise 1200LE misschien wat voor jou.

239 excl.

ICA Sessie of RDC binnen 15 sec actief.

Ik ben dit apparaat en vele andere aan het testen voor in een bank.
Als je meer info wil dan hoor ik het wel.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• flowerp
Disciplus-Simplex schreef op 14 maart 2004 @ 12:36:
Een beetje thin-client kost je al snel 300-500 euro en voor dat geld kun je je PC echt geruisloos/stil maken met behoud van snelheid, beeldkwaliteit en andere gemakken.
Probleem is dat ik wel goed ben in design/ontwikkeling, maar minder in het fysieke werk. Iets als een cooler van mijn grafische kaart vervangen of van mijn CPU doe ik liever niet (bang dat ik hem er net niet goed opzet enzo)

Ik heb wel geprobeerd te vragen hier waar je dat stilmaken dan professioneel kan laten doen, maar dan gooien onze lieve moderators het topic meteen dicht. (dus aub, nu ook niet goedbedoelde adviezen geven, want je zult zien dat dit topic dan meteen dicht gaat).

• flowerp
zwelgje schreef op 14 maart 2004 @ 12:41:
[...]
overigens denk ik dat ze er bij de VU voor hebben gekozen om het op thinclients te doen te maken heeft met het feit dat je vrij mobiel moet zijn kwa werkplek
Dat is natuurlijk waar ja. Zeker met de bijbehorende smart-card is dat erg handig. Kun je je desktop overal resumen zoals je hem achter liet. (opmerkelijk genoeg zag ik op de VU overigens geen enkele smart-card en op de UL alleen maar)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

Super_ik

haklust!

voor de vga kun je mischien wel van die kabels met bnc-connectoren gebruiken, volgens mij heb je dan veel minder signaal verlies over lange afstanden

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• flowerp
Super_ik schreef op 14 maart 2004 @ 12:58:
voor de vga kun je mischien wel van die kabels met bnc-connectoren gebruiken, volgens mij heb je dan veel minder signaal verlies over lange afstanden
Nou, dat zou je wel denken ja, maar dat is niet echt zo. Het feit is dat veel kabels met BNC connectors ook toevallig van hoge kwaliteit zijn. Echter, het gaat natuurlijk om de kabel zelf en niet om de connector. M.a.w. je kunt best BNC connectoren op een bagger kabel zetten en een sub-d/d-dub connector op een super hoge kwaliteits kabel. Dat laatste zie je steeds vaker omdat BNC steeds meer terein verliest.

• flowerp
utbone schreef op 14 maart 2004 @ 12:47:
Als je het DVI probleem kan oplossen is de Wise 1200LE misschien wat voor jou.

239 excl.

ICA Sessie of RDC binnen 15 sec actief.

Ik ben dit apparaat en vele andere aan het testen voor in een bank.
Als je meer info wil dan hoor ik het wel.
Mischien is het volgende wel handig om te weten: (kan ik namelijk nergens anders vinden) Hoe is de beeldkwaliteit? Merk je veel van de zware compressie die over het beeld heen is gegaan?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:33
Het zit zo:

1. Een film moet je niet draaien over een Citrix of RDC connectie.
2. De kwaliteit is prima, mits je al de "extra's" ook daadwerkelijk aan zet.
3. De kwaliteit is dus 8 / 16 /24 / 32 bits als jij dat wilt! Incl. Achtergrondjes etc.
Maar je hebt een 100mbit netwerk of misschien WLAN.. dus bandbreedte zat!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Ik zit zelf met hetzelfde probleem. Vandaag met mijn collega's op het werk over gehad, en bijna iedereen zit er toch wel mee.

Dat zelf stilmaken is zeker niet voor iedereen weggelegd. Heb je het ene stil hoor je het andere onderdeel wel weer. Om nog maar te zwijgen van de tijd die erin gaat zitten. Het is leuk als je een 2de machine hebt die je als hobby helemaal stil gaat proberen te maken, maar voor je main machine willen de meeste maar 1 ding: zo snel zo stil mogelijk.

Zeer frustrerend dat je op dit forum niet mag vragen waar je het professioneel kan laten doen. Ff gezocht hier en het is inderdaad waar, zodra je dat vraagt gaat meteen het topic dicht! :( :( :( Slaat toch nergens op? Alsof je niet mag vragen waar iets te koop is? Of gaat iedereen ook zijn eigen CPU bakken? (argument van moderator ongeveer: "een tweaker koopt niet maar doet zelf".)

Anyway, ik zat ook te denken om mijn PC verder weg te zetten. In mijn situatie voldoet de gang denk ik wel. Ik zoek dus een goede HQ analoge VGA kabel van +- 7 meter.

Weet iemand waar je echt de allerbeste kwaliteit VGA kabels kan kopen in NL van die lengte? Ik zit wel eindeloos te zoeken, maar reviews zijn of voor USA winkels of van nederlandse winkels zelf. Die laatste noemen natuurlijk allemaal hun kabels HQ...

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Wellicht is het voor 'thuis' veel makkelijker om een hele lichte en dus potentieel stille en goedkope PC te plaatsen met een VNC-viewer en op zolder een zware machine met VNC-server. Uiteraard is hiervoor wel minimaal een 100 Mbit lijn nodig maar dat mag toch geen probleem zijn. In feite is dit een 1 sessie Citrix oplossing. Je gebruikt toch maar een sessie omdat er maar een client is, kun je dus net zo goed meteen een hele PC overnemen.
Het is ook nog gratis al had ik niet het idee dat iemand voor thuiswerk een dure Citrix licentie zou gaan aanschaffen.
Wanneer Wake On Lan ook nog actief is, kun je de main machine ook nog remote booten en heb je er geen omkijken naar.

Wat betreft die Wyse machines. De Flashroms (3000 serie) willen nogal eens corrupt raken. Voor de hierboven genoemde serie weet ik dat niet zeker. Verder draaien ze uitstekend en zijn makkelijk in gebruik en installatie.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

kijk is hierzo misschien vind je dit wat

http://www.h-essers.nl/

daar staan koelers en andere spullen zoals isolatie om je pc veel stiller te maken

Verwijderd

flowerp schreef op 14 maart 2004 @ 12:48:
[...]
Probleem is dat ik wel goed ben in design/ontwikkeling, maar minder in het fysieke werk. Iets als een cooler van mijn grafische kaart vervangen of van mijn CPU doe ik liever niet (bang dat ik hem er net niet goed opzet enzo)

Ik heb wel geprobeerd te vragen hier waar je dat stilmaken dan professioneel kan laten doen, maar dan gooien onze lieve moderators het topic meteen dicht. (dus aub, nu ook niet goedbedoelde adviezen geven, want je zult zien dat dit topic dan meteen dicht gaat).
Niet dat men hem dicht moet gooien, maar voor 250 euri kun je bij elke willekeurige klonenboer binnenlopen met je PC en zeggen "hij maakt herrie, verhelp dat" en dan vermelden of je waterkoeling of stille luchtkoelers wilt. Stille fans, isolatiematje erin, en je bent voor zeg 100 euro materiaal en 40 euro uurloon helemaal klaar. Als je goed meekijkt zul je zien dat het allemaal enorm simpel is en je het de volgende keer best zelf kunt, eventueel met hulp van een handige vriend.

Zelf doen is toch een beetje de spirit hier, en zo kun je het prima leren terwijl je geld en ergernis bespaart. Zeg nou zelf, je zit er toch niet op te wachten voor van alles en nog wat je zolder op te moeten? Tel maar eens uit hoe vaak je een muziekje draait, een stukje film kijkt, een USB apparaat aan je PC hangt, je organiser/GSM synchroniseert met je PC (d'r zit vaak geen COM poort op thin clients...) Als je voor elke keer dat je dat doet naar zolder moet, en je daar nog vet voor betaald hebt ook, dan wordt je zeker ongelukkig.
Just my $ 0.02

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 09:58 . Reden: Knet moet op typeles. ]

Verwijderd

Zou het mischien ook niet makkelijk te zijn om zoiets met wireless vga te doen?

Na een tijdje zoeken op internet ben ik er wel van overtuigt dat zoiets nog niet bestaat, maar het zou wel een gat in de markt zijn.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12 13:16
De T5000 serie van HP zijn op zich zeker mooie clients. Tevens zit er een PCI slot in waar je eventueel een kaartje met DVI in kan prikken. Je zult in geval van de 5500 (windows CE) wel moeten uitkijken dat je drivers voorhanden hebt.

Toch lijkt het me niet zo'n strak plan om PHotoshop via RDP te gaan doen... tevens heb je met RDP geen 100% geluidskwaliteit. Ik geloof dat afhankelijk van de snelheid van verbinding de kwaliteit wel wat omhoog geschroefd wordt (gebeurd automatisch) maar je krijgt echt geen cd kwaliteit...

Ik denk dan ook net als al een aantal anderen dat je beter een oud pctje passief kunt koelen...

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-10 18:38
Wij hebben hier op de zaak een soortgelijk probleem gehad met SUN machines. De oplossing was de SUN workstations in het serverhok te plaatsen, en per machine een KVM extener en USB extender te gebruiken (Blackbox verkoopt dat soort spul). Op deze manier kan je al je uitgangen naar een remote locatie te herleiden (met 2 UTP kabels) en de kwaliteit is perfect. Voor Windows zou je dan bijvoorbeeld een USB geluidskaart kunnen gebruiken. Ook je floppies/cdrom/memorysticks kan je via die USB poorten aansluiten.

Is trouwens niet de goedkoopste optie, vooral die USB extenders zijn erg duur. Thin clients zijn idd het goedkoopste, wij gebruiken bijvoorbeeld de Wyse 4955XL vanwege de flexibiliteit.

Verwijderd

Even los van wat er allemaal wel/niet mogelijk is.
Je wilt dus een thin client in de woon/bad/slaap-kamer en je pc met XP Pro of Windows 2003 op zolder neer te zetten en deze dmv van RDP overnemen.

Kun je dan niet kiezen voor een WiFi oplossing waar je Thin Client met DVI, beeldscherm en WiFi verbinding maakt met je pc op zolder.

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-12 16:45
Alleen al om geluidstechnische redenen kan ik het je afraden. Ik heb er zelf voor gekozen dit te splitsen van het normale desktop gebruik.

Dus ik gebruik een Compaq T20 voor RDP (werkt prima, zolang je niet te veel grafische bewerkingen hoeft te doen want kun je je snel gaan ergeren aan de trage beeldopbouw) en voor het afspelen van muziek heb ik een XP-embedded Wyse 9450 omgebouwd (ter ondersteuning van een HTPC programma en een touchscreen): de geluidskwaliteit via RDP is simpelweg onder de maat, ook al heb je een 100Mbit verbinding en maar 1 meter kabel.

Wil je dus per se de combinatie van werkplek en muziekstation, bouw dan idd. een stille PC.

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
Ik heb zo'n gevoel dat de TS een 3 jaar geleden al een oplossing voor zijn situatie heeft gevonden O-)

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De reacties zijn goedbedoeld, maar dit topic is alweer 3 jaar oud ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.