Toon posts:

Windows zeurt over modem in Shuttle wat er niet is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een aantal maanden alweer ben ik de trotse (en tevreden) eigenaar van een Shuttle SB61G2 barebone.
Het probleem is alleen dat Windows XP elke keer bij het opstarten met "new hardware found" zeurt over een PCI-modem, wat er helemaal niet in zit!
Ik kan me vaag herinneren dat dit een bekend probleem is, ik kan er alleen niks over vinden.

Edit:

Fout in onderwerp, kan niet editten. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 11:36 ]

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55

Bleh!

:)

Staat er vast iets in je BIOS bij "Integrated Pheriphals", ofzo, over een onboard modem op "AUTO". Deze uitschakelen en dan zou het wel over moeten zijn!

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is et em juist, in een Shuttle (niet in de SB61G2 in ieder geval) zit geen on-board modem. Daarom is het zo vreemd dat ie begint over een modem wat er niet in zit.

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55

Bleh!

:)

Klopt, maar soms zit het wel geintegreerd in de chipset en bios. Dus dan moet je hem nog uitschakelen. Ook al zit de connecter er helemaal niet.
Dat zou de enige logische verklaring zijn. Of je moet er eerst een modem in hebben gehad, maar zelfs dan is het apparaat "onzichtbaar".

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 14:01
't zou kunnen dat hij een of ander onderdeel herkent als een modem... ik zou gewoon die driver-cd gebruiken, want misschien dattie dan die modem (of wat 't dan ook is) goed installeert

Anders kan je 'm trouwens ook gewoon ongeinstalleerd laten staan. Als je 't goed instelt zal hij niet elke keer als je opstart vragen of je 'm weer wil installeren.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live