[NT/W2K] lokaal inloggen en toegang netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Beetje vage titel, beetje vaag probleem ook.

Op mijn werk hebben we een drietal pc's (NT4) staan welke niet kunnen inloggen in het netwerkdomein (W2K) omdat er anders een stuk software niet wil draaien. Heel vaag, maar goed, we moeten er maar mee leven. Wat er nu dus gebeurd met inloggen is dat bij Domein ipv het netwerkdomein het pc-nummer wordt ingevuld.

Hoe vaag (in mijn ogen dan) ze het nu geregeld hebben weet ik niet, maar aangezien er wel van netwerkfuncties (als printen e.d.) gebruik kan worden gemaakt, zal er toch wel een koppeling gemaakt zijn waardoor de pc's vertrouwd worden in het netwerk.

Nu zaten die pc's voorheen dus gewoon in het bedrijfsnetwerk, en konden die pc's komen bij een share met data op het netwerk die specifiek voor onze afdeling is bedoelt, en waar andere afdelingen niet thuishoren. Omdat er nu niet wordt ingelogd, is die share niet benaderbaar, behalve als Everyone wordt toegevoegd aan de gemachtigden. En dat is dus net niet de bedoeling.

Volgens de heren bij Automatisering is er geen andere oplossing. Nu betwijfel ik dit, omdat verder nagenoeg alles wel mogelijk is. In mijn ogen zouden die pc's gewoon in het rechtensysteem gezet kunnen worden. Als het via Everyone werkt, moet het anders ook kunnen werken, door het PC-nummer ofzo te gebruiken.

Nu snap ik wel eea van NT en W2K, maar aangezien ik niet de rechten heb om een beetje te gaan graven in het geheel, kan ik zo uit mijn hoofd niets verzinnen hoe we het rechtenprobleem kunnen regelen.

Misschien niet geheel onbelangrijk: de data staat op een server met Active Directory erop (waar af en toe ook de rechten van verdwijnen :X) AD ken ik in zijn geheel niet, dus geen idee of daar iets in zit.

Hopelijk is het zo duidelijk, vraag anders maar om meer info. Ik had al moeite dit te beschrijven, en zoeken gaf ook niet een oplossing. Zelf dingen proberen mag ik dus niet ;)

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk staat in de activedirectory het 'guest' account aan - door dan "Everyone" rechten te geven gaat het mis :)

Vermoedeijk staan de rechten van het printen nu ook op 'Everyone' en kunnen ze dus gewoon printen.

Wat je zou kunnen doen is een batchfiletje maken, en dan iets als dit er in zetten:
code:
1
net use \\server\ipc$ /user:domain\user password

en kijken ofdat je daarna wel die share kan benaderen :)