Is PHP wel of niet goed geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb Apache + PHP + MySQL geinstalleerd... Ik ben op dit moment aan het proberen om PHP te leren... Maar het probleem is dat het eerste script wat is voorgedaan door een andere website niet werkt. Het script met variablen. Een script waarbij de variablen al in het php document zit, werkt wel. Kan het zijn dat PHP fout is geinstalleerd of zie ik gewoon iets over het hoofd?

Jullie zouden me enorm helpen!

Gr. KoenHet voorbeeld-script is http://www.underweb.nl/php4ever/index.php?page=php/var2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:06
Ooit al eens gehoord van $_POST en $_GET? In de P&W FAQ staat er een mooi stukje over.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

sorry hoor, maar /basic

De tutorial die je gebruyikt is erg veroudert. Tegenwoordig zijn de variabelen standaard niet meer onder hun directe naam aan te spreken in de volgende pagina. Vervang in verstuur.php de $var door $_POST['var'] en hij zal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 14 maart 2004 @ 10:12:
sorry hoor, maar /basic

De tutorial die je gebruyikt is erg veroudert. Tegenwoordig zijn de variabelen standaard niet meer onder hun directe naam aan te spreken in de volgende pagina. Vervang in verstuur.php de $var door $_POST['var'] en hij zal werken...
Geeft niet... Maar ik kan natuurlijk niet weten dat de taal op een website die je PHP zou leren erg verouderd is... Maar enorm bedankt! Ik ga het meteen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP:
1
2
3
<?
echo "Op het formulier vulde je deze naam in: " . $_POST['var'];
?> 

zou wel moeten werken.

Bij de nieuwste php versie's staat register globals uit zichzelf uit, en dus werkt dat niet.
Om dat aan te passen:
Bij php.ini in de windows map kun je deze regel veranderen:
register_globals = Off
in
register_globals = On

en dan zou dat voorbeeld van die pagina moeten werken.
Het artikel is een beetje out of date omdat de meeste mensen wel $_POST e.d. gebruiken hedendaags (toch?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 10:14:
PHP:
1
2
3
<?
echo "Op het formulier vulde je deze naam in: " . $_POST['var'];
?> 

zou wel moeten werken.

Bij de nieuwste php versie's staat register globals uit zichzelf uit, en dus werkt dat niet.
Om dat aan te passen:
Bij php.ini in de windows map kun je deze regel veranderen:
register_globals = Off
in
register_globals = On

en dan zou dat voorbeeld van die pagina moeten werken.
Het artikel is een beetje out of date omdat de meeste mensen wel $_POST e.d. gebruiken hedendaags (toch?) :)
Yes! Het werkt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:27
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 10:19:
[...]

Yes! Het werkt! Bedankt!
Heb je nou $_POST [ 'var' ] gebruikt of register_globals op on gezet? Dat laatste is namelijk nogal gevaarlijk. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad aan het op off te laten ja :)
Vind het zoiezo overzichtelijker uitzien zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Billie schreef op 14 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Heb je nou $_POST [ 'var' ] gebruikt of register_globals op on gezet? Dat laatste is namelijk nogal gevaarlijk. B)
Het gebruik ervan kan mogelijk beveiligings risico's veroorzaken, niet het simpelweg aanzetten. Zolang je zelf netjes code (en dan heb ik het met name over het initialiseren van variabelen zoals het hoort) is er niks aan de hand.
Pagina: 1