Doorgefikt/verkoold IC op HDD :(

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Een jaar of wat geleden was ik de trotse eigenaar van een van de eerste Seagate Medalist Pro's (6.3 Gig).
2 jaar geleden heb ik op de HCC een nieuwe kast gekocht. Mobo erin gezet, ook harde schijf overgezet en alle andere zooi. Het systeem had al ruim een half jaar gedraaid, maar binnen 2 weken na verhuizing van kast, is op de een of andere manier een IC op de printplaat van m'n Seagate gefrituurd......
Weet iemand of het ook mogelijk is om een printplaat van eenzelfde type harde schijf over te zetten op míjn harde schijf???? (niet dat ik zo'n plaat heb, anders had ik het al wel geprobeerd).
Als dat niet zo is, weet ik dat ik niet meer verder hoef te zoeken. Als het wel zo is, hoop ik dat ik ooit iemand weet te vinden met een GOEDE printplaat van dat type HDD alleen met vern**kte schijven....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/IC.JPG

Zoals je ziet is die IC gebarsten. Wat niet helemaal te zien valt, is dat hij bij de breuk ECHT verkoold is...... :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Niemand van de heren/dames tweakers die hier het antwoord op heeft? :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je kunt trouwens ook wel zien dat dat weerstandje op de voorgrond ook niet meer is wat het ooit was.
Maar om een antwoord te geven, ja, je kunt hersens (de controller) transplanteren op een HDD uitvoeren om je lichaam te redden. Het wil echter soms wel voorkomen dat je niet meer je data kunt redden, omdat de koppen net ietsje anders worden gelijnd, maar gewoon hopen dat iemand een headcrash krijgt met hetzelfde model, en uitproberen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Als de data op dit schijfje je echt lief is, kan je altijd proberen om de schijf te laten recoveren bij een data-recoverings bedrijf: die verrichten wonderen! Waar je die kan vinden weet ik niet precies, maar ze zijn er in ieder geval wel. Ik kijk wel een beetje rond of ik er eentje kan vinden...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Thanx for the reply....
Dat ik m'n gegevens kan verliezen.... well who cares na 1 jaar.... Het zou natuurlijk best prettig zijn als ik een paar van die gegevens nog had gehad, maar ik heb gelukkig een hele vracht backups liggen.
Maar wat ik wel prettig vind is een net iets grotere HD dan 2 GIG in m'n servertje ;)
Ik denk dat ik toch maar hoop op iemand met een HDD met vern**kte platen...... mja.. .zie die maar eens te vinden. Iemand daar een tip voor :?
Bestaat er zoiets als een 'kapotte-onderdelen-dating-lijn'???? ;)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Ja, die zijn er...http://www.pcee.net

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Kdenk dat ik hier ook maar de gegevens van m'n oude seagate neerpleur.... wie weet....
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/SEAGATE.JPG
Mocht er dus iemand nog zo'n HDD hebben liggen waarvan de printplaat nog goed is.... please reply

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op zaterdag 16 december 2000 22:58 schreef zork het volgende:
Ja, die zijn er... http://www.pcee.net
Weet iemand toevallig ook of het nog veel uitmaakt of ik een printplaat van een ander formaat HDD van hetzelfde merk gebruik? (Ja/Nee/Soms; hangt af van de HDD's)??

Verwijderd

Je kan het altijd proberen :P
ik hep nog een paar kapotte quantum bigfoots liggen :P (natuurlijk ook supergroote chipjes)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
moch... ff de zaag erin of eerst ff dubbelvouwen voordat je monteert ;)

Verwijderd

Neem contact op met Norman/Shark B.V. in Hoofddorp.

Dit bedrijf heeft een afdeling met data recovery!

Succes

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 11:49
Ik heb de garantiestatus van die HD even gechecked op de Seagate site en volgens die site is de garantie op dat ding juist vandaag afgelopen:
Serial Number JG352003
Model Number ST36451A
Part Number 9K0004-301
Warranty Status Out of warranty
Expiration Date 12-17-2000
Kweetniet op je dat zelf al gechecked had, maar dit is wel vette pech.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
VLOEK......
Damn...... als je gelijk hebt, baaaaaaal ik dus echt enorm... ik heb dit ding al tijden liggen......... |:(

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 13:15 schreef biobak het volgende:
Ik heb de garantiestatus van die HD even gechecked op de Seagate site en volgens die site is de garantie op dat ding juist vandaag afgelopen:
Serial Number JG352003
Model Number ST36451A
Part Number 9K0004-301
Warranty Status Out of warranty

Expiration Date 12-17-2000
Kweetniet op je dat zelf al gechecked had, maar dit is wel vette pech.
Ik weet bijna zeker dat ze over een paar dagen echt niet moeilijk gaan doen, dat zou wel erg triest zijn! Ik zou maar een bellen met Seagate Nederland!

Verwijderd

Direct Maandag Seagate bellen!!!!!! Heb zelf net donderdag één opgestuurd en krijg maandag al een nieuwe... betere zelfs :+

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ga'k proberen... Thanx... i'll keep you infomed....

Verwijderd

Gewoon zeggen dat ie pas Zaterdag kapot is gegaan ;) is Seagate dicht namelijk, en als ze vragen waarom je niet meteen op internet een RMA-nummer hebt aangevraagd >> gewoon zeggen dat je niet wist dat dat kon B-)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 11:49
en als ze vragen waarom je niet meteen op internet een RMA-nummer hebt aangevraagd
Gaat ook een beetje moeilijk als je HD het niet doet.
Mijn half jaar oude IBM is overigens vandaag dood gegaan :( Ben benieuwd hoe IBM z'n garantie afhandelt.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 14:09
hqallo
tis vandaag de 16e ?
morgen verloopt ie..
dus moeten ze niet zeuren
ff bellen en komt vast wel goed

PVoutput

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 22:27 schreef knights16 het volgende:
hqallo
tis vandaag de 16e ?
morgen verloopt ie..
dus moeten ze niet zeuren
ff bellen en komt vast wel goed
Man... ik ben aan vakantie toe........ Gelukkig zijn er nog nuchtere mensen....... Thanx..... was me totaal niet opgevallen |:(
Maar ik ben dus echt weer HELEMAAL :D

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Kep vanmorgen meteen Seagate gebeld. Het echte verhaal uitgelegd....
Ze hadden er geen problemen mee. Ik heb 30 dagen uitstel gekregen (that is... ik moet hem dus binnen 30 dagen bij hun binnen zien te krijgen). Net maar meteen goed verpakt volgens de voorschriften (anti-statisch zakkie, verpakt in schuimrubber enz.)
Het lijkt er dus op dat ik toch nog een nieuw schijffie krijg :) :) :D

Thanks dudes (and dudettes??)

Man... I LOVE THIS FORUM...... (en alle deelnemers)

Verwijderd

*D *D *D Told You *D *D *D

heb zelf vandaag ook een nieuwe binnen 5 dagen na opsturen >:)

ZEER GOEDE GARANTIE BIJ SEAGATE

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Update:

I love seagate.... afgelopen maandag dus gebeld met seagate over m'n doorgefikte harde schijf die maandag dus net 2 dagen over de uiterste 'verval'datum heen was...
Maandag die schijf op de bus gedaan.
Vandaag (donderdag) staat op internet dat de schijf bij Seagate de deur uit is en dus onderweg naar mij!!!!

Lekker vlotte behandeling.... seagate :*)
edit:

Tiepvaut

Verwijderd

maar een data recovery bedrijf moet je alleen gebruiken als er ECHT belangrijke dingen op staan. Want anders is een nieuwe schijf kopen goedkoper waarschijnlijk. En 6.4gig is ook niet zo veel moet ik zeggen.....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Applausje voor Seagate
Echt nette afhandeling.
Ik zou dus posten hoe het zou aflopen.....
Nog ff kleine herhaling...
Vorige week maandag heb ik een defecte 6.3 gig op de bus gedaan... vandaag heb ik een factory repaired 8.4 in ontvangst genomen.... (gisteren zijn ze ook al aan de deur geweest)

Seagate.... Thanx *D

En nogmaals de posters op mijn vraag :Y)
Pagina: 1