[Car hifi] deurbakken.

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik krijg de kriebels om een mooie setup in onze Opel corsa (type B '97) Te gaan leggen.
De onderste helft van de deur kan ik demonterenen daar zit normaal een 16 (.5) cm speaker in.
Nu vroeg ik me af op ik dat onderste deel niet gewoon kan bestellen, alleen dan geschikt voor high end setup, dus meer ruimte voor de magneet, eventueel anders gericht, en beter gedempt.

Weet iemand op dit te koop is?

En of ik de orginele deurbakken kan bestellen bij de opel dealer (eventueel met prijsindicatie?)
Dan kan ik zelf wat maken als ik ze niet kan kopen.
Het moet er namelijk wel netjes uit zien.

Het plan is om een leuke compo (Focal, boston, op iets dergelijks) 2 of 3 weg, er in te monteren.

Verwijderd

ik raad je aan om zelf iets te fabriceren. Deurpanelen voor high-end zijn weinig of niet verkrijgbaar en de prijs is torenhoog. Kijk es op showyoursound.nl naar de installs, zoals deze hier:

http://www.showyoursound....howCase.asp?Id=915&Page=3

succes !

• Bigs
  • Niet online
Als je een beetje wilt knutselen kun je met polyester aan de slag gaan:

http://www.showyoursound....torial.asp?EditorialID=72

Maar wat je ook kunt doen is gewoon een 16cm composet kopen en dan de woofer gewoon op de standaard plek monteren en de tweeters op het dashboard.
De plaats van de woofer is dan nog niet echt optimaal, maar omdat je tweeters dan toch boven zitten heb je daar niet zo veel last van en het is een stuk minder werk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 14-03-2004 10:43 ]

• FFF
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 10:36:
ik raad je aan om zelf iets te fabriceren. Deurpanelen voor high-end zijn weinig of niet verkrijgbaar en de prijs is torenhoog. Kijk es op showyoursound.nl naar de installs, zoals deze hier:

http://www.showyoursound....howCase.asp?Id=915&Page=3

succes !
Bedankt voor de reactie, ik heb er een tij aan zitten denken om het hele stuk zelf te maken van mdf, heb het geheel er ook al een paar x af gehad, alleen het moet zo onzichtbaar mogelijk worden weggewerkt en er heel netjes uit zien, daarom d8 ik van misschien kan ik ze knt en klaar kopen, ik heb het namelijk al wel eens gezien.

Op show your sound heb ik ook al een tijdje door gebracht, maar heb er weinig vertrouwen in dat ik het netjes krijg, tevens wil ik de auto ook weer in orginele staat kunnen brengen.
Bigs schreef op 14 maart 2004 @ 10:43:
Als je een beetje wilt knutselen kun je met polyester aan de slag gaan:

http://www.showyoursound....torial.asp?EditorialID=72

Maar wat je ook kunt doen is gewoon een 16cm composet kopen en dan de woofer gewoon op de standaard plek monteren en de tweeters op het dashboard.
De plaats van de woofer is dan nog niet echt optimaal, maar omdat je tweeters dan toch boven zitten heb je daar niet zo veel last van en het is een stuk minder werk :)
probleem is de inbouwdiepte, het raam kan niet meer open als ik er wat behoorlijks in zet, de standaard opel speakers zijn super brak, het liefst zou ik alles op de orginele plek inbouwen, maar dat lukt gewoon niet lekker...

Verder is onze staat nogal diefstal gevoelig, 2 x de auto gejat, 1 x alleen de radio, em in bedrijfswagen ook al 2 x ingebroken. Dus om een dure tweeter op het dashboard te monteren zie ik niet zitten.

Bedankt voor de reactie's..

[ Voor 38% gewijzigd door FFF op 14-03-2004 10:51 ]

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb zelf een open astra, en ik ben ook tegen het zelvde speaker probleem aangelopen met caliber speakers, die waren 3 CM te diep, nu zitten er sony xploid speakers in, en die passen prima en klinken naar mijn mening ook super, iig sukken beter dan die standaard opel dingen.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• FFF
Petergr schreef op 14 maart 2004 @ 11:06:
ik heb zelf een open astra, en ik ben ook tegen het zelvde speaker probleem aangelopen met caliber speakers, die waren 3 CM te diep, nu zitten er sony xploid speakers in, en die passen prima en klinken naar mijn mening ook super, iig sukken beter dan die standaard opel dingen.
En de tweeter?

Dat ding van opel is echt maar een "velletje" kon je de sony tweeter op de orginele plaats krijgen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarschijnlijk 1621's? de dunnere variant? Maar dat zijn naar mijn bescheiden mening ook niet echt topspeakers?

• FFF
MikeyMan schreef op 14 maart 2004 @ 11:24:
Waarschijnlijk 1621's? de dunnere variant? Maar dat zijn naar mijn bescheiden mening ook niet echt topspeakers?
Als het er in pas prefereer ik dat, lukt het niet en moet ik zelf gaan bouwe doe ik het in 1 x goed.

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Je wilt het ook weer in originele staat terug kunnen brengen? Dan zou je ook kunnen overwegen om een plankje te plaatsen tussen de rand van de speaker en het deurpaneel, zodat de speaker wat verder naar voren komt.. Als je dat dan zwart spuit, en in dezelfde vorm als de speaker maakt, is dat volgens mij best netjes!

Ik weet niet hoe stevig die deurbakken zijn, maar denk je dat ze stevig genoeg zijn om grotere (zwaardere) speakers er in te hangen? Je zou voor wat extra stevigheid (als de mogelijkheid er is) kunnen overwegen om de deurbakken aan de achterzijde vol te spuiten met pur. Dat geeft wat extra stevigheid, en komt ook de geluidskwaliteit te goede, zeker omdat het dan dus niet meer kan rammelen enzo!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• FFF
Gemineye schreef op 14 maart 2004 @ 12:35:
Je wilt het ook weer in originele staat terug kunnen brengen? Dan zou je ook kunnen overwegen om een plankje te plaatsen tussen de rand van de speaker en het deurpaneel, zodat de speaker wat verder naar voren komt.. Als je dat dan zwart spuit, en in dezelfde vorm als de speaker maakt, is dat volgens mij best netjes!

Ik weet niet hoe stevig die deurbakken zijn, maar denk je dat ze stevig genoeg zijn om grotere (zwaardere) speakers er in te hangen? Je zou voor wat extra stevigheid (als de mogelijkheid er is) kunnen overwegen om de deurbakken aan de achterzijde vol te spuiten met pur. Dat geeft wat extra stevigheid, en komt ook de geluidskwaliteit te goede, zeker omdat het dan dus niet meer kan rammelen enzo!
Het idee is goed, alleen het rooster van de speaker zit in de bak verwerkt, dus als ik er iets op moet zetten moet ik dat rooster er uit snijden.

• arjants
  • Niet online
Bij de corsa B van mijn vriendin was het voldoende om een inbouwring te plaatsen met daarin een 13cm composetje van caliber.

De ombouwring zit ook om de orginele speakers, ze staan dan iets schuin gericht.
Deze orginele ring zit gegoten is dan ook niet opnieuw te gebruiken.
Bij een audiozaak kost zoiets ongeveer 10,- €.

EDIT:
zoiets bedoel ik =>
Afbeeldingslocatie: http://www.nexxia.co.uk/images/SAK-3001.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door arjants op 14-03-2004 14:00 . Reden: foto'tje bijgevoegd ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• FFF
J die ken ik, alleen dan nog is de inbouwruimte te klein voor een echte speaker, er kan 16,5 in als het goed is, die ringen kan ik ook kopen, maar krijg de magneet dan nooit verwerkt.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
FFF schreef op 14 maart 2004 @ 15:45:
J die ken ik, alleen dan nog is de inbouwruimte te klein voor een echte speaker, er kan 16,5 in als het goed is, die ringen kan ik ook kopen, maar krijg de magneet dan nooit verwerkt.
Check mijn showcase (die nog niet af is :Y) ).

http://www.showyoursound....owCase.asp?Id=1385&Page=1

Geen deurbakken, maar misschien wel nuttige informatie voor je plannetje.

BlaBlaBla

• FFF
Strider schreef op 14 maart 2004 @ 16:17:
[...]

Check mijn showcase (die nog niet af is :Y) ).

http://www.showyoursound....owCase.asp?Id=1385&Page=1

Geen deurbakken, maar misschien wel nuttige informatie voor je plannetje.
Bedankt voor je reactie, je hebt me geinsireerd voor het plaatsen van de tweeter :D

Goed plan zo'n pvc buisje.
Pagina: 1