Cookies en Proxys

Pagina: 1
Acties:

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Als je cookies (read/write) toelaat tijdens het surfen via een proxy, kunnen ze dan alsnog je IP achterhalen via die cookie, of ben je nog steeds (redelijk) anoniem ?

bedank alvast aan degene die het antwoord weet.

:)

hopla

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb je zelf allemaal al uitgezocht :?
Via die proxy kunnen ze uiteraard het IP van die proxy achterhalen (duh), en afhankelijk van de proxy setup kunnen ze ook het IP adres van de client achterhalen. Vraag is, wat ze in godsnaam zouden willen met je lokale IP (behalve dat het makkelijk is om aan de abuse afdeling van die proxy door te geven).

Dus JA, afhankelijk van de config van de proxy kan het IP adres van de client meegegevn worden (dat heeft overigens niets met je cookies te maken).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• StarWars
zo hallo vreet me niet op he!!!, ik ben sinds kort aan het testen met een proggie om via een proxy te surfen, in dat programma zit een optie om cookies te blokken (standaard aan) het enigste wat ik me afvraag is waarom die op blokkeren zou moeten staan, immers is het externe IP is niet je echte IP als je een proxy gebruikt, dus..... als een website cookies mag plaatsen ziet b.v. de admin van die website gelijk de route die het cookie aflegt ofzo of ziet ie alleen mijn externe(proxy) IP :?

hopla

• StarWars
en toen was het stil :/

hopla

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Volgens mij ziet je IP dan niet hoor, gewoon IP van proxy (als je dat op proxy igg zo insteld) Dat je cookies uit kunt zetten heeft een andere reden.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
StarWars schreef op 14 maart 2004 @ 08:32:
zo hallo vreet me niet op he!!!, ik ben sinds kort aan het testen met een proggie om via een proxy te surfen, in dat programma zit een optie om cookies te blokken (standaard aan) het enigste wat ik me afvraag is waarom die op blokkeren zou moeten staan, immers is het externe IP is niet je echte IP als je een proxy gebruikt, dus..... als een website cookies mag plaatsen ziet b.v. de admin van die website gelijk de route die het cookie aflegt ofzo of ziet ie alleen mijn externe(proxy) IP :?
Die ziet dan alleen jouw proxy-IP, maar onthoudt wel dat sommige sites (zoals GoT en Fok!) met session-ID's werken die opgeslagen worden in die cookie en elke keer verzonden worden nadat er een connectie gemaakt wordt met de site. Als jij dan bijvoorbeeld eens gaat surfen zonder dat programma en dus zonder een proxy, wordt datzelfde session-ID verzonden naar de admin van de site en weet hij dus wie mr. Anonymous de hele tijd was.

• StarWars
Genghis Khan schreef op 15 maart 2004 @ 00:40:
[...]

Die ziet dan alleen jouw proxy-IP, maar onthoudt wel dat sommige sites (zoals GoT en Fok!) met session-ID's werken die opgeslagen worden in die cookie en elke keer verzonden worden nadat er een connectie gemaakt wordt met de site. Als jij dan bijvoorbeeld eens gaat surfen zonder dat programma en dus zonder een proxy, wordt datzelfde session-ID verzonden naar de admin van de site en weet hij dus wie mr. Anonymous de hele tijd was.
thx :) dat was precies wat ik bedoelde/wou weten _/-\o_

hopla

Pagina: 1