Toon posts:

[XP] Wel geluid geen beeld in Media Player 9*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Ik had mijn Media Player in XP Pro eindelijk helemaal up to date en divx codecs etc geinstalleerd en het liep prima. Op den duur nog een keer ta2000audio.exe geinstalleerd voor deen of dandre film. Al het videogebeuren liep perfect.

Nu is het zover dat geen enkele video meer beeld geeft, alleen nog geluid. Ik vond met search dat meer mensen dit probleem hebben, maar had niet het idee dat er iemand met een hard antwoord was. Volgens de tips bsplayer downgeload, divx codecs geupdate, faqs gelezen etc maar geen resultaat. Kan dit het resultaat zijn van MP updates die niet koosjer zijn?

Computer: Celeron 700, 128 MB RAM, Intel 82810 met onboard video/geluid

Het zou wel k*t zijn als er geen goeie oplossing voor is. Help mij!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gooi eens alle codecs weg en installeer ze 1 voor 1. Dan kijken waar het mis gaat. Wat je ook kan doen, is alle codecs weggooien en alleen de k-lite codec installeren, die is zo goed als compleet..

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:41
Weet je ook zeker welke codec het is? Zonee, check dit dan even met GSpot

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

het ziet er naar uit dat een aantal codecs met elkaar conflicteren, de oplossingen zijn al gegeven:
1. Alles er af halen, en er opnieuw opzetten.
2. Een goede codec pack gebruiken

Ik zou anders ook geen oplossing kunnen vinden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de misposting.

Ik heb inmiddels de "remove divx" in software verwijderen gedaan, nog een dir met oude divx weggegooid en wat hergestart.

Gspot geeft bij verscheidene files gewoon aan dat er (soms meer dan een) codecs zijn om audio en video af te spelen en er geen problemen zullen zijn. Toch geen beeld! Hmmm...

Wat bedoelen jullie met "alle codecs eraf halen" en "codecs een voor een installeren"? Het eerste heb ik gedaan heb ik het idee, het tweede snap ik niet.
Of heb ik ergens een faq gemist (mezelf indekkende tegen rtfm opmerkingen ;-))?

Alle advies is welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had ik mezelf kunnen redden met het deinstalleren van Media Player 9? De mogelijkheid is te vinden op tweakxp.com als je zoekt op "media player", er staat een kopje tussen over dit onderwerp.

Ik ben inmiddels een schone wanhoopsinstallatie verder, en na een blasterinfectie en een hoop gekloot weer in staat video's te kijken. Een ieder bedankt voor de reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 02:13 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sorry hoor maar naar mijn ervaring zijn codec packs echt de grootste BS.

In de guide staat ook toch echt dat je eigenlijk maar 3 codecs nodig hebt!?

Maar anyway ---> www.videolan.org
Pagina: 1