Asus a7n8x-x mobo instabiel op netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Een goede morgen lezers,

Een stukje geschiedenis.

Mijn nieuwe pc:
Sinds donderdag heb ik een ander mobotje gekocht, de Asus a7n8x-x.
Hierop zit een 1800XP, 512 MB PC2700 Kingston mem en een Club3D9200SE 128 geprikt. Het laatste BIOS en de laatste drivers / updates zijn geinstalleerd.
Na de installatie van Windows XP SP1 kon ik niet direct een verbinding maken met mijn E-Tech ADSL Router. Deze router maakt een verbinding richting ADSL comfort en richting een switch.

Mijn oude en andere pc's hier in huis.
Voordat ik mijn mobo-tje kocht had ik een ECS pro bordje en een server met daarin een Asus A7V8X. Hier in huis staat nog 3 andere pc's een HP bak, een ECS mobotje en unknown brand een laptop en een ps2. Alles hier krijgt zijn IP door de DHCP van de E-Tech ADSL Router. Prik en play, het werkt gewoon.

Nou ja.. werkte...
Zoals men nu leest zit ik met mijn Asus a7n8x-x bak op internet, alleen weet ik niet voor hoe lang.

Het probleem:
Alle apparaten behalve mijn mobo krijgt een IP van het DHCP, behalve mijn Asus a7n8x-x. Dit klinkt dom, ik zit immers op internet.
Op een of andere manier, vraag me niet waarom is mijn Asus a7n8x-x bak de kluts kwijt. Terwijl iedereen nog lekker kan surfen enzo zit ik me hier op te vreten omdat ik weer eens geen DHCP geblaat heb.

Nu werkt op mijn Asus a7n8x-x het obtain from DHCP de ene keer wel en de andere keer weer niet. En nee, er is echt geen pijl op te trekken waneer wel en wanneer niet.
Wel ben ik achter het volgende gekomen.
Als het onder de obtain from DHCP instellingen niet werkt en onder alternative setting bij de TCP/IP een fixed IP geef met daarbij het IP adres van mijn router, dan kan ik pingen naar mijn router en ook, jawel, naar de webbased instellingen pagina van mijn router (10.0.0.X).
Terwijl iedereen lekker op internet zit kom ik dus niet verder dan de instellings pagina van mijn router.
Ik heb nu zonet alle drivers (nForce drivers er af gehaald en opnieuw geinstalleerd en aanschouw dit bericht). Dit heb ik al talloze malen gedaan, de ene keer werkt het wel, de andere keer weer niet.
Zo zat ik zonet lekker een muziekje te luisteren, te surfen en te doen en opeens was mijn verbinding weg. Ik ben gelijk bij mijn huisgenoten wezen kijken en die hadden nergens problemen mee.
Ook het wisselen van kabels en wisselen naar andere router / switch poorten (fysiek) maakt niets uit.
Wat ook erg vaag is, is dat ik heel even in het bezet ben geweest van een MSI moederbord met een VIAKT400a chipset en de RhineII netwerk aansluiting.
Deze gaf hetzelfde probleem en heb het MSI moederbord om kunnen ruilen voor de Asus a7n8x-x.

Iemand hier die hetzelfde probleem heeft gehad en of een oplossing weet?
Ik begin echt radeloos te worden en zit er haast over na te denken om mijn ECS pro moederbordje weer terug te zetten. (de specs zijn misschien veeeel slechter in vergelijking met mijn Asus a7n8x-x maar het werkt in iedergeval)

- Q

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb dit bordje zelf ook maar geen problemen hoor.
Heb je wel de (nieuwste) drivers geinstalleerd?

• q2no
De laatste nForce drivers (3.13 als ik met niet vergis) zijn geinstalleerd.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je met je MSI bord ook hetzelfde probleem had heeft het volgens
mij geen zin om het in de pc te zoeken.
Je gebruikt de onboard netwerkkaart?

• q2no
Jeps, en nu kan ik dus wel op internet. En ja ik gebruik de interne netwerkkaart.
Het MSI bord heb ik terug gebracht omdat ik en de helpdesk dachten dat de netwerk kaart kapot was.
Ik snap er echt geen hout meer van.
Het duurt ongeveer 1 minuut voordat mijn netwerk icoon in de taskbar komt te staan en ik kan elke willekeurige pc hier op dezelfde netwerk kabel aansluiten en de netwerk verbinding werkt (DHCP).
Wat ik me alleen afvraag, wat laadt windows na het inlog scherm allemaal qua netwerk verbindingen allemaal in?
Toen ik zonnet niet op internet / het netwerk kon, stond er bij mijn inlog naam dat ik 1 nieuw email bericht had op mijn hotmail account.
Tevens lijkt het erop dat er ' iets' er voor zorgt dat ik na een x aantal tijd een 168.x.x.x. netwerk adres krijg ipv het 10.0.0.x adres wat ik eerst had.
Vage sheit net als de film die nu op Yorin te zien is.....

* minor update
Ik heb mijn pc nu een aantal keer ge-reboot en het lijkt dat de internet verbinding aan het afbrokkelen is... om een webpagina volledig te openen duurt nu ongeveer 15 seconden of resulteerd in een ' page not found' error.

- Q

[ Voor 28% gewijzigd door q2no op 14-03-2004 01:12 ]