Toon posts:

GeforceTI4600Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey allemaal,
kheb klein probleempje met m'n ti4600.
Ik heb m'n pc nu al een jaar

( P4 3.06ghz HT 533fsb, Intelmoederboardje etc. )
( Monitor: Sony 520 GDM 21" +/- 2 jaar oud. )
( 3d kaart Gainward Ti 4600 2x DVI + vivo 128mb )

Normaal als ik een spel speel zoals: Unrael Tournament, Diabloii LOD.
Draait et prima. Sinds kort is er Unreal Tournament 2004 bijgekomen en
het spel URU (myst).
De 2 spellen draaien gewoon goed (in UT2k4 80 fps).
Het probleem is echter dat als ik een tijdje UT2k4 speel of URU, krijg ik soort van balken in m'n beeld niet letterlijk balken maar strepen die beetje het beeld "vervormen", je ziet et beeld ook trillen voor dat die balken komen. Als er meerdere strepen op m'n beeld komen knippert m'n scherm ineens uit, na 2 sec of minder heb ik weer beeld en ga ik even, in het spel zelf in een hoekje staan en dan is het weer over, maar na een tijdje komt et weer. En zo gaat et heel de tijd.
Als ik deze 3dkaart vervang voor een ati9600 (afkomstig uit m'n pa zijn pc) dan heb ik dit probleem niet. En draait alles gewoon goed zonder dit probleem met de TI4600.
Nu zou je denken dat hij niet goed gekoelt wordt altans daar ging mijn gevoel op af
maar ik ging na een kleine 2 uur intensief spelen in bios kijken en zie m'n cpu op 46graden en in de kast zelf 37 of ietsje minder. Dus mijn vermoedens namen al weer af.
Nu is mijn vraag wat is het probleem.

Ik heb et ook getest op andere monitoren maar daar had ik precies etzelfde. En ik heb nog 2 jaar garantie op de pc dus..

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Dan ben ik bang dat je videokaart kapot is en hier kun je dus helemaal niks meer aan doen, kaart omruilen voor een nieuwe dus :)

Verwijderd

Welke versie van de vga drivers draai je.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Dit lijkt me een hitte probleem van de videokaart, ik zou die eens onderhanden nemen ;) de cpu heeft hier weinig mee te maken, het kan zijn dat de koeler vol met stof zit ed. voel eens aan de koeler van de kaart als je een tijdje hebt gespeeld.

• Xof

Xof

Lennieboy83 schreef op 14 maart 2004 @ 00:16:
Dit lijkt me een hitte probleem van de videokaart, ik zou die eens onderhanden nemen ;) de cpu heeft hier weinig mee te maken, het kan zijn dat de koeler vol met stof zit ed. voel eens aan de koeler van de kaart als je een tijdje hebt gespeeld.
Ja idd en hij heeft toch garantie dus gewoon omruilen :)
En stof zal btw wel meevallen.. dan moet het wel heeeel erg zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Xof op 14-03-2004 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
yeah zit geen stof in. En ik draai laatste drivers van nvidia. Kheb ook al oudere geprobeert maar het probleem blijft

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
nuja 37 graden in je kast dat is toch aardig warm als je het mij vraagt een goede flow kan nooit kwaad.... zou idd best nog wel een hitte probleem kunnen zijn

specs

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
op een 4600 zitten temp sensors...
zoek ff naar het progje van Nv om die uit te lezen (ik kreeg ze op een CD bij de kaart).

TheS4ndm4n#1919

• Lennieboy83
Xof schreef op 14 maart 2004 @ 00:18:
Ja idd en hij heeft toch garantie dus gewoon omruilen :)
En stof zal btw wel meevallen.. dan moet het wel heeeel erg zijn
Goh jij bent fanatiek :) een echte tweaker probeert het eerst zelf op te lossen weet je wel B)

• Xof

Xof

Lennieboy83 schreef op 14 maart 2004 @ 00:44:
[...]

Goh jij bent fanatiek :) een echte tweaker probeert het eerst zelf op te lossen weet je wel B)
Ja maar je gaat geen andere cooler kopen als je nog garantie beetje stom om bijv. 25 euro te gaan betalen voor een zware zalman cooler die de kaart koel kan houden terwijl een standaard koeling dit ook moet kunnen. Zelfs in de zomer :)

Een hitte probleem zal het zeker zijn en is ook zeker zelf op te lossen, maarja is natuurlijk een keuze die je maakt :)

• Lennieboy83
Xof schreef op 14 maart 2004 @ 00:51:
Ja maar je gaat geen andere cooler kopen als je nog garantie beetje stom om bijv. 25 euro te gaan betalen voor een zware zalman cooler die de kaart koel kan houden terwijl een standaard koeling dit ook moet kunnen. Zelfs in de zomer :)

Een hitte probleem zal het zeker zijn en is ook zeker zelf op te lossen, maarja is natuurlijk een keuze die je maakt :)
Juist dat wilde ik horen B)

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 14 maart 2004 @ 00:30:
op een 4600 zitten temp sensors...
zoek ff naar het progje van Nv om die uit te lezen (ik kreeg ze op een CD bij de kaart).
Yow heb jij een link naar dat progje, ik zou nmlijk best is willen weten of dat het is.

p.s;
Allemaal nog bedankt voor jullie reacties

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:34

Stronkie

Where wind is Trouble

koop een slot fan, dat is zo'n ding dat je in het slot naast je agp kaart plaatst( die kan je toch nooit gebruiken)

Het is een ventilator in een slotje zodat ie lucht vanonder op je bovenkant van je kaart blaast.

Probeer maar eens , die dingen kosten maar 12 euro of zp
Pagina: 1