Toon posts:

Sapphire 9800Pro en C&C Generals

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw pc samengesteld. mobo: asus a7v8x-x, vidkaart: Sapphire 9800Pro, cpu: 2800+, ram: kingston 512

Ik heb alles clean geinstalleerd: winXPpro + sp1 + alle updates + directx9b en de catalyst 4.3.
Hierna heb ik C&C Generals geinstalleerd.
Als is het spel opstart loopt het vast zodra ik in het mainmenu gedeelte kom. Mijn ATI driver geeft dan een foutmelding.
Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd, zowel ati driver als directX, niks helpt.

Heeft iemand enig idee?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Croga

The Unreasonable Man

- Heb je alle onderdelen op normale snelheid draaien?
- Wat voor voeding heb je?
- Heb je andere spellen geprobeerd?
- Heb je 3DMark2003 al eens gedraaid?
- Wat voor andere onderdelen zitten er nog in de PC?

Al deze vragen stel ik, omdat ik het gevoel heb dat je voeding wel eens te zwak zou kunnen zijn. Als de video kaart dan 3D bewerkingen moet gaan doen trekt hij een stuk meer van de voeding, en kan het zijn dat ie niet genoeg power krijgt.....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je dit probleem ook met andere spellen die je speelt? En wat is precies de foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het nog even proberen met een ander spel. Dat heb ik nog niet gedaan omdat C&C het enige spel op deze pc is... new install.
Ik heb nog nooit gehoord van een voeding die het probleem veroorzaakt. De voeding heeft een output van 300W.

Er zit verder in een flop, 2 hdd's (niet nieuwe), dvd, cdr.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Volgens mij komt dat doordat je kopie versie heeft geinstalleerd en zonder goeie nocd crack te gebruiken.... en je moet ook cd in cdrom doen... volgens mij had ik die probleem ook in het begin toen ik kopie van mijn neef ging spelen.. maar goed.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een originele zowel C&C Generals en Zero Hour

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle powerstekkers eruit gehaald. Alleen zitten nu nog de videokaart, 1cdrom, en 1hdd in het stroom.
Ik zou het sowieso gek dat het aan het stroom zou kunnen liggen met een 300Watt voeding.
Ik ga het nu met een ander spel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ook Warcraft3 doet het niet!!! met error melding >> 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:6F02D820

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kijk eens bij de 3d settings van de ati driver, zet daar het een en ander uit
Ik kan je niet precies helpen met de ecxate dingetjes, ik heb pas een korte tijd een ati.

Maar die access violation had ik ook al eens

Het eerste wat ik heb gedaan is de Ati HotKey Poller en de ATI Smart service op disable gezet.
In de driver tabs heb ik die VPU recover uitgevinkt en bij options alles uitgevinkt.
jij hebt een 9800 en ik een 8500, het kan zijn dat de tabs er anders uitzien of net iets andere benamingen hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door cruger op 14-03-2004 00:09 ]

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je! Ik ga het nu proberen.
Op een andere site heb ik iets gevonden dat het met een LAN driver te maken kan hebben. Die heb ik in het bios uitgeschakeld. Dat is het iig niet.
Maar we geven nooit op.... Wel lekker als je lettelijk net alles uit de doos haalt.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een sapphire 9800 pro en ondervind totaal geen problemen met C&C Generals.
Een 300watt voeding lijkt me te zwak.

Heb je wel de laatste hyperion drivers geinstalleerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 00:17 ]

• cruger
  • Niet online
Het kan zomaar voorkomen hoor, met allerlij configuraties.
Verander iig niet teveel tegelijk, dan weet je later niet wat het is geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door cruger op 14-03-2004 00:19 ]

Tweak!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
vind het toch wel typisch hoe makkelijk mensen doen over de voeding....
euuhm jah 300w no name dus dat zal wel goed zitten (bedoel hier verder niets mee hoor)
Maar dan hoor je ook nog van mensen dat ze het dan ook nog vreemd vinden dat het systeem onstabiel is...spellen niet lopen...crashes ed
Snap niet dat de mensen niet gewoon een merk voeding kopen zoals antec zalman enermax tagan om maar wat op te noemen... zo'n zalman heb je bv al voor zo'n 87 euro en dat is volgens mij echt niet duur te noemen....

[ Voor 5% gewijzigd door J0J0 op 14-03-2004 00:25 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 00:16:
Ik heb zelf ook een sapphire 9800 pro en ondervind totaal geen problemen met C&C Generals.
Een 300watt voeding lijkt me te zwak.

Heb je wel de laatste hyperion drivers geinstalleerd?
Nee ik zelf ook niet. Waar ik nu mee bezig ben is een pc van een vriend. Een 300W voeding is misschien niet heel sterk maar als ik alles eruit haal zodat er alleen nog een hdd, videokaart, mobo en cdrom in zitten lijkst he me zeker wel mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
cruger schreef op 14 maart 2004 @ 00:17:
Het kan zomaar voorkomen hoor, met allerlij configuraties.
Verander iig niet teveel tegelijk, dan weet je later niet wat het is geweest.
Nee ik werk heel erg systematisch. Zo elimineer je het beste je problemen.

Verwijderd

Topicstarter
OKE JEEEEEEEEEJ!!!!!!! :)

Ik heb het probleem gevonden en deels opgelost!!!

Het probleem is het intern geheugen. Ik heb er 1 kingston chip van 512 in zitten (KVR266X64C25/512). Deze chip heb ik vervangen met mijn oude chips (2x 128 van een A-merk???).
En het probleem is verdwenen. :( Moet ik het geheugen maar terug sturen.
Thx voor jullie hulp iig.

• cruger
  • Niet online
dat kan natuurlijk ook altijd

Tweak!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Beter eerst ff je geheugen doortesten met memtest86?

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Nou het vage is dat alles prima werkt in windows. Bij het opstarten en tijdens het draaien geen problemen, echter zodra er 3d toepassingen worden gebruikt - PLOF - hang/ reboot/ irritatie!
Maar nu is het helemaal over.
Pagina: 1