[advies]Welk van de 2 switches?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
OK, op dit moment hebben we voor onze mkb een unmanaged 24 poorten 10/100 +2 poorten 1000 3Com switch. Heb namelijk problemen met deze, aangezien dat sommige poorten niet echt lekker werkte e.d

Nu ben ik van plan om te vervangen door managed switched, omdat sommige werkstations meer bandbreedtte nodig hebben,niet alle poorten worden continu in gebruikt, e.d. Na wat uitzoekwerk op internet kom ik 2 producten tegen die onder 1000 euro valt:

Cisco Catalyst
Cisco Catalyst 2950T 24*FENet 2*GENet RJ45 Managed Enhanced Software Image
info

kosten: ca. 694

HP Procurve
HP Procurve Switch 2524 24*FENet RJ45 Managed
info
Met transcievertje erbij HP procurve 100/1000-T Transceiver 2300/2500/4108,
info

kosten:
Switch ca. 390
Transciever ca. 247
totaal ca. 637

Mijn voorkeur is de Cisco, maar omdat we al HP server hebben, is de HP wel een optie. Gaarne reactie & dank.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

"omdat we al HP server hebbem is de HP wel een optie". Wat is dat nou voor reden? Je moet kopen wat GOED is, niet omdat je toevallig al een merk ervan hebt. Cisco is nou eenmaal beter in switches (niet voor niets marktleider) dan HP. Lijkt me toch relevant om een keuze te maken. Zelf zou ik voor de Cisco gaan. Op netwerk apparaatuur niet bezuinigen en gewoon het beste kopen dat er is. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
omdat sommigen pc's meer bandbreedte nodig hebben wil je een managed switch :?

das een hele rare reden, de enigste reden die ik me kan bedenken om een managed switch te kopen is het feit dat je met snmp die dingen mooi kan beheren (hence: managed)

bandbreedte beheer (qos) ja dat zit er dan een klein beetje in maar verwacht daar geen wonderen van, tis meer prioriseren van bepaalde packets wat je kan doen.

de vraag is wel of die switch van 700 euro dat uberhaubt wel kan...

A wise man's life is based around fuck you

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
Microkid schreef op 13 maart 2004 @ 23:09:
"omdat we al HP server hebbem is de HP wel een optie". Wat is dat nou voor reden?
Misschien vergeet ik te vermelden dat we al meerdere HP spullen in huis heben: server, printers & plotter alles met zo'n carepaq garatie en tot nu toe tevreden klant. Hp support voor bedrijvenis trouwens ook OK. Voor cisco weet ik helemaal niets om eerlijk te zijn.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn voorkeur gaat uit voor Cisco, maar dit is simpelweg omdat wij dit gebruiken op werk :) betrouwbare hardware, goede service en redelijk makkelijk te configgen vergeleken met sommige andere merken

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
GrittyKitty schreef op 13 maart 2004 @ 23:13:
[...]

Misschien vergeet ik te vermelden dat we al meerdere HP spullen in huis heben: server, printers & plotter alles met zo'n carepaq garatie en tot nu toe tevreden klant. Hp support voor bedrijvenis trouwens ook OK. Voor cisco weet ik helemaal niets om eerlijk te zijn.
dan zou ik ook voor HP gaan, kijk je hebt dan 1 bedrijf die je kan aanspreken als je problemen hebt, das wel handig (kostenbesparing)

* Zwelgje gaat ook altijd voor HP spul bedrijfsmatig

A wise man's life is based around fuck you

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Voor kwaliteit gaan en Cisco nemen.
Tenzij je je "baas" wilt gaan vertellen dat de werknemers niet bij de dure severs
kunnen omdat er een "brakke" switch tussen zit.

Verwijderd

En ja hoor, het kan ook geen 5 replies goed gaan zonder ongefundeerde flames :Z

Ik heb hier geen zin meer in, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.