Toon posts:

Geheugen werkt niet (128mb/100mhz)

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net aan iemadn 2 strips geheugen verkocht alleen die doen het niet bij hem in zijn pc. Nu is het probleem dat ik niet weet watvoor bus snelheid die pc heeft en verdere specificaties weet ik ook niet.
Allebei de geheugenreepjes zijn waarschijnlijk defect. Ik heb ze in drie verschillende computers getest en de ene reep geeft meteen een biep en de computer start helemaal niet op. De andere start de computer wel op tot halverwege en dan sluit Windows hem af met een beschermingsfout. En in alledrie de computers dus hetzelfde liedje. Toen heb ik een p.c. geformatteerd en Windows opnieuw proberen te installeren met jou geheugen. Dat ging goed tot en met de eerste sessie en toen gaf hij een of andere hardware fout. Toen ik meteen daarop geheugen van mezelf plaatste (pc100) werkt hij de installatie keurig af.
Dit is dus het probleem (is een mailtje van hem)

Kan iemand mij vertellen wat waarschijnlijk de oorzaak is, kappotte strips lijkt me sterk want in mijn pc doen ze het wel. Ik heb btw. een aldi pc van 2 jaar oud, zo'n 1,8 ghz ik weet niet wat mijn bus snelheid is en er zit ook geen boekje bij waar dat in staat.

alvast bedankt
Antoine

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit zo lees is het geheugen gewoon kapot of het zou incompatible moeten zijn. Maar dat lijkt me erg sterk als hijhet idd op 3 pcs getest heeft.

Je zou gewoon een memtestje kunnen proberen om te kijken wat die aangeeft, maar ga ervanuit dat het spul gewoon kapot is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, afgaande op onbekende geheugen en onbekende specs zou ik zeggen dat de oorzaak... onbekend is :z

Zoek eerst eens uit:

- welk mobo heb je en wat voor chipset zit erop?
- welk mobo heeft hij en wat voor chipset zit erop?
- wat voor chips zitten er op die DIMMs?

Beantwoord die vragen en het wordt duidelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.