I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
standaart in windows ? waar gaat het heen met deze wereldVerwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 23:04:
Windows Movie Maker (2)? Nadeel is dat je alleen als wmv kan opslaan
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Verwijderd
volgens mij kan tmpgenc wel wat met wmv files doenDagobert schreef op 13 maart 2004 @ 23:10:
[...]
standaart in windows ? waar gaat het heen met deze werelddan moet ik duz weer iets zoeken om van wmv divx te maken oid
voor windows movie maker 2, check even deWMM2 Site. WMM2 is wat geavanceerder
Erg onbekend maar werkt geweldig
* Atlas zoekt link
ftp://148.6.76.109/multimed/video/radtools.exe
Deze is het geloof ik
[ Voor 36% gewijzigd door Atlas op 13-03-2004 23:21 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
edit:
kijk eens, dankzij jullie is mijn eerste brouwsel klaar: http://www.belabberd.com/Camel.avi
nu begint het echte spelen pas !!
[ Voor 44% gewijzigd door Dagobert op 14-03-2004 01:15 ]
Hehehe, hee... das wel erg coolDagobert schreef op 13 maart 2004 @ 23:35:
geweldig, ik ben al druk alles aan het proberen... windows movie maker vind ik iig erg beperkt...
edit:
kijk eens, dankzij jullie is mijn eerste brouwsel klaar: http://www.belabberd.com/Camel.avi
nu begint het echte spelen pas !!
Je kan in ieder geval zelf je output bepalen en eventueel nog compressen met de gewenste codec.
Verwijderd
Verwijderd
http://www.photodex.com/
Dit maakt het erg makkelijk, qua prijs niet echt duur.
Verwijderd
Alternatief (bijvoorbeeld om te previewen) kun je die JPG files ook met enorm lage stoptijd bekijken met AcdSee (in slideshow mode) - en (permanent) omzetten naar een videosequence met Nero Vision Express.
Ook leuk als webicoon (al is een ondergaande zon wat 'gezonder'

96,9 kB (99.248 bytes)
Gebruikt: jouw AVI als input, VirtualDub om hem te bewerken en Ulead GifAnimator om hem naar animated Gif om te zetten.
Verwijderd
He jongen gave link zo iets zocht ik nou echt. bedankt!jfeelders schreef op 13 maart 2004 @ 23:26:
Ik heb vandeweek jpg2avi gebuikt voor het aan elkaar plakken van een serie jpg's. Makkelijk programma waarin je voor verschillende output-filters en scrossfademanieren kan kiezen. Een aanrader!
www.belabberd.com/wolkjes.avi
www.belabberd.com/nightfall.avi
alleen is die map rechtsboven irri:P
Cons:::BB4E
En hoe heb je dat nou gedaan precies die nightfall????Dagobert schreef op 19 maart 2004 @ 22:32:
nog ff bezig geweestnu nog een keer w88 op een nacht met heldere hemel.. wil de sterretjes en de maan nog een keer vast leggen...
www.belabberd.com/wolkjes.avi
www.belabberd.com/nightfall.avi
Hoeveel fotos waren dat????
En gewoon op burst ???
ik maak net zo lang foto's tot me accu leeg is van de camera... dat zijn meestal toch al snel 300-350 foto's.shameblaster schreef op 20 maart 2004 @ 11:40:
[...]
En hoe heb je dat nou gedaan precies die nightfall????
Hoeveel fotos waren dat????
En gewoon op burst ???
voor nightfall zijn het er wat minder omdat er in het donker nix te zien is met de instellingen die ik op dat moment had...
bij nightfall had ik een timer van 45 seconden en bij wolkjes werd er om de 30 seconden een foto gemaakt.
ondertussen heb ik al weer 2 nieuwe creaties:
http://www.belabberd.com/zon.avi <-- deze vind ik persoonlijk het mooist
en http://www.belabberd.com/zonsondergang.avi
iemand nog andere leuke ideeën ? een kruispunt kan niet want ik woon nergens aan een drukke straat
/edit:
wtf is een Burst btw ?
[ Voor 4% gewijzigd door Dagobert op 29-03-2004 16:11 ]
Verwijderd
Handig voor bijvoorbeeld sportopnames
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 16:26 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Dagobert op 29-03-2004 16:28 ]
-
jazeker heb ik het lego topic in de hk gezien... hk is natuurlijk de eerste plek die ik bekijk hierojvvv schreef op 29 maart 2004 @ 16:44:
zonde van die cigaret! Maar heb je niet per ongeluk dat HK-topicje met die legomannen gezien? Heb dit idee ook al een tijdje in mijn kop, zal na mijn examens eens wat knoeien
en zou ik dit ook met mn A60 kunnen doen dat ie fotos blijft schiete????? dmv pc
[ Voor 55% gewijzigd door shameblaster op 29-03-2004 17:03 ]
ik zelf heb een canon S50 ( heeeel tevreden ) maar moet volgens mij wel kunnen met een a60... moet je bovenstaande progjes ff proberenshameblaster schreef op 29 maart 2004 @ 17:02:
Wat voor cam gebruik je eigenlijk?
en zou ik dit ook met mn A60 kunnen doen dat ie fotos blijft schiete????? dmv pc
Vet vet vet vet vet, ik wil dat ook een keer doen!!!Dagobert schreef op 29 maart 2004 @ 16:10:
[...]
ik maak net zo lang foto's tot me accu leeg is van de camera... dat zijn meestal toch al snel 300-350 foto's.
voor nightfall zijn het er wat minder omdat er in het donker nix te zien is met de instellingen die ik op dat moment had...
bij nightfall had ik een timer van 45 seconden en bij wolkjes werd er om de 30 seconden een foto gemaakt.
ondertussen heb ik al weer 2 nieuwe creaties:
iemand nog andere leuke ideeën ? een kruispunt kan niet want ik woon nergens aan een drukke straat
/edit:
wtf is een Burst btw ?
Welke progje dan om hem continu te laten schieten... dat ziet ik nie staan of heb ik echt eenDagobert schreef op 29 maart 2004 @ 17:12:
[...]
ik zelf heb een canon S50 ( heeeel tevreden ) maar moet volgens mij wel kunnen met een a60... moet je bovenstaande progjes ff proberen
owja, ik zit ff niet op te letten in me eigen topicshameblaster schreef op 30 maart 2004 @ 15:16:
[...]
Welke progje dan om hem continu te laten schieten... dat ziet ik nie staan of heb ik echt eennodig
ik heb iig het progje om de foto's mee te maken hier vandaan: Timelapse fotografie
maar ik zal hem zo ff op me site zetten ( als ik me laptop gevonden heb
edit:
hier staat het progje: *KLICK*
en dit progje gebruik ik om er een filmpje van te maken, deze vond ik van alle die er in dit topic zijn langs gekomen de makkelijkste: *KLICK* nog een keer
[ Voor 25% gewijzigd door Dagobert op 30-03-2004 15:45 ]
oke bedankt:)Dagobert schreef op 30 maart 2004 @ 15:35:
[...]
owja, ik zit ff niet op te letten in me eigen topic![]()
ik heb iig het progje om de foto's mee te maken hier vandaan: Timelapse fotografie
maar ik zal hem zo ff op me site zetten ( als ik me laptop gevonden heb) zodat je hem direct kan downen en niet hoeft te zoeken
edit:
hier staat het progje: *KLICK*
en dit progje gebruik ik om er een filmpje van te maken, deze vond ik van alle die er in dit topic zijn langs gekomen de makkelijkste: *KLICK* nog een keer
tis jammer dat je moet betale om de fotos te kunnen saven
[ Voor 9% gewijzigd door shameblaster op 30-03-2004 16:06 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
pff haha nep tweakertshameblaster schreef op 30 maart 2004 @ 16:00:
[...]
oke bedankt:)
tis jammer dat je moet betale om de fotos te kunnen saven
uh, ik bedoel: jah heel jammer....
[ Voor 9% gewijzigd door Dagobert op 30-03-2004 17:05 ]
Maar er is al eerder een topic geweest
maar geen bevredigend recent topic die mij alle antwoorden leverde die ik zochtFireArrow schreef op 30 maart 2004 @ 22:34:
Nou ga ik toch weer flauw doen.. als echte "tweakert"
Maar er is al eerder een topic geweest
Ben je niet bang dat je CCD inbrand met die zon die er constant opschijnt? Ik heb een tijdje geleden een filmpje gezien waarbij er dus een streep op het CCD (of CMOS) kwam te staan vanwege de zon.Dagobert schreef op 29 maart 2004 @ 16:10:ondertussen heb ik al weer 2 nieuwe creaties:
Ikzelf heb laatst ook weer een timelapse filmpje gemaakt. Lang niet zo mooi als die 2 zonsondergangen van jou, maar ik ben dus redelijk huiverig over het maken van zo'n filmpje aangezien de sluiter van mijn camera constant open staat als de camera aanstaat. Wat ook wel logisch is, gezien het feit dat het LCD display graag weergeeft wat de CCD op dat moment ziet
http://danwa.net/junk/wolf/stormy.avi
De foto's zijn trouwens genomen door een dakraam heen, wat niet al te schoon is. Dus let niet op de rotzooi die op het raam zit, en ook die regendruppels kon ik weinig tegen doen
[ Voor 11% gewijzigd door Wolfensteijn op 22-04-2004 11:22 ]
das leuk, zie ik me topic weer eens voorbij zwevenWolfensteijn schreef op 22 april 2004 @ 11:00:
[...]
Ben je niet bang dat je CCD inbrand met die zon die er constant opschijnt? Ik heb een tijdje geleden een filmpje gezien waarbij er dus een streep op het CCD (of CMOS) kwam te staan vanwege de zon.
Ikzelf heb laatst ook weer een timelapse filmpje gemaakt. Lang niet zo mooi als die 2 zonsondergangen van jou, maar ik ben dus redelijk huiverig over het maken van zo'n filmpje aangezien de sluiter van mijn camera constant open staat als de camera aanstaat. Wat ook wel logisch is, gezien het feit dat het LCD display graag weergeeft wat de CCD op dat moment ziet.
http://danwa.net/junk/wolf/stormy.avi
De foto's zijn trouwens genomen door een dakraam heen, wat niet al te schoon is. Dus let niet op de rotzooi die op het raam zit, en ook die regendruppels kon ik weinig tegen doen
over dat inbranden, tja zoveel "zonnige" filmpjes heb ik niet gemaakt, heb duz eigenlijk de gok genomen dat het goed ging. is gelukkig nog nix verkeerd gegaan bij mij
als ik jou dan nog een tip of wat mag geven: je kunt het beste je interval tijd aanpassen op het weer. als het hard waait neem je een korte interval ( 30 sec misschien wel 25 oid ), als het rustig is kun je rond de 45 seconden gaan zitten. hoe meer foto's hoe mooier en soepeler het filmpje natuurlijk. en je kunt het beste dingen die extreem bewegen buiten beeld laten ( zoals je boom ). die regen daarin tegen vind ik eigenlijk wel leuk, geeft een mooi beeld van het weer.
[ Voor 45% gewijzigd door Dagobert op 22-04-2004 12:56 ]
De interval van deze foto's is trouwens 10 seconden geweest, en in het filmpje staat elk beeldje voor 1 seconde. Dus een versnelling van 1 op 10
pffffff en je hebt geen zin om die boom op een paar honderd foto's weg te soepen ??? goh wat ben jij lui zeg !!Wolfensteijn schreef op 22 april 2004 @ 18:58:
Tja, ik wil graag die boom eruit weglaten, maar dan houd ik zo'n klein gebied over wat ik dan wel in beeld kan nemen dat het eigenlijk niet meer interessant is om zo'n timelapse filmpje te maken. En die boom weghalen gaat nogal lastig omdat tie makkelijk over de 10 meter hoog is, en ik geen geld heb om zo'n bomenkapper te laten komen.
De interval van deze foto's is trouwens 10 seconden geweest, en in het filmpje staat elk beeldje voor 1 seconde. Dus een versnelling van 1 op 10.
dat is het makkelijke van een laptop, die kan je parkeren waar je maar wil. staat er een boom bij dit raam ? dan lopen we toch gewoon naar een ander raam
* shameblaster is ook bezig geweest, en vond dit topic weer. leuk topic
Test 1
Test 2
Test 3
Test 4
[ Voor 3% gewijzigd door shameblaster op 22-05-2005 17:09 ]
Filmpje 1 vond ik het leukste, maar om de hoeveel sec heb je nu eigenlijk een foto gemaakt en hoeveel foto's in het totaal?shameblaster schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:06:
KICKKKKK![]()
* shameblaster is ook bezig geweest, en vond dit topic weer. leuk topic
Test 1
Test 2
Test 3
Test 4
En het zijn ongeveeer 12 a 1500 fotos
En wel tijdens het maken van deze opname voor de "De Grote GoT FotoContest 32-ste editie: April 2005"
Video-1 Portrait stand.
Video-2 Crop van video 1.
Het voor / achteruit spoelen heb ik gekozen om het videotje wat langer te laten zijn.
Met een belichtingstijd van 30 sec. + self-timer van 10 sec. kan je niet zo veel foto's achter elkaar schieten in 1,5 uur.
Specs video's: 768x576 / 25 fps (PAL) @ 15 fps effectief.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
[ Voor 47% gewijzigd door mister_dog op 23-05-2005 16:29 ]
edit:
Ik heb een programmatje gevonden, maakt gebruik van je eigen codec's e.d.
http://www.snapfiles.com/get/jpgvideo.html hier staat ie
[ Voor 44% gewijzigd door mister_dog op 23-05-2005 22:40 ]
Verwijderd
Je selecteert de dir van je foto;s
je selecteert de codec( bijv xvid oid)
je selecteert de fps die je wilt
en drukt op start
en daar is je movie
kind kan de was doen
Naar zo'n progje ben ik ook al lang op zoek, maar dan voor de sony DSC-W1. Weet iemand misschien of dat bestaat en of het überhaubt mogelijk is met de sony? (In de handleiding staats niets over besturing via USB) Misschien kan het wel met de sony PC-100 (video), maar dan is de resolutie weer zo laag...shameblaster schreef op dinsdag 30 maart 2004 @ 15:16:
[...]
Welke progje dan om hem continu te laten schieten... dat ziet ik nie staan of heb ik echt eennodig
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Drag en drop.. automatische overgangen.. en renderen maar!
Kijk is naar de datum van die post van meWoWo schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:54:
[...]
Naar zo'n progje ben ik ook al lang op zoek, maar dan voor de sony DSC-W1. Weet iemand misschien of dat bestaat en of het überhaubt mogelijk is met de sony? (In de handleiding staats niets over besturing via USB) Misschien kan het wel met de sony PC-100 (video), maar dan is de resolutie weer zo laag...
hehe nee, Moviesalsa is goed