Toon posts:

Voeding Dell Laptop kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De voeding van mijn Dell laptop is kapot (Dell PA-4). Deze is echt nergens te vinden... :/
Er staat op dat hij 3.5Amp 20v moet leveren. Kan ik gewoon elke andere voeding gebruiken hiervoor of is deze voeding speciaal geschakeld ofzo? De PA-6 is wel te vinden maar heeft een hoger amperage en een verkeerde steker. Ik baal echt als een stek(k)er!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij moet je zo'n universele voeding bij elke goede electronicazaak kunnen kopen. Gewoon effe zoeken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

of laten repareren da ken ook. is altijd nog goedkoper dan een nieuwe

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Bij mijn laptop (een BenQ) zit een LiteOn voeding die geloof ik 18V levert en een vriend van me die een Acer heeft, heeft ook zo'n LiteOn voeding. Dat zou voor jou ook goed moeten zijn, omdat laptops meestal verschillende spanningen accepteren. Ik weet alleen niet hoe dat bij Dell is.

Het lijkt me dus dat zo'n losse voeding best wel bij een of andere webshop te scoren is. Let alleen wel ff op het uitgangsvermogen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-03-2004 22:44 ]

日本!🎌

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op 13 maart 2004 @ 22:44:
omdat laptops meestal verschillende spanningen accepteren.
.
ringggggggggg.. u gaat niet door naar de volgende ronde.. :)
helaas gaat dat niet op bij laptops..
Ik heb hier stuk of 8 verschillende merken typen laptops liggen waarvan niet alle een voeding hebben en een andere kan je er echt niet zomaar op zetten.
zeker wat het opladen van de batt betreft is het belangrijk dat de amp goed is.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoe oud is het ding? Heb je nog garantie? Al conact gehad met Dell?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb hier stuk of 8 verschillende merken typen laptops liggen waarvan niet alle een voeding hebben en een andere kan je er echt niet zomaar op zetten.
zeker wat het opladen van de batt betreft is het belangrijk dat de amp goed is.
Al wel geprobeerd? Je maakt em echt niet stuk hoor... Ik heb een zeer oude laptop zelf, die 14V verwacht, maar een 18V adapter erop maakt ie echt geen probleem van. Vice versa idem dito (om maar in het Latijns te beginnen ;)).

Wat is trouwens "amp"? je bedoelt amperage (:r)? Stroomsterkte dus! En dus het vermogen. Dat zei ik ook ;)

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is een p2-400Mhz. Dus echt heel veel geld wil ik er niet aan uitgeven. Als het voltage goed is, en de amperage iets hoger, is dat dan een probleem?

Verwijderd

Topicstarter
YES! Ik heb hem zelf gemaakt! Er zat een spoel los op de printplaat. Toen ik deze eraf gesoldeerd had zag ik dat één van de pootjes van de spoel afgebroken was. Ik heb de spoel toen één winding uitgerold (mag dit eigenlijk wel?) en die weer vast gesoldeerd op de printplaat. En ja, toen deed hij het weer!

_/-\o_

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 09:37:
De laptop is een p2-400Mhz. Dus echt heel veel geld wil ik er niet aan uitgeven. Als het voltage goed is, en de amperage iets hoger, is dat dan een probleem?
volgens mij is idd het voltage het belangrijkste. het amperage maakt niet zo heel erg veel uit omdat de laptop volgens mij gewoon zijn eigen benodigde amperage trekt. wat op de voeding aan amperage staat is volgens mij wat de voeding MAX kan leveren.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan dell hem niet leveren ? Ik heb zelf 2 voedingen bij m'n laptop B)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1