Toon posts:

P4 piekt 50% bij openen explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Asus P4P800
Intel Pentium4 3,0Ghz 800MhzFSB
512MB DualChannel geheugen
Sapphire Radeon 9600 Atlantis (draait niet op 8xAGP :S)

Als ik een map open in explorer (en andere acties die naar mijn mening nix van een processor vegen) piekt mijn processor in de 50% tot 60% (windows taakbeheer)
Ik ben hier erg van geschrokken aangezien dit (volgens mij) eerst nog max. 5% was.
Systeem is intussen al een keer geformateerd, nog steeds het zelfde probleem.
Voor de rest is het 'slepen' van vensters vrij schokkerig.
Waar ligt het probleem (of is dit normaal, iets wat ik me niet voorstellen kan) ??

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Spyware/adware, virussen, wormen, verkeerde instellingen... Kan vanalles zijn.

Heb je al gezocht naar dingen die niet op je pc thuis horen?

[ Voor 7% gewijzigd door Twist op 13-03-2004 22:09 ]

Verwijderd

das idd virus of spyware

heb ik soms ook wel eens
of je cpu word belast of je geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Voor de 9600 heb ik de nieuwste Catalyst geinstalleerd (4.1)
Het systeem is bloedschoon (alleen de benodigde legale software staat erop)
Mijn idee gaat uit naar de videokaart (raar ding, op de doos staat 8xAGP maar hij draait op 4xAGP :'( )

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb je niet toevallig een computer in je lan staan die misschien je computer steeds infecteert met iets?

Al virusscanner geprobeerd?

En je mobo kan wel AGP 8x aan? Moet trouwens qua prestaties ook geen moer uitmaken.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je de grafische kaart vermoed, test deze dan in een andere pc of een andere kaart in die pc.
De nieuwste drivers zijn de 4.3 ondertussen al :p linkje met de veronderstelling dat je xp draait

Verwijderd

Topicstarter
Nu je begint over 'netwerk' begin ik ook aardig te twijfelen.
er hangt namelijk een aardig "verneukte' pc in, en het kan best zijn dat hij hem dus automagisch infecteerd. ik zal is ff virusscan proberen.
(schijfdefragmenteren / temp & prefetch leeg pleuren helpt ook niet)

@Pisart: Zo , dat is snel gegaan met die drivers :+ :Y) , die site van Sapphire zal wel niet up-to-date geweest zijn :S

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 22:24 . Reden: Reactie op Pisart ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand vertellen wat hij/zij voor percentage krijgt bij het openen van een map in explorer ?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 13:04
varieert tussen de 8-12 procent. Kan misschien nog wel hoger als er meer bestanden in staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 22:39:
Kan iemand vertellen wat hij/zij voor percentage krijgt bij het openen van een map in explorer ?
ik zit hier op 30 procent met een niet IDLE systeem, heb winmx en overnet draaien en flink wat webpagina's open... :) , verder staat messenger open, die 30 procent is max als ik explorer opengooi, en 20 procent als ie open is, of dicht....

maar.... als ik explorer in de incoming directory zet van winmx (een directory waarin heel veel wijzigingen per seconde zijn vanwege downloaden) dan gaat explorer soms richting 100 procent, en word het systeem merkbaar trager, dus naar die directory ga ik maar niet...

maar trouwens, iedere programmeur kan .dll extensies aan explorer toevoegen...

als je C-dilla op je systeem hebt staan (verborgen map c:\c-dilla) berg je dan maar vast, dat is een software beveiligingssytsteem, en die zuigt alles van je CPU.,..

Verwijderd

45% op P3-1Ghz......
8% op P4 3.2.......

op de P3 zitte de nodige virusjes :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgen nog eens proberen na hem weer geformat te hebben (dus zonder meer te installeren dan xp) beetje vaag vindt ik namelijk dat ik loop te pieken hier :S

Bedankt voor al die razendsnelle reply's

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
hier schiet ie naar 50% met een amd 2400+ maar pc lagged voor de rest niks

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

En daar gaat het om, beter in 0.1 seconde op 50% dan 1 seconde op 5% toch ? :P die processor zit er toch in om werk te doen nietwaar? :-)

Verwijderd

Ik zit op 85% maar zonder vertraging van mijn gehele pc

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 15:47

FlyEragon

Alien Monkeys

met een xp2400+ tussen 50% en 60%, systeem is wel retesnel.:)

• sjorremans
ik heb dat dus ook, maar het is mayb net 1sec. of nog minder dus

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 15:41

BLN

Deze shit is raar. Ik heb altijd winmx openstaan(ok tijdens games) daarnaast vaak 5-6 messenger schermen, een paar firefox schermen en winamp 5. Bij dit alles blijft ie tussen de 0 en 10% cpu usage. Als ik een scherm open dan klimt t heel kort afhankelijk van wat voor app ik open naar ongeveer 20% (jah als ik fotosoep open dan richting 70 tot soms in heel korte pieken 100 maar t vertraagt nooit)

If it ain't broken, don't fix it

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik lees niet echt hoe lang deze piek duurt. Als het maar een halve seconde is lijkt het me niet echt boeiend.

Als je uit wil sluiten dat het niets met spyware oid te maken heeft kan je eens met HijackThis kijken wat er allemaal gestart wordt, desnoods hier een log posten. Dat zou ik persoonlijk toch eerst doen voordat ik het probleem ergens anders ga zoeken.

edit: als ik een verkenner start knalt 'm cpu zelfs heel eventjes naar 100% verkeerd gekeken: 30%, maar dat is maar voor een paar msec ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Mike Jarod op 14-03-2004 13:16 ]

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je wel je chipset drivers geinstalleerd/goede versie ? want dit riekt een beetje naar zonder DMA je disk accessen.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik snap niet wat het probleem is, bij mij piekt de pc ook meer dan 50 %, maar dit is maar voor een hele korte tijd. En het systeem vertraagt niet, winamp schokt niet, alles gaat goed. Dus wat is dan het probleem, ik heb binnen 0,5 seconde de inhoud van een map, dan dat ik eerst heel lang moet wachten.

Specs zie sig

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• sjorremans
jup kheb het same als hooglander, het is een hele kleine fractie maar er lagged voor de rest helemaal niks

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een CPU gaat nooit uit zichzelf rekenwerk verrichten, het is software dat hiervoor zorgt. Dit is dus overduidelijk géén hardwarematig probleem. Het topic staat derhalve beetje vreemd in PMG :)

Processors, Mobo's & Geheugen » Software Algemeen

Mijn inbreng: laat eens adaware en andersoortig scanzut op de PC los.
Pagina: 1