Lastig schaduweffect, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hoe krijg ik een schaduweffect als dit in photoshop?

Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/2/images/57e47caa902ccc1e352a8f09efb2a36d13198.jpg

Ik heb echt geen idee, een drop shadow werkt maar van '1 kant' en als ik onder een tekstlayer kopieer en vul met zwart, krijg ik het ook niet goed. Kan dit eenvoudig via een filter oid, of niet?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 16:22

Remy

I usually get 100% accuracy

Om dergelijke schaduwen mooi te krijgen, is de quick way via filters uit den boze. Een dergelijke tekening komt het beste uit door echt te tekenen en daarna te scannen en in te kleuren, of geduldig te tekenen in Photoshop. Er is dus helaas geen eenvoudige snelle manier via filters.

LinkedIn
Instagram

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verkleinen en dan lijnen naar de punten trekken van de verkleinde letters.
Filters gaan idd niet werken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Waar gaat het nu eigenlijk om :? Het schaduweffect in z'n gezicht? Dan is het gewoon ploeteren in bijv. photoshop. Schaduweffect van de text? Dan wederom vooral ploeteren (met evt een perspectiefhulpje van een 3d proggel) in een programma als illustrator.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:35
http://www.thewebmachine....ctive/3d_perspective.html

Zoiets is ook vrij simpel te maken in photoshop. Gewoon een kwestie van layer kopieren, verkleinen en lijntjes trekken...

[ Voor 22% gewijzigd door equationunequal op 13-03-2004 21:59 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Het ging idd om het effect op de oranje tekst. Maar helaas...dat is mij wat boven de Photoshop-pet gegrepen :'(

Tja nog wel een redelijk wallpapertje eruit weten te draaien:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/I3O76R7X27YT/picserver.jpeg

[ Voor 44% gewijzigd door sjaakaq op 13-03-2004 22:25 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Zoiets kun je ook beter even in illustrator doen.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:35
leokennis schreef op 13 maart 2004 @ 22:13:
Het ging idd om het effect op de oranje tekst. Maar helaas...dat is mij wat boven de Photoshop-pet gegrepen :'(
Dan zou ik me wat meer in photoshop gaan verdiepen. Dit effect is echt extreem simpel te bereiken met 3 lagen. Bovenste laag gooi je de oranje tekst, ondeste laag gooi je dezelfde text, maar dan iets verkleind en wat naar onder verplaats en maak deze zwart. In de middelste laag trek je lijnen van de onderkant van de oranje tekst naar de onderkant van de zwarte tekst en vult het daarna op met zwart...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Tja qua photoshgop skills kan ik dat wel. Qua inzichtelijke skills helaas niet...
'Het effect zal er nooit goed uitkomen, ik trek altijd wel een lijntje verkeerd..

leoaq.fm // Jeune Loop

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je bij Aanpassen (in het menu naast Bewerken, hoe heet het nou) Selectieve kleur of net eentje erboven neemt (weet ik ook alweer de naam niet van) dan kun je de zwart tinten eruit halen. Dat komt wel in de buurt. Echter, het bolle effect zal moeilijk gaan.
Ik ben ook voor overtekenen maar ja, als dat niet binnen je mogelijkheden ligt kunnen we het je moeilijk gaan opdringen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Andere optie : tekst maken, eerst even rasteren, en vervolgens een Zoom Blur. Mergen met een layer met witte achtergrond, dan wordt de zoom blur dus grijs; met levels spelen, grijs 'optillen' naar zwart, klaar.

Maar Illustrator kan 't idd stukken makkelijker :).

teveel zooi, te weinig tijd

• Luxx
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ooit (toen ik nog win3.11 had) gebruikte ik het progsel "Instant artist" om dat soort teksten met effecten binnen een minuut in elkaar te zetten. Ik heb alleen geen idee of dat programma nog bestaat, en of het draait onder een moderne versie van Windows.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Is een prima filter, als sinds 1800. Nou in elk geval zwaar bejaard. KPT Vector Tools. Is wel Illustrator maar ach.. dat zal ook wel in de collectie zitten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Tja ik hoor in alle topics'Illustrator, Illustrator'. Nou..ik heb helaas geen $500,- te besteden, en ik heb ook geen 'kenissen die alles hebben' helaas :'(

Wil het ooit nog wel gaan leren...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03
leokennis schreef op 14 maart 2004 @ 17:29:
Tja ik hoor in alle topics'Illustrator, Illustrator'. Nou..ik heb helaas geen $500,- te besteden, en ik heb ook geen 'kenissen die alles hebben' helaas :'(

Wil het ooit nog wel gaan leren...
Je kan een volledig werkende trial downloaden van adobe.com

[edit]

En je kan die letters heel makkelijk maken met de nieuwe 3D render filter "bevel emboss".

[ Voor 17% gewijzigd door Vimana op 15-03-2004 16:59 ]

Verwijderd

Er was toch zo'n text/shadow editor, XARA ofzo? Die deed dat soort dingen best wel snel en goed....

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ooooooowwww.... gaat het om die foeilelijke letters, en niet om dat enge kereltje... owww..

Wat je dan doet, is, je zet een kopie van je tekstlayer er achter, met shift+alt ingedrukt schaal je hem naar iets kleiner (maar met shift alt blijft ie dus in het midden). Maak hem zwart. Dan ga je in een nieuwe layer (ertussen) met de lasso tool op pad en je verbindt naar eigen inzicht de achterste met de voorste. Niet zo moeilijk toch? :)

Je hebt m alleen daarna niet meer dynamisch... dwz. het blijven pixelchen... maar ja ditzelfde kun je ook in Illustrator, en dan valt er met de pathfinder nog wel wat aan elkaar te smelten :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Luxx schreef op 14 maart 2004 @ 16:22:
Ooit (toen ik nog win3.11 had) gebruikte ik het progsel "Instant artist" om dat soort teksten met effecten binnen een minuut in elkaar te zetten. Ik heb alleen geen idee of dat programma nog bestaat, en of het draait onder een moderne versie van Windows.
Ja, tegenwoordig heet het Print Artist :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
e hebt m alleen daarna niet meer dynamisch... dwz. het blijven pixelchen... maar ja ditzelfde kun je ook in Illustrator, en dan valt er met de pathfinder nog wel wat aan elkaar te smelten
En daar heb ik dus het inzicht niet voor :(

leoaq.fm // Jeune Loop

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
leokennis schreef op 15 maart 2004 @ 18:23:
[...]

En daar heb ik dus het inzicht niet voor :(
Dan houdt het gewoon op.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm en Illustrator..tja heb nu de trial maar daar heb ik niks aan want die doet t maar 30 dagen ofzo en ik ben geen ster in "oplossingen daarvoor" vinden. En geld heb ik er al helemaal niet voor...

leoaq.fm // Jeune Loop

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

leokennis schreef op 15 maart 2004 @ 18:52:
Hmm en Illustrator..tja heb nu de trial maar daar heb ik niks aan want die doet t maar 30 dagen ofzo en ik ben geen ster in "oplossingen daarvoor" vinden. En geld heb ik er al helemaal niet voor...
Kijk dan eens naar Print Artist, wat ik al eerder suggereerde. Dat is heel goedkoop, en eenvoudig in gebruik.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Dit is gewoon standaard iets voor elk vector teken programma zoals illustrator of coreldraw...
Ik had al iets gemaakt met corel... maar niet het goede lettertype.. weet je welke dat is?
btw.. "a f*ckwork orange"?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

henkleerssen schreef op 15 maart 2004 @ 19:37:
Dit is gewoon standaard iets voor elk vector teken programma zoals illustrator of coreldraw...
Ik had al iets gemaakt met corel... maar niet het goede lettertype.. weet je welke dat is?
btw.. "a f*ckwork orange"?
Parodie op 'A Clockwork Orange van Kubrick denk ik...
Afbeeldingslocatie: http://i.imdb.com/Icons/poster_under_licence.gif

TS: als jij nou die tekst zet, en het als AI naar me toe stuurt plus het lettertype, wil ik die puntjes wel verbinden. Tenzij je er twintig verschillende teksten van moet hebben zeg maar :P

Verwijderd

Je had CorelDraw liggen als ik me niet vergis. Versie 9, kan dit makkelijk mee. Give it a try.

Als je student/docent bent kun je via www.schoolbox.nl de nieuwste versie van CorelDraw, CorelDraw Graphics Suite 12, voor 59,- euro kopen (inclusief BTW). Dat is dan de zogenaamde 'Educational Version', maar verschilt alleen in naam en licentie van de volledige versie. Dat is zelfs voor CorelDraw belachelijk goedkoop (winkelprijs CDGS12 minstens 400,- ofzo).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:55 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hoe heb je ooit Photoshop kunnen kopen.. ben speechless.. man download het gewoon ergens.. zoek KPT Vector Tools er even bij en klaar.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm nou om eerlijk te zijn:
Photoshop heb ik illegaal. Is simpel, aangezien de halve wereld dat heeft.
Illustrator zou ik graag illegaal willen (geen request oid..) maar schijnbaar heeft niemand Illustrator...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Dit lijkt me wel weer genoeg. Ga zelf aan de slag met photoshop of whatever, met een beetje experimenteren kom je er vast wel uit. Voor illegale software zit je hier in ieder geval aan het verkeerde adres...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.