leoaq.fm // Jeune Loop
Filters gaan idd niet werken.
Verwijderd
Zoiets is ook vrij simpel te maken in photoshop. Gewoon een kwestie van layer kopieren, verkleinen en lijntjes trekken...
[ Voor 22% gewijzigd door equationunequal op 13-03-2004 21:59 ]
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Dan zou ik me wat meer in photoshop gaan verdiepen. Dit effect is echt extreem simpel te bereiken met 3 lagen. Bovenste laag gooi je de oranje tekst, ondeste laag gooi je dezelfde text, maar dan iets verkleind en wat naar onder verplaats en maak deze zwart. In de middelste laag trek je lijnen van de onderkant van de oranje tekst naar de onderkant van de zwarte tekst en vult het daarna op met zwart...leokennis schreef op 13 maart 2004 @ 22:13:
Het ging idd om het effect op de oranje tekst. Maar helaas...dat is mij wat boven de Photoshop-pet gegrepen
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
'Het effect zal er nooit goed uitkomen, ik trek altijd wel een lijntje verkeerd..
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik ben ook voor overtekenen maar ja, als dat niet binnen je mogelijkheden ligt kunnen we het je moeilijk gaan opdringen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Maar Illustrator kan 't idd stukken makkelijker
teveel zooi, te weinig tijd
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Wil het ooit nog wel gaan leren...
leoaq.fm // Jeune Loop
Je kan een volledig werkende trial downloaden van adobe.comleokennis schreef op 14 maart 2004 @ 17:29:
Tja ik hoor in alle topics'Illustrator, Illustrator'. Nou..ik heb helaas geen $500,- te besteden, en ik heb ook geen 'kenissen die alles hebben' helaas![]()
Wil het ooit nog wel gaan leren...
[edit]
En je kan die letters heel makkelijk maken met de nieuwe 3D render filter "bevel emboss".
[ Voor 17% gewijzigd door Vimana op 15-03-2004 16:59 ]
Verwijderd
Wat je dan doet, is, je zet een kopie van je tekstlayer er achter, met shift+alt ingedrukt schaal je hem naar iets kleiner (maar met shift alt blijft ie dus in het midden). Maak hem zwart. Dan ga je in een nieuwe layer (ertussen) met de lasso tool op pad en je verbindt naar eigen inzicht de achterste met de voorste. Niet zo moeilijk toch?
Je hebt m alleen daarna niet meer dynamisch... dwz. het blijven pixelchen... maar ja ditzelfde kun je ook in Illustrator, en dan valt er met de pathfinder nog wel wat aan elkaar te smelten
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ja, tegenwoordig heet het Print ArtistLuxx schreef op 14 maart 2004 @ 16:22:
Ooit (toen ik nog win3.11 had) gebruikte ik het progsel "Instant artist" om dat soort teksten met effecten binnen een minuut in elkaar te zetten. Ik heb alleen geen idee of dat programma nog bestaat, en of het draait onder een moderne versie van Windows.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
En daar heb ik dus het inzicht niet voore hebt m alleen daarna niet meer dynamisch... dwz. het blijven pixelchen... maar ja ditzelfde kun je ook in Illustrator, en dan valt er met de pathfinder nog wel wat aan elkaar te smelten
leoaq.fm // Jeune Loop
leoaq.fm // Jeune Loop
Kijk dan eens naar Print Artist, wat ik al eerder suggereerde. Dat is heel goedkoop, en eenvoudig in gebruik.leokennis schreef op 15 maart 2004 @ 18:52:
Hmm en Illustrator..tja heb nu de trial maar daar heb ik niks aan want die doet t maar 30 dagen ofzo en ik ben geen ster in "oplossingen daarvoor" vinden. En geld heb ik er al helemaal niet voor...
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik had al iets gemaakt met corel... maar niet het goede lettertype.. weet je welke dat is?
btw.. "a f*ckwork orange"?
Parodie op 'A Clockwork Orange van Kubrick denk ik...henkleerssen schreef op 15 maart 2004 @ 19:37:
Dit is gewoon standaard iets voor elk vector teken programma zoals illustrator of coreldraw...
Ik had al iets gemaakt met corel... maar niet het goede lettertype.. weet je welke dat is?
btw.. "a f*ckwork orange"?
TS: als jij nou die tekst zet, en het als AI naar me toe stuurt plus het lettertype, wil ik die puntjes wel verbinden. Tenzij je er twintig verschillende teksten van moet hebben zeg maar
Verwijderd
Je had CorelDraw liggen als ik me niet vergis. Versie 9, kan dit makkelijk mee. Give it a try.leokennis schreef op 15 maart 2004 @ 18:52:
Hmm en Illustrator..tja heb nu de trial maar daar heb ik niks aan want die doet t maar 30 dagen ofzo en ik ben geen ster in "oplossingen daarvoor" vinden. En geld heb ik er al helemaal niet voor...
Als je student/docent bent kun je via www.schoolbox.nl de nieuwste versie van CorelDraw, CorelDraw Graphics Suite 12, voor 59,- euro kopen (inclusief BTW). Dat is dan de zogenaamde 'Educational Version', maar verschilt alleen in naam en licentie van de volledige versie. Dat is zelfs voor CorelDraw belachelijk goedkoop (winkelprijs CDGS12 minstens 400,- ofzo).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:55 ]
Hoe heb je ooit Photoshop kunnen kopen.. ben speechless.. man download het gewoon ergens.. zoek KPT Vector Tools er even bij en klaar.leokennis schreef op 15 maart 2004 @ 18:52:
Photoshop heb ik illegaal. Is simpel, aangezien de halve wereld dat heeft.
Illustrator zou ik graag illegaal willen (geen request oid..) maar schijnbaar heeft niemand Illustrator...
leoaq.fm // Jeune Loop
Dit topic is gesloten.
![]()