[Gnome] Desktop lokatie wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Laatst met een apt-get actie flink wat pakketen op mijn RedHat 9 systeempje geupdate, dat ging prima. Alles draait al weer enige tijd als een zonnetje. :)

Tijdens deze update actie is ook gnome geupdate en dit heeft mijn desktop verplaatst. Eerst stond deze in /home/maccain13/.gnome-desktop en nu op de nieuwe lokatie: /home/maccain13. In het begin vond ik dit niet zo groot probleem, maar nu begint het toch wel irritant te worden.

Ik heb gegoogled en van alles gevonden over allerlei instellingen enz. Met de gconf-editor kan ik vanalles instellen, maar niet de lokatie van mijn desktop. :(
In de oude desktopmap staat nu een .migrated bestandje, daarmee word gechecked of de desktop verplaatst is. Verwijderen helpt niet, dan voert hij de 'migratie' namelijk nog een keer uit.
Ik heb echt geen idee meer waar ik moet zoeken. In de files in /home/maccain13/.gnome2 enz is ook niets over de positie van de desktop te vinden.

Weet iemand waar ik dit pad kan instellen, ik zou graag mijn desktop weer terug willen hebben in /home/maccain13/.gnome-desktop! (Of in een andere map)

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 14:41
Staat in Gconf de sleutel /apps/nautilus/preferences/desktop_is_home_dir uit?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Argh, dat ik daar overheen gekeken heb! |:(

Iig heel veel dank aan Freak_NL voor zijn suppersnelle en doeltreffende reactie! :>
Na het uitvinken van de genomde optie is mijn desktop verplaatst naar /home/maccain13/Desktop! Supper, precies zoals ik het gewilt had. Hopelijk kunnen medetweakers nu snel hun antwoord vinden via dit topic en hoeven die niet de halve dag te zoeken :p
edit:
Hey cool, je kan daar ook de pullenbak en je 'peroonlijke map' wegtweaken. Erg handig als je een schone desktop wil! Er gaat weer een wereld voor me open. :p

[ Voor 19% gewijzigd door Mac_Cain13 op 14-03-2004 16:41 . Reden: Woei! ]