RAID 1 Configuratie

Pagina: 1
Acties:

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 18:33
Lo gasten,

In mijn nieuwe server komt een RAID 1 (mirroring) configuratie, 2 x WD2000JB.
Ik herinner mij ergens gelezen te hebben dat beide schijven aan een aparte connector moeten hangen. Ook kan je gehackte BIOS'en vinden die van de Lite controller in men GigaByte GA7VRXP een gewone promise maken.
Presteert die beter? Zijn er nog andere dingen waar ik moet op letten om maximale performance uit men array te halen?

Verwijderd

Het problem bij PATA IDE interface is dat maar 1 Device Per controler het gesprek mag voeren. Wat dus inhoud als bijde schijfen benaderd worden *ala Mirror Gelijk data naar beide schijgen sturen* zou je merken dat je prestatie omlaag gaat.
Dus het is zeker de voorkeur om ze allebij op een aparte controler te plaatsen Indien mogelijk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RedShift schreef op 13 maart 2004 @ 21:07:
In mijn nieuwe server komt een RAID 1 (mirroring) configuratie, 2 x WD2000JB.
Ik herinner mij ergens gelezen te hebben dat beide schijven aan een aparte connector moeten hangen.
Twee schijven uit een RAID set kun je inderdaad het beste aan aparte kanalen hangen. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?". Die kun je ook gewoon gebruiken als checklist om te vóórkomen dat jouw IDE config brak wordt :Y)
Ook kan je gehackte BIOS'en vinden die van de Lite controller in men GigaByte GA7VRXP een gewone promise maken.
Presteert die beter?
Zoek gewoon het verschil tussen Full en Lite op: [google=promise full lite raid difference]. De eerste googlehit bevat al een samenvatting van de verschillen B)