[Sendmail] lokale email via filter gateway

Pagina: 1
Acties:

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11
Door de enorme toename spam/virusses de laatste tijd. Heb ik een aparte dedicated virus/spam filter geinstalleerd waar alle email (voor meerdere servers) doorheen gaat. Dit werkt allemaal perfect, het mx record is veranderd naar de scan server, en die stuurt de mail door naar de betreffende mailservers.

Echter nu is een probleem dat een mail van een gebruiker naar een andere gebruiker op hetzelfde systeem meteen afgeleverd wordt. De bedoeling is dus dat dit niet gebeurd. De e-mail moet doorgestuurd worden gebruik makend van de mx record, zodat hij door de scan server heen gaat. Maar als hij de e-mail terugkrijgt, moet hij wel lokaal afgeleverd worden.

Ik heb al een paar uur gezocht. Ik heb wel een paar gelijkwaardige problemen gevonden, maar nog geen oplossing.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

goeie vraag.. en ik heb geen flauw idee eigenlijk..
Maar ik neem aan dat het opgelost is als je standaard de mailclient niet naar de lokale smtp service laat sturen maar direct naar die spam-vanger..

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19

Sjonny

Fratser

lijkt mij geen goed idee wat je wil.
wanneer iemand een mail verstuurd op host a, naar een andere user op host a, maar je wil op b de spam check doen, moet de eerst user altijd host b als smtp gebruiken.
als je op host a zegt dat het altijd naar b moet kan het niet lokaal afgeleverd worden.

met postfix pak je de spam check wat anders aan, door smtp services op andere poorten te draaien. Op port 25 zit je spam check, op 10025 de virus check en op poort 11025 wordt het mailtje pas afgeleverd. Waarschijnlijk moet jij dan meerdere servers op zo'n manier gaan configgen, want dat lijkt me de enige reden waarom je het nu met een andere server en een mx adres change hebt gemaakt.

maar doet intern mail verkeer er zo toe dat er een spam check op een andere host gecheckt moet worden gedaan?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.