[VB6] Forecolor van disabled textbox

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje:

Ik ben bezig met een Yahtzee spelletje te maken in VB6. Om de score in te vullen moet je dubbelklikken op een textbox. (later kan enter ook).
Na dat dat gebeurt is zet ik de enabled eigenschap op false, zodat je niet nog een keer kan dubbelklikken.
Hierna verander in de Backcolor, wat gewoon goed gaat.

De Forecolor lukt echter niet om te veranderen, die blijft grijs, maar die wil ik zwart.

Dit is vooral lastig bij de totaal score, aangezien dan veld een grijze achtergrond heeft, en de grijze score daarop bijna niet te lezen is...

Juist

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Waarschijnlijk kun je wat met deze link
Google newsgroup

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
je kan ook 'locked' gebruiken. dan kan je de tekstbox niet meer editten, maar de ingestelde forecolor blijft gewoon staan.

Maak je eigen poll

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
BOOTZ schreef op 14 maart 2004 @ 11:17:
je kan ook 'locked' gebruiken. dan kan je de tekstbox niet meer editten, maar de ingestelde forecolor blijft gewoon staan.
Bedankt, ik wist dat je hem met locked kon beveiligen, maar de velden waren al gelocked, zodat je er zelf niks in kon typen.
Ik wou ze echter ook disablen zodat je niet 2x kan dubbelklikken in dat veld om dus 2x een score in te voeren.
Dan moet ik daarvoor maar een array aanmaken die bijhoudt of de score al ingevuld is of niet. Kan iig weer ff verder! :)

Juist