Toon posts:

parallel -> USB (??)

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij bestaan er ombouwkastjes om parallel naar usb om te zetten
ik heb een scanner maar die wil ik dus op de parallelle poort hebben ....

anyone ???

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Koop gewoon zo'n PCI kaart met USB poortjes erin. *die bestaan toch?*
Kost je ook niet veel en je bent tenminste niet gebonden aan de vet trage parallele poort... (factor 10 verschil als ik het me goed kan herinneren)

Verwijderd

Zo'n PCI kaartje is inderdaad een veel betere oplossing.

USB-slotkaart PnP, PCI - Hfl. 84.95
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_EV%5BSHOWBIGPICT%5D=&TK_PAR%5BPICREF%5D=/pix/974/G1/974510G1.JPG

Link is van www.conrad.nl

Shit, pics werkt niet....

www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_EV[SHOWBIGPICT]=&TK_PAR[PICREF]=/pix/974/G1/974510G1.JPG

GreeTz
The Force

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel het dus andersom :
ik heb een parallelle scanner en wil die op mijn USB poort hebben ...

vraag me af of zoiets wel kan ...

conrad roelt ook wel een beetje ..
heb al wel eens wat besteld daar ...
vooral catalogus is erg leuk om gewoon te lezen :)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Ik heb nog nooit zo'n kastje gezien, je kunt ook overwegen een extra parallele poort nemen (ervanuitgaande dat je nu al 1 hebt waar de printer op zit en je wilt geen gedonder met die printerpoort)
Die extra parallele poort zijn niet zo duur, minder dan die PCI kaart met USB poortjes.
Vraagje, waarom flikker je die scanner niet op je normale printerkabel? (met zo'n bijgekregen printerkabel?)
Dat is wel zo handig (en goedkoop)

Red Devil

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Er zijn USB kabels met aan de ene kant een USB aansluiting en aan de andere kant een parallelle (centronics) aansluiting, met een stukje elektronica. Zijn wel prijzig (ongeveer 70-90 gulden of zo).
Verkrijgbaar bij de betere computerzaak, heb ze oa gezien bij Niestadt in Gouda.

Verwijderd

Dit gaat dus alleen werken als je ook inf files hebt welke de USB aansluiting zien als LPT poort en de Twain driver het ook ondersteund. Licht dus aan het merk en tupe scanner.

Mijn Artec AM12e Plus doet het met het USB Upgrade kitje prima op de USB poort (kan nu door werken wanneer ik aan het scannen ben wat met de scanner op LPT poort niet kon)

Verwijderd

Topicstarter
heb primax colorado .(30bits ... die oude ja)..
draai nu win2k en heb 2e parallelle poort, maar tja .. je wilt wat he .. de drivers zijn er nog niet voor .. = niet leuk.
2e poortje neemt weer een slot in beslag en die kom ik te kort.. is ook geen PnP en da vind win2k weer nie leuk ..
vertel 's ff over dat arctec ombouw kitje ??!!

thanx everybody bij de weg ...
Pagina: 1