[Phpbb] vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Beste tweakers,
Ik heb een paar vraagjes die te maken hebben met Phpbb (www.phpbb.com);

1: Ik wil op mijn site graag een member systeem maken, nouw heb ik ook het phpbb forum te draaien. Is het mogelijk om het membersysteem samen te laten werken met de phpbb database, ik bedoel dat je je bijv. registreert op het forum dat je dat account ook kan gebruiken bij het member syteem.
2: Ook wil ik een soort nieuws systeem op me site, maar dan op een beetje een vreemde manier: als ik een bericht post op het phpbb forum, kan ik dat bericht op de index wel laten zien in een in-frame, maar dan heb je de hele phpbb pagina (met login, plaatje, etc erboven). Is het mogelijk om alleen de tekst te laten zien?, die ik gepost heb op het phpbb forum.

Ik heb google al gebruikt, en www.phpbbhacks.com levert me ook niet echt een antwoord op
Alvast Bedankt,

[ Voor 6% gewijzigd door Westereen op 13-03-2004 20:27 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Probeer het op hun forum :)

Ze hebben ook wel een supportafdeling :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 12:45

Xof

Dit kan allemaal er hier zijn scriptjes voor te vinden :)
Het member systeem kun je gewoon zonder problemen gebruiken, dat is niet zo moeilijk. Voor nieuws op je frontpage is gewoon te regelen met een phpbb scriptje :)

Edit: tekst van topics zijn opgeslagen in een mysql tabel dus die kun je natuurlijk ook onafhankelijk opvragen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 13-03-2004 20:27 ]

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Alle 2 zou moeten kunnen. Alle teksten en users van phpbb staan gewoon in je database, dus die kan je ook uitlezen, en voor andere zaken benutten. De tabellen gewoon zo behandelen als je met elke andere tabel zou doen.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Xof schreef op 13 maart 2004 @ 20:27:
Dit kan allemaal er hier zijn scriptjes voor te vinden :)
Het member systeem kun je gewoon zonder problemen gebruiken, dat is niet zo moeilijk. Voor nieuws op je frontpage is gewoon te regelen met een phpbb scriptje :)

Edit: tekst van topics zijn opgeslagen in een mysql tabel dus die kun je natuurlijk ook onafhankelijk opvragen :)
Weet je toevallig ook een link, waar ik dit kan vinden?
GGS_VR6 schreef op 13 maart 2004 @ 20:25:
Probeer het op hun forum :)

Ze hebben ook wel een supportafdeling :)
Ik zal ook nog wel even rondneuzen.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 12:45

Xof

Nee ik heb zo geen link voor je, maar er is wel een site waar alles verzameld is. Ben het ooit wel eens tegengekomen :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Programming & Webscripting is gericht op het zelf programeren en alle discussies en problemen die daarbij komen kijken. Het is niet bedoeld om je wensen neer te zetten en dan maar hopen of iemand anders met (een link naar) een script komt aanzetten. Dit noemen wij ook wel een scriptrequest en is in Programming & Webscripting niet toegestaan.

Je zult meer succes hebben bij het phpbb support forum.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.