Toon posts:

Compaq Deskpro 2000 boot nie fijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van mijn oom een oud pruts pctje gekregen. ik wilde hier met linux een printservertje van maken.
ik heb een 1.6 GB WD schijf op de kop getikt. erin gehangen, master en slave staat allemaal goed.

nu heb ik van mijn oom ook suse versie 7 gekregen. deze staan op allemaal cdroms. nu wil ik in de bios instellen dattie van de cd moet booten maar ik kom met geen mogelijk in bios. na bellen met mijn oom zegttie dat die Deskpro 2000 helemaal geen BIOS heeft :?

ik moet volgens hem een Compaq bootdisk downloaden. probleem is dat ik die helemaal nergens vinden kan. www.compaq.com biedt geen uitkomst, www.google.com hielp me ook niet echt.

hopelijk dat iemand hier weet hoe ik er aan kan komen en of dit verhaal wel klopt.

Verwijderd

Misschien staat fast-boot aan... dan heb je nauwelijks tijd om in de BIOS te komen. Even voor de zekerheid:

-Del
-F1
-F2
-Alt+F2
-Alt+S

Dit zijn de combinaties op mijn systemen... misschien zijn er ook nog andere.

Verwijderd

Compaq slaat het BIOS setup programma op op HD in een aparte partitie. F10 is dan de standaard voor een deskpro om in je BIOS te komen.
Er zit een sticker op de zijkant van je Compaq (meestal rechts); iets met 590/850 en nog wat gegevens. 5 slaat op pentium, 90 op de snelheid, 850 op de grootte van de (originele) HD. Voor MMX processoren staat er meen ik ook nog MMX in.
Die sticker geeft het juiste type aan en daarvoor moet je de setup-en-diagnose SW downloaden van de Compaq site. Vervolgens uitpakken op een paar floppies en daarvan booten. Geeft je de mogelijkheid om de BIOS setteings aan te passen en ook om de BIOS setup software weer op de HD te installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 20:34 . Reden: effe wat toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, op de stick stond het volgende:

Compaq Deskpro 2000 M5100/630 EA4

daaronder stond dit nog:

8631HVQ22833

als ik Compaq Deskpro 2000 M5100/630 EA4 invul bij google vind hij niks, als ik daarop zoek bij www.compaq.com vind hij ook niks :'(

Verwijderd

Hier staat de BIOS-file ook bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al geprobeerd, en die upgrade/flashed succesvol. alleen dan nog kan ik nergens instellen dattie vanaf cd moet booten. houd ik f10 ingedrukt tijdens booten krijg ik een keyboard error :/

kut compaqs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:02:
die heb ik al geprobeerd, en die upgrade/flashed succesvol. alleen dan nog kan ik nergens instellen dattie vanaf cd moet booten. houd ik f10 ingedrukt tijdens booten krijg ik een keyboard error :/

kut compaqs
Je mag zelf ook wel even verder lezen op die site hoor.
Kijk eens onder het hoofdstukje "Firmware" en maak daar die 2 floppy's mee.
Dat is de enige manier om bij die Compaq's de BIOS aan te passen.

Niks "kut", maar gewoon anders ;)
edit:
Ik betwijfel trouwens of je überhaupt wel met die pc van cd kunt booten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, op de een of andere manier kan ik nu met de SuSe 7.0 bootdisk iets verder komen. tot het moment dattie wil installen en om de cd vraagt. de cdrom speler hapert als een gek, en alleen tijdens het booten gaat hij open en dicht als ik op het knopje drukt :r

ik laat het zitten en ga wel es naar een kringloop winkel waar ze werkende p2's verkopen
Pagina: 1