Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hoe maak ik zelf een zender en ontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gezocht op google en bij topics maar daar dwalen ze altijd af
mijn vraag is voor de zoveelste keer hoe kan ik de computer gebruiken als schakelaar bv een eenvoudige lichschakeling
ben nog noob op gebied van poorten
en kunde je ook commands geven van Qbasic

THX dudes _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 20:12:
ik heb al gezocht op google en bij topics maar daar dwalen ze altijd af
mijn vraag is voor de zoveelste keer hoe kan ik de computer gebruiken als schakelaar bv een eenvoudige lichschakeling
ben nog noob op gebied van poorten
en kunde je ook commands geven van Qbasic

THX dudes _/-\o_
Ik snap het verband tussen de topictitel (zender en ontvanger) en het bedienen van verlichting niet helemaal, maar goed :). Of wil je dit draadloos doen?

Maare, om te beginnen moet je een zogenaamd relaisbord hebben. Die dingen zijn vaak voorzien van een microprocessor, die dan de relais (dmv op-amps) aanstuurt. Vaak krijg je bij de relaisborden ook software geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dus geen poort gebruiken als schakelaar :X zonder iets te kopen

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 20:24 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 20:22:
ik kan dus geen poort gebruiken als schakelaar :X zonder iets te kopen
Nee dat gaat niet lukken. tenzij jij 220v rehtstreeks op je parallele- of seriele poort wilt zetten en zo je mobo aan een vroegtijddig verblijf op de eeuwige jachtvelden wilt helpen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
oke toch bedankt
:Y)

• ttts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 02:57
Ik stuur momenteel mijn verlichting in mijn kamer aan via http://www.velleman.be/common/product.aspx?id=351282 en een vb progie ;)

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

K ben nu ook met zoiets bezig, servertje geinstallerd, webcam eraan, ralaiskaart van conrad, lego-tankje aangesloten. Php scripje gemaakt met iemand bij mij uit de klas, en ik moet zeggen t werkt als een zonnetje :).
Ik post over een tijdje MISSCHIEN wel een link, maar ik moet eerst nog iets maken zodat niet iedereen tegelijk kan spelen, want dat geeft een beetje rare effecten.

Signature unavailable

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Als je wilt schakelen met bv je parallelle poort, heb je een par transistortjes en relaistjes nodig... voor een paar tientjes heb je 8 kanalen waamree je een halve stroomgroep kunt schakelen :)

Electronics development

Verwijderd

Op CO (www.circuitsonline.net) staat onder schakelingen een parralele poort interface. Er staat ook een programma om hem dan aan te sturen maar je kunt natuurlijk zelf ook wat programmeren.
Pagina: 1