Toon posts:

Asus P4P800 Deluxe (IDE Led)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit bordje heb ik net.
Maar heb er alleen 1 probleempje mee, alles is aangesloten enzo en werkt ook gewoon, maar ik de IDE/HDD led is ook aangelsoten maar blijft constant branden, als ik hem omdraai doet ie gewoon niets. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

Verwijderd

Miss een geheugentekort? :P

Ontopic: ik heb het ook met een floppydrive, maar zelf doet ie het dan ook niet. Als ik de kabel erin doe, blijft het ledje constant branden, en als ik de kabel omdraai doet ie het het ledje niet. Miss heb je de aansluiting één pinnetje ernaast erin gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 20:32:

Ontopic: ik heb het ook met een floppydrive, maar zelf doet ie het dan ook niet. Als ik de kabel erin doe, blijft het ledje constant branden, en als ik de kabel omdraai doet ie het het ledje niet. Miss heb je de aansluiting één pinnetje ernaast erin gezet?
Je bedoeld ook het IDE ledje op je kast?
Want dat gedoe met een FDD drive ken ik wel, als je die verkeerd aansluit blijft ie constant branden en doet ie het idd niet.
Maar alles functioneert, hij werkt lekker snel etc, maar het IDE ledje (op de kast) blijft constant branden als ik die rechts onder heb aangesloten op het moederbord.... Ik snap er echt niets van
Iemand een idee?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
heb je dan niet het ide ledje op het powerledje- aansluiting gezet? ....

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op 13 maart 2004 @ 20:37:
heb je dan niet het ide ledje op het powerledje- aansluiting gezet? ....
Nee

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
In het boekje en op de sticker bij het moederbord staat precies hoe de + en de - moeten zitten. Zou moeten werken.

Je kan precies zien aan de kleuren onder de pinnetjes waar je de kabel op moet prikken.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

Topicstarter
Roger_Rabbit schreef op 13 maart 2004 @ 20:49:
In het boekje en op de sticker bij het moederbord staat precies hoe de + en de - moeten zitten. Zou moeten werken.

Je kan precies zien aan de kleuren onder de pinnetjes waar je de kabel op moet prikken.
Ik denk dat ik dat wel 80x heb gecontroleerd.
Als ik de + en - goed aansluit, blijft ie gewoon constant branden
Draai ik hem om, dan doet ie gewoon niets.

Verwijderd

ff overnieuw: je hdd aktiviteitsled blijft branden aan 1 stuk door? en als je hem omdraait nix meer?

ik heb bij mij ff gecheckt. als ik mijn stekker omdraai dan gebeurt er nix. dus ik denk dat je het compleet fout heb aangesloten en nog een keer in het boekje moet gaan kijken of je niet 1 pin ernaast zit..........

dat deed je al 80 keren. prima vertel me eens waar jij de HDDled op aansluit? er staat daar een soort afkorting van een naam. wat staat er?

en verder kan je je harde schijf wel goed benaderen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 21:00 ]

Verwijderd

Dit probleem lijkt weer meer voor te komen. Ikzelf heb het de laatste tijd ook al ervaren met verschillende bordjes, waarop bepaalde harddisk/cdrom combinaties zitten.

Probeer eens je cd rom of andere devices een voor een aan te sluiten. Of je master/slave jumpers eens te checken. Heel soms kan je het oplossen door devices van kabel of controller te wisselen. Andere keren is er niks aan te doen.

Ikzelf vind het best irritant als dat ledje zondermeer blijft branden.

• Roger_Rabbit
De hd stekker zit precies onder die grote van de speaker, samen met nog een andere.

bovenaan dus de speaker connector daaronder de hd en powerswitch.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz ik heb t wel eens eerder gezien en wel op de juiste pinnen aangesloten, maar gewoon van de 1 op de andere dag... blijkbaar bugje. Probeer anders je CMOS te clearen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 20:53:
ff overnieuw: je hdd aktiviteitsled blijft branden aan 1 stuk door? en als je hem omdraait nix meer?

ik heb bij mij ff gecheckt. als ik mijn stekker omdraai dan gebeurt er nix. dus ik denk dat je het compleet fout heb aangesloten en nog een keer in het boekje moet gaan kijken of je niet 1 pin ernaast zit..........

dat deed je al 80 keren. prima vertel me eens waar jij de HDDled op aansluit? er staat daar een soort afkorting van een naam. wat staat er?

en verder kan je je harde schijf wel goed benaderen?
Ik sluit het kabeltje waarop "HDD Led" staat, links onderin aan op het moederbord, waar bij staat "IDE_Led" Ook op het schemaatje staat dat de IDE Led aansluitingen daar moet zitten. Ik vind het zelf ook erg irritant, maar ga nog wel een bios update proberen ofzo. Anders bel ik die zaak wel ff.
Ik weet wel zeker dat deze goed aangelsoten zit.
Tot nu toe bedankt, ik ga ff de kroeg in! Kijk morgen wel weer verder.

Owja wat ik ook nog heb: bij de eerste boot kreeg ik daat boot scherm en stond het Pentium 4 logo er met de letters "H T" van dat hyper threading, maar net nadat ik iets in de bios veranderd had, waren die letters weer weg, terwijl er toch echt een HT cpu in zit. IS dit iets om me druk over te maken?
Anders moet ik -hoe fukking kut het ook is- even terug met dat ding

bedankt voor zover!

• Roger_Rabbit
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:13:
[...]

Ik sluit het kabeltje waarop "HDD Led" staat, links onderin aan op het moederbord, waar bij staat "IDE_Led" Ook op het schemaatje staat dat de IDE Led aansluitingen daar moet zitten. Ik vind het zelf ook erg irritant, maar ga nog wel een bios update proberen ofzo. Anders bel ik die zaak wel ff.
Ik weet wel zeker dat deze goed aangelsoten zit.
Tot nu toe bedankt, ik ga ff de kroeg in! Kijk morgen wel weer verder.
Linksonderin is bij mij reset :)

Ik heb een p4c800-e, lijkt me niet dat die pinverdeling anders is.

[ Voor 8% gewijzigd door Roger_Rabbit op 13-03-2004 21:15 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:18
P4P800 heeft een aansluitblokje als volgt:

powerled | lege meuk | Speaker
hdled | lege meuk | power | 1 pin leeg | reset

de powerled zit in het blokje uiterst links.. de speaker uiterst rechts.
de hdled zit onder weer uiterst links en de reset uiterst rechts.

Edit: bij lege meuk bedoel ik btw dat ik niet precies weet hoeveel lege pinnen er tussen zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 13-03-2004 21:19 ]

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

ik heb net als sjoko de P4P800 (de schema klopt) en de TS heeft een P4P800 de luxe en mja ik heb net al op internet gekeken maar vond niets over de aansluiting daarvan......

dit is P4P800 en ik heb sjokoo zijn uitleg ff wat preciezer overgedaan...

powerled +| 1 loze pin | powerled - | 3 loze pinnen | Speaker + | 2 loze pinnen | Speaker -

hddled + | hddled - | 1 loze pin | SMI lead +| SMI lead - | power + | power - | 1 loze pin | reset + | reset -

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 21:58 ]

• Roger_Rabbit
Ik heb het ook zo, even in kast gekeken.

Verwijderd

gelukkig zijn er meer mensen met zo`n (laten we toegeven, geweldig) mbord:

Afbeeldingslocatie: http://www.v1s.net/mirrors/tweakers/pict0044.jpg

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

[Laat maar, was al te laat] zie plaatje hierboven :o

[ Voor 93% gewijzigd door telefoontoestel op 13-03-2004 21:37 . Reden: Dubbelpost ]

telefoontoestel

Verwijderd

@V1s is dat uit een P4P800 DELUXE boekje? i

• Korvaag
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:21:
ik heb net als sjoko de P4P800 (de schema klopt) en de TS heeft een P4P800 de luxe en mja ik heb net al op internet gekeken maar vond niets over de aansluiting daarvan......

dit is P4P800 en ik heb sjokoo zijn uitleg ff wat preciezer overgedaan...

powerled +| 1 loze pin | powerled - | 3 loze pinnen | Speaker + | 2 loze pinnen | Speaker -

hddled + | 1 loze pin | hddled - | 1 loze pin | SMI lead +| SMI lead - | power + | power - | 1 loze pin | reset + | reset -
Ik was te lui om het op te zoeken :P Ik bouw iig wekelijks als studie-bijbaantje nogal wat van die dingen en ik heb het betreffende bord dus niet :)
De aansluitingen van de normale en de deluxe zijn hetzelfde btw.

De HD led klopt niet helemaal btw.. tussen de hdled + en - zit *geen* pin. De hdled aansluiting is een 2 pins connector zonder empty stukje.

[ Voor 9% gewijzigd door Korvaag op 13-03-2004 21:41 ]

Verwijderd

je hebt helemaal gelijk :X . post is al gefixed.

wat ik weten wilde. is nou op alle ASUS bordjes de aansluitingen hiervan gelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem dus goed aangesloten, maar het ledje blijft branden :(
Ook na een biosupdate :(
Wat moet ik nou ? Issie stuk? :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 20:32:

Naaa ik dacht dat ik de enige was!!! Ik heb ook dit zelfde mobo'tje en alles werkt behalve mijn -flop-
Ik heb de kabels omgedraaid;
een andere kabel geprobeerd;
een andere floppy drive (waarvan ik weer dat hij het doet) geprobeerd;
en nog steeds niks!

Nu is het niet heeeel erg boeiend, waar heb je tegenwoordig nog een flop voor nodig, maar goed. Toch niet leuk.

• Korvaag
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:59:
je hebt helemaal gelijk :X . post is al gefixed.

wat ik weten wilde. is nou op alle ASUS bordjes de aansluitingen hiervan gelijk?
Tegenwoordig nagenoeg wel. De HD led zit bij bij de A7V8X bijvoorbeeld overdwars in de buurt van dat blokje. De rest van de aansluitingen zijn wel gelijk alleen de HD led zit gewoon niet bij die pinnen. Dat vonden ze bij Asus waarschijnlijk zelf ook onlogisch dus tegenwoordig zit dat er vrolijk bij. Kan je het ook haast niet verkeerd aansluiten.

De K8V is misschien een uitzondering. De plaatsen zijn hetzelfde maar ik moest ineens de stekkertjes vergeleken met de bv P4P800 omdraaien. Dit kan ook gelegen hebben aan de 2U kast waar het geheel in moest. Als die hun connectortjes wat anders maken dan Aopen kan het natuurlijk ook nog daar aan liggen (bij Aopen kasten moeten de metalen klemmetjes op de connector naar boven gericht staan maar daar kreeg ik bij de 2U kast verdacht weinig respons op :P )

Edit voor topic starter:
Als je geen IDE devices aansluit, brandt het ledje dan ook continu ? Hetzelfde voor alleen de cdrom speler/writer/whatever of alleen de schijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 14-03-2004 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sjoko schreef op 14 maart 2004 @ 11:29:
[...]

Edit voor topic starter:
Als je geen IDE devices aansluit, brandt het ledje dan ook continu ? Hetzelfde voor alleen de cdrom speler/writer/whatever of alleen de schijf.
Dit is de gouden tip geweest!
De IDE Zipdrive die er aan hing deed het niet meer goed, de disc die er in zat, kwam er half uit, als je de disc er induwde kon je hem niet benaderen. Nu deze eraf is werkt de IDE led gewoon!
Bedankt voor de tips!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 10:32:
Naaa ik dacht dat ik de enige was!!! Ik heb ook dit zelfde mobo'tje en alles werkt behalve mijn -flop-
Ik heb de kabels omgedraaid;
een andere kabel geprobeerd;
een andere floppy drive (waarvan ik weer dat hij het doet) geprobeerd;
en nog steeds niks!

Nu is het niet heeeel erg boeiend, waar heb je tegenwoordig nog een flop voor nodig, maar goed. Toch niet leuk.
staat de floppie wel op enabled in bios? zie je sowiezo wel lampje branden?
Pagina: 1