Toon posts:

"ftp operating system"

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi!

Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen, maar ik heb er nooit aandacht aan besteed, maar nu heb ik het wel nodig: ik ben op zo'k naar zo'n minimale linux distro, die je kan runnen vanop een bootable cdrom, en dat een paar basis server-apps ingebouwd heeft.

Ik wil het volgende: ik zou graag van mijn oude pc (duron 700 denk ik) een klein ftpje maken. Ik wil uiteraard wel dat ik mijn eigen port en logingegevens kan aanpassen. Liefst ook met remote administration, maar als het niet kan, is het niet zo erg.

Bestaat dit? Of zijn die linux distro-tjes alleen maar bedoeld voor routers? Want ik heb al een router (hardware dan), dus dat heb ik helemaal niet nodig.

Mijn hd is momenteel FAT, dus die zal ik waarschijnlijk ook moeten converteren/formatteren naar linux-formaat (kan even niet op de naam komen)?

heel erg bedankt

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Installeer eender welke compacte distributie (Debian, Slack....) en zet er webmin op.

Als je verwacht dat wij dit stap voor stap voor je gaan doen moet je even herconsidereren hoor :) Google & The Learning Way are your friends.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Voor dit soort vragen bestaat een speciaal topic: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3

Zoeken naar Linux-distributies kun je ook prima zelf doen lijkt me (bv. via distrowatch), maar als je er echt niet uit komt dan is dat topic er dus voor bedoeld. Deze gaat daarom dicht.

Dit topic is gesloten.