Toon posts:

[XP] rundll.exe blijft hangen*

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd iets vreemds/irritants met WinXP.
XP start gewoon op maar als ik dan de properties van bijvoorbeeld My Network Place of My Computer wil opvragen dan gaat dat niet.
Dan moet ik eerst naar de taskmanager een de 2 rundll.exe's die hier staan afsluiten. Dan werkt alles naar behoren.
Ditzelfde gebeurt als ik wil afsluiten. Dan komt er een scherm dat rundll.exe niet reageert. Als ik dan zeg de nek omdraaien die hap, dan sluit XP pas af...
Iemand enig idee?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds wanneer is dat? Bijvoorbeeld na het installeren van allerlei software?

Wellicht staat hier wat?

[ Voor 69% gewijzigd door PcDealer op 13-03-2004 20:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Had ik ook. Na het draaien van geupdate virusscanner, spybot en adaware was het over.

Ergo meerdere dingen verwijderd, dus zou niet weten welke het exact was.

[ Voor 31% gewijzigd door Cyberpope op 13-03-2004 20:00 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan (zie de Windows Operated Systems Policy) - verder, je zegt dat je 'rundll.exe' moet afsluiten. - dit bestand bestaat standaard niet onder WindowsXP - daar heet het rundll32.exe :)

Ik vermoed dan ook Spyware of een virus - heb je daarmee al eens gescanned? Wat heb je verder zelf al gedaan om dit probleem op te lossen? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 13 maart 2004 @ 20:09:
Ik pas je topic titel even aan (zie de Windows Operated Systems Policy) - verder, je zegt dat je 'rundll.exe' moet afsluiten. - dit bestand bestaat standaard niet onder WindowsXP - daar heet het rundll32.exe :)

Ik vermoed dan ook Spyware of een virus - heb je daarmee al eens gescanned? Wat heb je verder zelf al gedaan om dit probleem op te lossen? :)
Oeps! Je hebt gelijk, rundll32.exe zat ff niet op te letten. Maaruh virus denk ik niet, spyware is een hele goeie ik ga meteen ff checken met Ad-aware. Is dit overigens een goed proggy of zijn er betere?
Thanks.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik gebruik Spybot en Adawere langs elkaar. Dit omdat ze elkaar mooi aanvullen. Welke nu echt beter is? Tja daar durf ik geen uitspraak over te doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Op virus en spyware gezocht. En niets gevonden... Maar eens kijken wat ik de laatste tijd heb geinstalleerd. Het maffe is dat er in de log-files niets te vinden is.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 09:06

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Kijk eens of je een bridge.dll in je windows\system32 hebt staan, dit hoort bij een of ander **** spyware proggie maar word niet gespot door ad-aware, wegkicken en de verwijzing in het register verwijderen, probleem opgelost :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Hans.Solo schreef op 15 maart 2004 @ 13:26:
Kijk eens of je een bridge.dll in je windows\system32 hebt staan, dit hoort bij een of ander **** spyware proggie maar word niet gespot door ad-aware, wegkicken en de verwijzing in het register verwijderen, probleem opgelost :)
Klopt helemaal, had ik ook op een andere PC. Norton AntiVirus 2004 zag niks, maar Antivir pakte 'm wel. (Eén of andere Trojan... :/ )

Verwijderd

Topicstarter
Ja lekker zeg. Heb em inmiddels verwijderd. Wat een *uckers die dit flikken. Iemand enig idee waar dit kreng vandaan komt? Of zit ik teveel dikke tieten te kijken? ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 20:41:
Of zit ik teveel dikke tieten te kijken? ;)
Jah :P

Een andere browser zoals Mozilla Firefox maakt je een stuk minder vatbaar (bijna immuun) voor dit soort troep. edit: natuurlijk niet als je het zelf handmatig installeert (zie msn plus of hoe heet dat ding met die spyware zoekbalk).

[ Voor 22% gewijzigd door Mike Jarod op 15-03-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 15 maart 2004 @ 20:43:
[...]
Jah :P

Een andere browser zoals Mozilla Firefox maakt je een stuk minder vatbaar.
Meteen eens proberen. Ha, das lang geleden dat ik Netscape oid heb gebruikt. Tsja puur gemakzucht die IE van MS.

Verwijderd

Hans.Solo schreef op 15 maart 2004 @ 13:26:
hoe verwijder je de verwijziging in het register
sorry hoor, maar ik ben maar een blueke in die dingen

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
regedit of regedt32 :)

offtopic:
btw: ik weet dat het erg makkelijk is dit zo even te vragen maar zoek het volgende keer even op in de search wil je?
tnx

[ Voor 115% gewijzigd door LollieStick op 23-03-2004 22:48 ]

Verwijderd

LinuxUser schreef op 23 maart 2004 @ 22:47:

offtopic:
btw: ik weet dat het erg makkelijk is dit zo even te vragen maar zoek het volgende keer even op in de search wil je?
tnx
euh, en hoe vind ik dat = regedit

Verwijderd

LinuxUser schreef op 23 maart 2004 @ 22:47:

offtopic:
tnx
als ik bridge.dll wil verwijderen bij verkenner, dan lukt dat niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:28:
[...]

Bij mij lag die rundll error ook aan bridge.dll

ff bridge.dll opzoeken in je register en daar verwijderen. Als goed is kun je dan wel bridge.dll zelf verwijderen (na een reboot neem ik aan).

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
start regedit of regedt32 (zijn beide register editors).
Druk op F3 en typ in zoekbalk bridge.dll
klik op zoeken/search
resultaten gevonden? druk op de delete knop om de ingangen te verwijderen

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:28:
[...]

Waarschijnlijk omdat er bij jou nog een rundll32.exe draait die 'm in gebruikt heeft.

Anyway, probleem van de topicstarter lijk mij opgelost en vragen over hoe je regedit moet opstarten is wel heel erg basic. hoor ;)
gilles.R., neem aub dit even goed door, want ik zie dat je nieuw bent: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

momania schreef op 24 maart 2004 @ 14:24:
[...]

Waarschijnlijk omdat er bij jou nog een rundll32.exe draait die 'm in gebruikt heeft.

Anyway, probleem van de topicstarter lijk mij opgelost en vragen over hoe je regedit moet opstarten is wel heel erg basic. hoor ;)
gilles.R., neem aub dit even goed door, want ik zie dat je nieuw bent: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
ik heb het gelezen ;)
btw; ik heb systeemherstel gedaan en die bridge.dll is niet meer te bespeuren
Pagina: 1