Toon posts:

Monitor schakelt niet aan (Win XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Als ik mijn pc gewoon aan zet dan knippert het lampje naast de aan/uit knop van de monitor heel even groen en daarna oranje. De PC start zo te zien verder gewoon goed op maar ik krijg geen beeld (lampje wordt ook niet groen).
En reset helpt niet, dan heb ik hetzelfde probleem. Even de monitor kabel uit de pc nemen en terugstoppen werkt helaas ook niet.

Als ik de stroomkabel van de pc af haal voordat ik hem opstart, dan doet de pc het 8 van de 10 keer weer normaal (ik krijg meteen het boot-scherm te zien) en de pc start weer normaal op (met beeld dus).

Ook is het zo dat wanneer ik de PC in de hybernate stand wegzet, ik de pc wel weer opgestart krijg maar ik krijg pas beeld op mijn beeldscherm zodra de desktop verschijnt. Daarvoor is het lampje van mijn beeldscherm oranje en pas bij het verschijnen van de desktop wordt ie weer groen (ik krijg dus het bootmenu en de opstartschermen van Win XP helemaal niet te zien).

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me een typisch hardware matig probleem - mede omdat je zelfs geen bootloader oid scherm krijgt :)

Windows Operated Systems >> Videoplanken & Beeldkanonnen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay...maar waar kan het dan aan liggen ?

1. Aan mijn videokaart
2. Aan mijn voeding
3. Aan mijn knoopcel-batterij op mijn moeder bord
4. Aan .......

Ik zoek dus iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en mij enigzins een idee kan geven hoe en waar ik moet zoeken.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Je zou denken dat het je videokaart is.. heb je een andere kaart om het te testen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op 13 maart 2004 @ 19:45:
Je zou denken dat het je videokaart is.. heb je een andere kaart om het te testen? :)
Nope

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nope
Lastig. Heb je ook geen andere monitor om te testen? Zo niet, dan ben je gauw uitgepoept vrees ik. Het oplossen van dit soort problemen gaat toch meestal het beste door het uitwisselen van wat verdachte componenten.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 23:52

GreyGhost

Het is een spook

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem, ik weet niet precies welke grafische kaart hij heeft, maar dacht een nvidia geforce 4600, zijn monitor is een 17" IIyama TFT. Ook bij hem werkt het alleen als hij zijn computer helemaal uitzet.

Verdere info:

a7v8x moederbord, biosversie weet ik niet, dacht 1012 of 1014,

Chieftec voeding

Zijn er mogelijke overeenkomsten met jouw hardware?

[ Voor 3% gewijzigd door GreyGhost op 13-03-2004 20:16 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

ik heb dus een vergelijkbaar probleem, ik heb een GF4 Ti4400 en een 19" LG Flatron 915FT+, maar volgens mij ligt het aan me moederbord (ik heb alles (videokaart, beeldscherm, geheugen enz al verwisselt)), ik ben van plan om me BIOS te flashen te kijken of het dan verholpen is. Mijn videokaart werkte in een ander systeem wel gewoon ok...

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 23:52

GreyGhost

Het is een spook

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 15:09:
ik heb dus een vergelijkbaar probleem, ik heb een GF4 Ti4400 en een 19" LG Flatron 915FT+, maar volgens mij ligt het aan me moederbord (ik heb alles (videokaart, beeldscherm, geheugen enz al verwisselt)), ik ben van plan om me BIOS te flashen te kijken of het dan verholpen is. Mijn videokaart werkte in een ander systeem wel gewoon ok...
Eeehm, handig dat je je MB merk/naam er even bij noemt ;)

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
hehehehe.....eindelijk heb ik het gevonden....ik heb het nog een tijdje uitgehouden maar op een gegeven moment bleef het scherm altijd zwart......toen maar een ander simpel videokaartje erin gestopt.....en voila !

Ik dacht...ik zal de oplossing er ook maar even bijzetten voor degene die ook een vergelijkbaar probleem heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 12:34:
hehehehe.....eindelijk heb ik het gevonden....ik heb het nog een tijdje uitgehouden maar op een gegeven moment bleef het scherm altijd zwart......toen maar een ander simpel videokaartje erin gestopt.....en voila !

Ik dacht...ik zal de oplossing er ook maar even bijzetten voor degene die ook een vergelijkbaar probleem heeft.
wat voor videokaart stopte je erin? en wat had je er al erin zitten?

gevonden in andere topic:
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 18:53:
Mijn "ouwe" videokaart met TV_out heeft de geest gegeven. Omdat ik de laatste drie jaar even niet de ontwikkelingen op video-kaart gebied heb gevolgd heb ik de volgende vraag:

Welke budget AGP videokaart met tv-out raden jullie mij aan ? Ik had een ASUS V7100

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een Asus V7100 met tv-out, er zit nu (tijdelijk) een ouwe ATI 3D Rage Pro AGP 2x in.
Pagina: 1