Toon posts:

Tabellen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben redelijk nieuw met webscripting, maar nu ben ik al een eindje gekomen.
één probleem ik krijg een bepaalde tabel niet goed.

De site totdat het nog goed gaat: http://62.238.4.155:80/index.html

Dan wil ik rechts "menu" ook daadwerkelijk menus gaan maken.
Als ik 1 menu toevoeg dan komt dat er zo uit: http://62.238.4.155:80/index2.html

Het is de bedoeling dat het dus rechts boven begint bij menu.... helaas lukt me dit niet omdat er een tabbel bij nieuws word bijgemaakt. Hoe los ik dit het makkelijkst op ? ik denk zelf dat het niet helemaal klopt met rowspan maar wat ik ook doe het lukt me niet ....

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Over het algemeen is het gebruik van tabellen of frames redelijke basiskenis, en is hierover een hoop te vinden op internet. Zoek maar eens op 'HTML tutorial' bijvoorbeeld. Tabellen worden overigens (denk ik) eerder gezien als onderdeel van HTML dan van de scripting die je gebruikt, en zoals je hier kunt lezen hoort dit topic in dat geval ergens anders thuis...

Verder geven beide links een fout dat de server niet gevonden kan worden, dus het wordt moeilijk daar iets (nuttigs) over te zeggen.

[ Voor 31% gewijzigd door OZ-Gump op 13-03-2004 20:05 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 13 maart 2004 @ 20:03:
Over het algemeen is het gebruik van tabellen of frames redelijke basiskenis, en is hierover een hoop te vinden op internet. Zoek maar eens op 'HTML tutorial' bijvoorbeeld. Tabellen worden overigens (denk ik) eerder gezien als onderdeel van HTML dan van de scripting die je gebruikt, en zoals je hier kunt lezen hoort dit topic in dat geval ergens anders thuis...

Verder geven beide links een fout dat de server niet gevonden kan worden, dus het wordt moeilijk daar iets (nuttigs) over te zeggen.
Ik weet het maar wat ik ook lees en doe ik krijg het niet voor elkaar...

P.S. je kunt nu op de 2 links

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Heb eens even naar die twee linkjes gekeken en de source die er achter zit, maar nu ben ik er nog niet uit. Kan overigens ook niet de volledige source hier vinden volgens mij? Vandaar even een verzoek om verduidelijking van de volgende punten:

- Welke vorm van scripting gebruik je?
- Waar moet nou precies wat komen staan?
- Laat eens wat (relevante) code zien.

Het tweede punt ie misschien het makkelijkst als je dit verhelderd door er een plaatje van te maken en aan te geven wat er verkeerd staat en waar het dan moet staan. Als je de bovenstaande punten wat duidelijker kunt maken kunnen we je wel helpen (mag ik hopen ;))

My personal website

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik snap de bedoeling niet echt.

Je wilt dus een menu maken onder dat rode vakje aan de rechterkant? Kun je niet even een screenshot wat bewerken in Paint met daar precies wat je wilt.

Verder is je HTML code niet al te netjes, het is het beste, ook voor de toekomst om gewoon al je tags en attributen zonder hoofdletters te doen en bij ieder attribuut dubbele aanhalingstekens te zetten.

Ik zal nog maar niet beginnen over het feit dat tabellen niet bedoeld zijn voor het maken van layouts en wat de mogelijkheden van CSS zijn... dat kan je later nog leren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
hier is een plaatje zoals ik het wil (rechterkant) http://62.238.4.155:80/sitelayout.jpg

Dus dat menu van rechts, zo moet dat in tabellen op de site komen.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Drie minuten in DreamWeaver en de tabellen die je wil gebruiken staan (volgens mij) op hun plaats. Je kunt het bestandje hier vinden. Kijk even of dit is wat je wil en zo ja, kijk goed naar hoe de tabellen gemaakt zijn...

Good luck!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 13 maart 2004 @ 20:43:
Drie minuten in DreamWeaver en de tabellen die je wil gebruiken staan (volgens mij) op hun plaats. Je kunt het bestandje hier vinden. Kijk even of dit is wat je wil en zo ja, kijk goed naar hoe de tabellen gemaakt zijn...

Good luck!
Het gaat er niet om hoe de tabellen te maken het gaat erom dat ik ze op hun plaats krijg. als je naar index2 gaat zie je dat ze op hun plaats staan enkel is er onder banner en boven news een nieuwe tabel gekomen die ik niet wil.... maar met rowspan lukt het me niet om deze weg te krijgen.... :(

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Gebruik dan ook CSS om je zooi te positioneren. Lees meer in W&G, waar dit topic eigenlijk ook thuishoort.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Grijze Vos schreef op 13 maart 2004 @ 20:52:
Gebruik dan ook CSS om je zooi te positioneren. Lees meer in W&G, waar dit topic eigenlijk ook thuishoort.
Sorry dat ik het verkeerd geplaatst heb. en css gebruik ik niet omdat ik het niet ken. naja om tekst en kleuren uit een css bestand te halen wel, maar ik weet begot niet hoe je een (hele) site zoals ik hem wil in css zet... iig bedankt voor de tip!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:19

Strava | AP | IP | AW

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
hey theplayerr waarom hoor ik niets meer van je :?

[ Voor 18% gewijzigd door seamus21 op 13-03-2004 21:16 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link er staat een boel in over css maar niet hoe ik een pagina inelkaar maak zoals ik het nu gedaan heb met tabellen... Ik wil voor nu gewoon even door gaan met de tabellen. enkel hoe krijg ik het menu goed geplaatst rechts? zodra ik het probeer verschuift de boel of komt er een extra tabel bij zie index2.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Lees eens over het box model e.d. Probeer je iets meer te verdiepen in de stof, dan wordt het vanzelf wel helder op een gegeven moment.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:17

krvabo

MATERIALISE!

wacht even hoor, maar ik zie dat jij je <style> tag buiten je head hebt staan (css)
en 2 * <body>.
ik ben nu ff wat aan het proberen, maar vind je code erg wazig..

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
Je moet echt ff CSS leren, de basics zijn vrij gemakkelijk.

En tables kan je vrij goed opmaken met rowspan en colspan's, ik denk dat jou probleem daar ook ligt.

En lees ff een tutorial door. Dan maak je je eigen code beter op en kan men je beter helpen

gl

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Hmm, het moet toch niet zo moeilijk zijn om die tabellen goed te doen?

Gewoon eesrt op papier uit tekenen hoe je je tables gaat nesten. En aan de hand daarvan een simpele template opzetten enzovoorts enzovoorst.

Om er vervolgens achter te komen dat je site dan absoluut niet meer te onderhouden is, een simpele wijziging in je pagina ontwerp kost meteen tig geneste tabellen doorzoeken...

en CSS is zo moeilijk niet hoor! Het is alleen een ramp om je pagina dan IE compatible te maken ... (als je je volledig aan de w3c standaard houdt... c.q. je css + html worden als 100% correct gevalideerd)...

Verwijderd

Topicstarter
Grijze Vos schreef op 13 maart 2004 @ 21:24:
Lees eens over het box model e.d. Probeer je iets meer te verdiepen in de stof, dan wordt het vanzelf wel helder op een gegeven moment.
Ben druk aan het zoeken, maar ik kan niets vinden over het boxmodel? en css heb ik wel eens gebruikt voor tekst en kleuren opmaak, maar nog niet voor tabellen :s ga in ieder geval het eens verder uitzoeken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo, we zijn er even niet en het loopt gelijk uit de hand zie ik al wel.

Dit is een duidelijk html probleem en dit hoort eigenlijk in Webdesign & Graphics. Ik denk echter dat ze daar niet zo blij zijn met dit topic. Als je moeite hebt met een ingewikkelde tabel, probeer dan eerst een simpele.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.