Toon posts:

[Mirc] Geen bestanden ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik met Mirc een bepaald bestand (maakt niet uit elke) wil ontvangen, dan krijg ik netjes 'Sending you package..... blablabla'.

Oke, maar nu het probleeem: Mirc stuurt netjes de 'accepting send' en daarna gebeurt er niets meer. Het bestand komt niet binnen... het is net of de 'accepting send' niet overkomt bij de server ofzo. Wie heeft hier nog meer problemen mee?

Het ligt niet aan de configuratie van de server, want deze heeft op een @home account altijd wél goed gedraaid en daar kon ik feilloos d.m.v. Mirc bestanden binnenhalen.

Nu de server achter een InterKabel-abbonement van de KUN (Nijmegen, uni). Kan het zijn dat de KUN bepaalde poorten heeft beblocked? Hoe kan ik dit controleren? En welke poorten zijn dit?

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:12
Gebruik je een router? Het zou kunnen dat je de desbetreffende poort waar je mee connect nog ff moet forwarden om de data terug naar jouw computer te krijgen. Zo niet, dan zou ik het eigenlijk ook niet weten. Bij dit soort problemen begin ik zelf bijna gelijk weer aan een format :P

(Je hebt toch btw wel Ignore uitgezet he)

[ Voor 8% gewijzigd door sn0x0r op 13-03-2004 22:35 ]

Verwijderd

firewall Xp uitzetten

anders instellingen van MIRC deftig zetten

google maar es voor dit probleem .. zo gevonden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met 'deftig'? Het enige verschil is dat ik van provider ben verwisseld.... kan dit het zijn?

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

* Kijk bij de mIRC dcc instellingen of de instellingen goed staan voor het ontvangen van bestanden (niet op ignore staan etc.)

* Als je een router of firewall gebruikt, controleer dan bij de port opties in mIRC dcc welke poorten je gebruikt en controleer dan vervolgens of die ook daadwerkelijk open staan

Formatteren zou ik niet gelijk doen :*)

Verwijderd

gewoon de instellingen goed zetten in MIRC

ik had ooit zo eens een handige site gevonden helaas ben ik die kwijt

ik zal even zoeken als ik ze tegenkom hoor je nog van me .... anders ... :(
Pagina: 1