[protools free] bij wie werkt het?

Pagina: 1
Acties:

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Hoi,

ik maak met enige regelmaat gebruik van Protools in een muziekstudio en zou nu graag op mijn eigen computer Protools Free gebruiken.

Op mijn vorige computer ontstond na een paar minuten opnemen en afspelen altijd een rare krakerige ruis, die na het herstarten van het programma weer weg was (en dus niet in het opgenomen bestand stond).

Nu heb ik net een hele nieuwe computer in elkaar geschroefd met alleen dezelfde geluidskaart (Soundblaster Live Value) en nu heb ik precies hetzelfde probleem.

Op de website van Digidesign wordt vermeld dat "consumentengeluidskaarten" problemen kunnen opleveren en aangezien ik dezelfde geluidskaart heb gebruikt op verschillende computers onder verschillende besturingssystemen (98 en ME) verdenk ik mijn soundblaster ervan het probleem te zijn.

Zijn er hier mensen bij wie Protools Free vlekkeloos werkt? Zo ja, met wat voor geluidskaart?

Of herkent iemand het probleem en is er wellicht een andere oplossing?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

bij mij wel hoor.. maar ik wekr niet met consumenten geluidskaart.. (sb, terratec) een MAYA kan bijvoorbeeld wel goed werken ermee.. je moet zowieso 98, ME hebben jha

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

w00Dy

Make soap, not war

protools free ? :?

Bedoel je die Bombfactory plugin's ?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Dat is dan waarschijnlijk Protools LE die je bedoelt?
Ik vind nu niks meer op die site wat erop wijst dat het gratis is,
maar ik heb het ooit ook nog gratis kunnen afhalen...

Ik heb daar vroeger es wat mee gestoeid op mijn computertje,
en werkte redelijk goed dacht ik. Mijn geluidskaart is slechts
een basic SB PCI 512 kaartje.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Jawel hoor, ProTools free is een gratis versie met flink wat beperkingen.
Check hier: www.digidesign.com/ptfree

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Gitaarwerk schreef op 14 maart 2004 @ 00:58:
bij mij wel hoor.. maar ik wekr niet met consumenten geluidskaart.. (sb, terratec) een MAYA kan bijvoorbeeld wel goed werken ermee.. je moet zowieso 98, ME hebben jha
Als het aanschaffen van een Maya-kaart het probleem op kan lossen ga ik dat zo snel mogelijk doen.

Is er niemand die Protools heeft draaien op een creative-kaart? Of heeft iemand vergelijkbare problemen (gekraak en rare vervormingen na een aantal minuten opnemen) ervaren bij creative-kaarten?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb het al een tijdje niet meer gebruikt, maar een paar jaar terug werkte het hier wel ok met een Creative SB PCI 128 en AWE64 onder Win98SE.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1