Toon posts:

[XP] internetdelen werkt niet als Bestandsdeling aanstaat*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met internet delen.

Ik heb hier thuis gewoon een netwerkje liggen, werkte tot een tijdje terug als een zonnetje. ( Alles via een hub behalve m'n kabel inet ,die hangt aan m'n XP bak )
Echter nu is het zo dat wanneer ik internet delen uit heb staan het netwerk het gewoon doet, dat wil zeggen ik zie de andere computer en ik kan er bestanden vandaan halen als check, en dat werkt.
Maar als ik dan m'n internet connectie "share", dan zie ik geen andere computers meer, en ik kan er dus ook geen bestanden oid mee uitwisselen.
De andere computers hebben op dat moment dan ook geen internet.

Enig idee waar dat aan kan liggen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:49:
Ik heb een probleem met internet delen.

Ik heb hier thuis gewoon een netwerkje liggen, werkte tot een tijdje terug als een zonnetje. ( Alles via een hub behalve m'n kabel inet ,die hangt aan m'n XP bak )
Echter nu is het zo dat wanneer ik internet delen uit heb staan het netwerk het gewoon doet, dat wil zeggen ik zie de andere computer en ik kan er bestanden vandaan halen als check, en dat werkt.
Maar als ik dan m'n internet connectie "share", dan zie ik geen andere computers meer, en ik kan er dus ook geen bestanden oid mee uitwisselen.
De andere computers hebben op dat moment dan ook geen internet.

Enig idee waar dat aan kan liggen?
Laat me raden.. je hebt de netwerkwizard niet goed doorlopen waardoor de firewall momenteel een scheiding tussen inter/ en intranet maakt :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je [rml][ Windows 98SE/2000/XP] Internet Connection Sharing[/rml] al gezien en het op die manier geprobeerd? :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Omdat alleen [XP] iets te kort door de bocht is ( :+ ), maak ik de topictitel even af voor je.

Grote kans dat bovenstaande al het antwoord is.

Zo niet: ik mis eigenlijk nog wat informatie, zoals welke IP adressen gebruikt worden en hoe je routing tabel er uit ziet - vooral als ICS aan staat. Op het moment kan ik namelijk wel wat gokjes wagen maar daar heb je niet zo heel veel aan :)
Voor de zekerheid: de routeringtabel kan je trouwens zien met route print vanaf de prompt. Check daarnaast natuurlijk even of je nog wel kunt pingen etc. Zie vooral ook even tips in Network Troubleshooting :)

edit:
omdat je nieuw bent; het is misschien handig om FAQ Forumgedrag en de diverse sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) door te lezen :)

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 13-03-2004 19:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ja die titel was even een foutje.

Ik zal de regels even doorlezen ;)

Verder heb ik juist even m'n firewall uitgezet, ik had daar zelf ook al aan gedacht namelijk, maar helaas het mocht niet baten.
Het vreemde is dat ook dat het eerst perfect werkte en "opeens" niet meer.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die ICS tutorial even door gelezen en zo heb ik het inderdaad gedaan, dus daar ligt het niet aan.

Ik zie nu ook dat de topic titel niet correct is.

Misschien kan ik het beter even uitleggen aan de hand van een situatie schets.

Situatie 1:
Athlon 1 ghz + XP + internet in hetzelfde netwerk als Pentium 2 350 Mhz+ win98 echter met ICS UIT. In dit geval kan ik gewoon bestanden tussen deze twee computers uitwisselen, het netwerk werkt hier gewoon perfect dus.

Situatie 2:
Dezelfde computers delen hetzelfde netwerk alleen nu met ICS AAN, in dit geval konden de computers geen verbinding meer met elkaar maken.
Echter sinds vanmiddag zie ik op de 1ghz wel weer de 350Mhz, echter wanneer ik naar een gedeelde schijf ga krijg ik een foutmelding.
\\350Mhz\c is not accessible. You might not have permission blablabla....
The network path was not found
Ik verander tussen deze twee situaties ALLEEN ICS aan/uit , dat is toch vaag of niet |:(?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vaag: misschien :P Ik hoop het niet, als er logica achter zit is het makkelijker op te lossen :+

Welke IP adressen worden gebruikt als je met en welke als je zonder ICS werkt?

En zoals ik al vroeg; in hoeverre werkt pingen en hoe zien je routes er uit? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een wegstreep-aktie gehouden na "route print" in cmd.

Dus ik heb gekeken naar de verschillen tussen uit en aan.
192.168.0.0 255.255.255.0 192.168.0.1 192.168.0.1 30
192.168.0.1 255.255.255.255 127.0.0.1 127.0.0.1 30
192.168.0.255 255.255.255.255 192.168.0.1 192.168.0.1 30
224.0.0.0 240.0.0.0 192.168.0.1 192.168.0.1 30
Deze ip adressen komen erbij als ik ics aan zet, hierbij doet het netwerk het dus niet. Wanneer ik ics uit zit dan verdwijnen de bovenstaande ip adressen en dan zie ik alleen nog maar ipd adressen in de range van mijn provider in deze omgeving 62.45.137.xxx en die hebben verder weinig met m'n netwerk te maken dus die zal ik ook niet posten.

Kun je hier al meer mee?

Ps. Ik vind het vreemd dat wanneer dat het netwerk het wel doet wanneer er geen ip's in die route print voorkomen die iets met het netwerk te maken hebben. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 22:31 ]

Pagina: 1