Toon posts:

[Mandrake 10] Loopt vast tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag Mandrake 10 geprobeerd te installeren.
Maar tijdens cd1 loopt hij vast.
dan stopt de cdrom met draaien en het toetsenbord reageerd niet meer.
Het is ook niet zo dat hij bij 1 bepaalde packet vastloopt, steeds bij verschillende.
Mandrake 9.2 kan ik zonder problemen installeren.

wat ik geprobeerd heb:
-cd1 opnieuw gedownload en op ander merk cd gebrand met 4x
-in text-mode installeren
-eerst Mandrake 9.2 geinstalleerd en die geupdated met Mandrake 10. Hierbij loopt hij pas vast bij cd2.
-Systeem niet overgeclockt en toen geprobeerd te installeren.
-fdisk /mbr

system specs:
mobo: Gigabyte GA-7NNXP
Antec 430W
AMD 2500+ barton
gforce ti4200 128mb
1x512mb 1x256mb ; allebei a-merk
80gb maxtor ata ; probeer ik linux op te installeren ; master
120gb maxtor sata ; windows xp ; master
DVD-Speler lite-on
DVD-Brander NEC2500
cpu-gpu-chipset watergekoeld.

(en mijn excuses voor de slechte topics-start van mij vorige topic hierover)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 18:38 ]

Verwijderd

Lijkt me toch een probleem met de CDs. Wat zegt md5sum? Heb je mischien een andere computer waar je het op kunt proberen?

(Probeer anders de CDs te downloaden met Bittorrent. Dan weet je zeker dat je alles binnen krijgt. FTP is niet de beste manier om gegevens te versturen, zeker niet nu iedereen tegelijkertijd Mandrake wil downloaden :) )

Verwijderd

Topicstarter
mandrake 9.2 heb ik ook via ftp binnengehaald en dat werkte allemaal best.
Maar zoals je al zei iedereen is hem op dit moment aant downen.
dan ga ik hem nu maar met bittorrent proberen.

maar toch vraag ik me af of dat het probleem is. Hij loopt niet steeds
op hetzelfde moment vast. Dan zou het betekenen dat hij de ene keer
een programma wel goed installeerd en de andere keer niet.
Als het aan de cd lag dan zou hij elke keer op hetzelfde moment vastlopen.
(zeg het maar als ik het fout heb)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Het geheugen al getest met memtest? En je hebt op dit moment de boel niet OC'ed, maar vroeger dus wel? (ik neem aan dat je niet voor de grap waterkoeling er in hebt gebouwd tenminste ;) )

Verwijderd

Topicstarter
als de cd`s van bittorent niet werken zal ik is memtest draaien.
maar ik kon ook 9.2 installeren toen ik um oc'ed had

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu van bittorrent gedownload en gechecked met md5sum en
het klopt allemaal.
maar nog steeds loopt hij vast.
ook heb ik memtest gedraaid, maar die gaf geen fouten aan

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 11:00
terug zetten naar je oude snelheid.. dan werkt ie misschien wel.. ik heb wel'ns gehoord dat linux nog al sterk reageert op overgeklokte systemen..

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Je kan ook van cd 2 booten. Als de installatie erom vraagt cd 1 erin stoppen. Dat schijnt te werken. Je kan ook een bootfloppy gebruiken.

zie ook:
http://qa.mandrakesoft.com/twiki/bin/view/Main/Mandrake10

[ Voor 21% gewijzigd door tharkun op 15-03-2004 23:25 ]

Voor grote problemen hebben we de computer

Verwijderd

Topicstarter
ik had al geprobeerd hem te installeren als hij niet overgeclocked was(stond in topicstart)
en ik boot al de hele tijd van cd2. van cd1 booten lukt niet.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad met de installatie van RH8 op een oude maxtor schijf. Eerst een andere CD Rom drive geprobeerd, werkte niet. Daarna een andere HD erin gehangen, toen werkte het wel gewoon.
Ik had die andere schijf ook een aantal keer volledig geformat met partitionmagic en ik heb er verder nooit problemen mee gehad. :?
Lekker foute 'oplossing' natuurlijk, maar je zou het 's kunnen proberen ;)

Verwijderd

Als je Mandrake 9.2 goed werkt, en je kunt de cd's lezen, dan kan je in principe de RPM dirs naar je hd kopieren, dan dat als repository instellen, en van daaruit een upgrade doen. Zie ook mijn site, config pagina, voor het instellen van het gebruik van de RPM dirs op je hd in plaats van je cdroms, en http://www.pclinuxonline....ews&file=article&sid=7018
voor de juiste uitleg over hoe met urpmi dan te upgraden. Doe dat gewoon met de media op je hd. (dus aanpassen voor jouw situatie)

Kan het zijn dat je hd niet zo jofel is, of je ide controller? In het eerste geval, zou je kunnen proberen op een andere partitie te installeren. In het 2e geval gaat het misschien mis door dataverkeer van cdrom naar hd - en dan alleen in sommige gevallen.

Je kan ook de RPMS naar je hd kopieren en dan een boot image maken voor een hd installatie.

Mogelijkheden te over zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat het aan de hd ligt. Die heb ik er net 2 weken in zitten.
heb ook geprobeerd de schijf te formateren met pq8, maar dat hielp niet.

@ aRTee: ik ga jouw manieren is proberen. ik denk dat het daarmee wel moet
lukken.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb gisteren MDK10 geïnstalleerd en dat ging niet zonder problemen. Vaag was al dat je met cd2 ipv cd1 moest booten en daarna weer switchen. Tijdens de installatie kreeg ik een paar keer de melding dat een pakketje niet kon worden geïnstalleerd. (Cd's waren trouwens goed en de checksums klopten.) De bootloader wordt gewoon in je mbr gezet, iets wat je bij de installatie van Redhat of Fedora ook anders kunt instellen. Toen ik na de installatie mijn nic wilden configureren, volgde er een crash en een reboot.

Om de rest van het verhaal kort te maken: ik houd het voorlopig bij FC1 :)

Systeem

Verwijderd

Dat van de 2e cd booten komt regelmatig voor, maar in veel gevallen boot de 1e cd prima.

Dat van de nic configureren had ik bij beta2, heb ik gemeld en is voor mij opgelost, voor een aantal anderen nog niet. Maakt niet veel uit trouwens, je installatie is dan wel ok/af.

Dat van je bootloader elders dan in de mbr is wel mogelijk, zie ook de install walkthrough op mijn site. Ik heb mijn bootloader op floppy laten zetten, later heb ik 'm in de mbr gezet.

Ik zou je willen aanraden om mdk10 toch nog even te proberen, velen zijn er erg tevreden over - je netwerk kan je alsnog instellen in het mcc, dat gaat best lukken lijkt me. Wie weet heb je verder geen problemen. Kijk trouwens nog wel even naar de errata pagina van mandrake.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Yup, netwerk instellen lukte later wel. Bedankt voor de tips, misschien waag ik nog wel een poging. Maar ik vond die spontaan niet-geïnstalleerde pakketten toch wat vreemd.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg hem ook nog steeds niet aan de praat.
als ik hem via mun hd wil installeren loopt hij al vast bij het maken van
de partities. En als ik van te voren al partities heb aangemaakt loopt hij vast
als hij kijkt welke rpms er aanwezig zijn.

Het updaten mbv. urpmi gaat ook niet zo lekker. Als ik bv KDE 3.2 wil installeren
krijg ik allemaal foutmeldingen.

Het liefst zou ik toch een schone installatie van Mandrake 10 willen doen.
Ik heb ook nog geprobeerd om te installeren met maar 1 cdromspeler en 1 hd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt om Mandrake 10 te installeren.
Mijn nForce 2 mobo was het probleem.
door de kernel parameters "noapic nolapic" kon ik hem gewoon installeren.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
Ik had problemen met cd1 op een Asus k8v plank met een athlon XP 64 3000+

linux noauto noapic nolapic bracht uitkomst
Hangs on hardware detection
You may experience hangs on hardware detection, due to incompatibility between your hardware and the Linux kernel; they happen most of the time when loading USB, FireWire, PCMCIA or SCSI drivers. In such a situation, reboot the computer, hit F1 at boot and type linux noauto.
zit nu wel met het probleem dat de schijf niet herkend wordt en dat ik dus niet kan installeren :(

lag dus aan de USB ondersteuning. Als ik de muis lostrek tijdens de installatie dan gaat ie wel verder. Probleem is dat Cooker wel de Via en de Promise controllers ziet maar geen schijf ?. Ik wil dus niet op de onboard via draaien omdat die minder presteert dan de Promise controller.

[ Voor 32% gewijzigd door KaMiKaZe op 29-03-2004 16:53 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1