Toon posts:

Externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai!

Heb een nieuw Compaq PCtje van m´n vaders PC-prive-project overgenomen. Voor m´n studie zit ik nogal een op school achter een PC. Ik pendel dagelijks m´n data op en neer met een 128MB USB-pendrive.

Nu heb ik sinds kort een externe HDD met een USB 2.0 USB>IDE interface. Wat ik ook probeer, XP ziet um niet als ik um aansluit. Andere USB toestanden doen het wel en op een Win2000 machine wordt de externe HDD wel gezien. Na het aansluiten begint het ding wel te ratelen, ledje brand, alleen geen driveletter

Zijn er verlichte zielen die een idee hebben wat ik eraan zou kunnen doen. De casing is van st@rnet en heet pocket hard disk drive

Groetjes,
Sjoerd

Verwijderd

Wel es gehoord van partitioneren?

Zo nee, lees de FAQ...

Verwijderd

Als hij onder windows 2000 wel wordt herkend ga ik er vanuit dat ie is gepartitioneerd. Kijk even bij apparaatbeheer of de USB 2 kaart wel goed is geinstalleerd.

Verwijderd

Weet niet of je Service Pack 1 al geinstalleerd hebt, maar als je Service Pack 1 geinstalleerd hebt, is gelijk ook je USB2.0 driver geinstalleerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:41:
Weet niet of je Service Pack 1 al geinstalleerd hebt, maar als je Service Pack 1 geinstalleerd hebt, is gelijk ook je USB2.0 driver geinstalleerd.
dit is de oplossing, het broertje van mijn vriendin had zelde probleem, na sp1 was het probleem verholpen en deed alles het gewoon.

moet wel erbij zeggen dat ik zelf geen sp1 hoef te draaien om mijn externe disk te laten werken wat opzich ook best vreemd is.

ohw ik zien het al ik krijg mijn usb2.0 driver van abit op het cd'tje