Toon posts:

[XP] Wat houdt deze waarschuwing in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een document open in Word, krijg ik de volgende waarschuwing in beeld:

C:\...\(naam van het document)\.doc wordt gebruikt door Peter en Trudy. Wilt u een kopie maken? Ja/Nee.

[edit]: Ogenschijnlijk lijkt dit een simpele waarschuwing, maar er is toch iets vreemds aan de hand.
Voorbeeldje:
Uitgangspositie is, dat er niets is geopend, er draaien ook geen andere programma's. Ik open Word, tik een paar letters in, sla het op.
Alles geen probleem.
Vervolgens open ik dat document weer, en dan komt die waarschuwing. Kijk, en
dat vind ik dus vreemd, want er is niemand anders die dit document open
heeft.

Dus vandaar mijn hernieuwde vraag: Wat is die waarschuwing, en wat moet ik ermee?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 19:54 ]

Verwijderd

is blijkbaar al geopend door dat andere acount (peter en trudy). je kan er dan dus niets mee, behalve een kopie dumpen, en daarmee gaan werken.

wil je met het origineel werken, dan moet "peter en trudy" ff dat document opslaan/afsluiten

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 14:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Iemand anders heeft het document open, en er kunnen niet twee personen tegelijk iets veranderen aan een document, dus je zal een kopie moeten maken om het document te kunnen editen..

offtopic:
IMHO: Ik durf dit amper got-niveau te noemen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik vreesde al dat het daar iets mee te maken had. Ik ben nog een absolute dummy op het XP-terrein, heb het net geinstallerd. Ik zal wek domme dingen zeggen, maar ik heb volgens mij maar 1 account, en dat is Peter en Trudy. Overigens, we hebben de Home-editie.

Nou ja, ik zal er wel eens mee gaan stoeien, het is gewoon lastig om dat iedere keer te zien..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En terug open na overleg :)

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk zo duidelijker, Elevator!
En dank!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Volgens mij is je Word niet helemaal afgesloten geweest de vorige keer ...

Sla eerst het document op onder een andere naam!

Of Word nog open is, kan je nakijken in Taakbeheer ( Ctrl Alt Del of rechtsklikken op de klok/taakbalk en Taakbeheer kiezen), dan kijk je op het tabblad 'Processen', en zoek je naar het programma WINWORD.EXE [doe dit wel als je geen Word open hebt staan], rechtsklik erop en kies 'Proces Beëindigen' . Als WINWORD.EXE meerdere malen voorkomt, doe je dit voor elke keer dat hij voorkomt.

Nu probeer je het document weer te openen, en alles zou normaalgezien moeten werken; maar waarschijnlijk ben je wel veel wijzigingen kwijt.
Pagina: 1