Toon posts:

[XP] Duurt kopieren van bestanden bij jullie ook zo lang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eeen aantal CD-ROM's met data aan het kopieren naar m'n HD.
Een ROM met ongeveer 500 MB data er op, duurt zo'n 14 minuten. Ik heb niet met de stopwatch getimed, het is info van XP zelf, je kent die indicatieweergave waarschijnlijk wel.

Tja, het valt me tegen, ik had het allemaal wat sneller verwacht. Hoe is dat bij jullie? Is natuurlijk afhankelijk van je systeem, bij mij is het een AMD 2800, 512 RAM, en de lezer is 48X, en de schijf is een SATA exemplaar.

Verwijderd

Wat voor data is het?

Bij mij gaat het kopiëren van een cd met daarop een DivX film van 700 mb namelijk 3x sneller dan een cd vol met kleine losse bestanden. Misschien dat het daar aan ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:16:
Wat voor data is het?

Bij mij gaat het kopiëren van een cd met daarop een DivX film van 700 mb namelijk 3x sneller dan een cd vol met kleine losse bestanden. Misschien dat het daar aan ligt?
Zou kunnen, dat het daar aan ligt.

Het zijn honderden, zo niet duizenden kleine bestandjes, gecatologiseerd in tientallen mappen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Dat klopt, dat leest een stuk slomer, probeer eens een cd met maar een paar grote bestanden, dat zou wel sneller gaan!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:08:
Ik ben eeen aantal CD-ROM's met data aan het kopieren naar m'n HD.
Een ROM met ongeveer 500 MB data er op, duurt zo'n 14 minuten. Ik heb niet met de stopwatch getimed, het is info van XP zelf, je kent die indicatieweergave waarschijnlijk wel.

Tja, het valt me tegen, ik had het allemaal wat sneller verwacht. Hoe is dat bij jullie? Is natuurlijk afhankelijk van je systeem, bij mij is het een AMD 2800, 512 RAM, en de lezer is 48X, en de schijf is een SATA exemplaar.
Heb je DMA wel aan staan voor je cd-rom?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:21:
[...]

Zou kunnen, dat het daar aan ligt.

Het zijn honderden, zo niet duizenden kleine bestandjes, gecatologiseerd in tientallen mappen.
Ik zou ook nog even proberen om bijvoorbeeld een film van cd naar de harddisk te kopiëren om te kijken of het echt niet aan je systeem ligt.

Het kopiëren van een film van ongeveer 700 mb zou met jouw hardware zeker niet langer mogen duren dan 5 minuten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:25:
[...]

Heb je DMA wel aan staan voor je cd-rom?
Ja, ik heb net gekeken, en dat staat allemaal op automatisch.

• Xander
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:26:
[...]

Ja, ik heb net gekeken, en dat staat allemaal op automatisch.
Uh, ja, en staat het ook op aan? ;)

Kan ook zijn dat hij "automatisch" PIO4 kiest, daarmee is het nog niet goed :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:26:
[...]

Ik zou ook nog even proberen om bijvoorbeeld een film van cd naar de harddisk te kopiëren om te kijken of het echt niet aan je systeem ligt.

Het kopiëren van een film van ongeveer 700 mb zou met jouw hardware zeker niet langer mogen duren dan 5 minuten :)
Nou, ik had even geen film bij de hand, maar even geprobeerd met een andere ROM waar zo'n 600 MB op stond in een klein aantal mappen, en de bestanden die daar in staan zijn per stuk ongeveer 4 tot 6 MB.

En het scheelt aanzienlijk, hier had hij maar twee minuten voor nodig.

Het ligt dus inderdaad aan die enorme hoeveelheid losse mappen en kleine bestandjes.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 13 maart 2004 @ 18:29:
[...]

Uh, ja, en staat het ook op aan? ;)

Kan ook zijn dat hij "automatisch" PIO4 kiest, daarmee is het nog niet goed :P
Dit zijn de gegevens van apparaatbeheer:

primair IDE:
apparaat 0: niet geselcteerd, modus:DMA indien beschikbaar, huidige overdrachtmodus: Ultra DMA 5

apparaat 1: automatisch, modus: DMA indien beschikbaar, huidige overdrachtmodus: Niet van toepassing.

secundair IDE:
apparaat 0: niet geselcteerd, modus:DMA indien beschikbaar, huidige overdrachtmodus: Ultra DMA 2

apparaat 1: niet geselecteerd, modus: DMA indien beschikbaar, huidige overdrachtmodus: Ultra DMA 2

Hoe heb ik het aangesloten?
Volgens mij zo: (veergeef me, ik vergeet dit altijd) 8)7 8)7

Prim. Master: Brander (DVD RW)
Prim. Slave : Reader (DVD ROM)

Sec. : HD (stand alone)

En dan is er nog de SATA schijf, en daar staat XP op, alle programma's e.d. Die Sec. HD gebruik ik als "rommelbakken".

Ik ben dus nu bestanden aan het kopieren van de Reader naar een partitie op die SATA-schijf.

Maar zoals gezegd in mijn bericht van zonet, ik denk dat het ligt aan het grote aantal mappen e.d.

• Xander
  • Laatst online: 06:32
Dan staat je DMA inderdaad goed :)

Maar om even op je vraag "Duurt kopieren van bestanden bij jullie ook zo lang?"; als het veel kleine bestanden zijn duurt dat bij mij ook lang ja :) . Lijkt me vrij normaal...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ligt bij mij gewoon aan het merk/type CD-R(W) wat je gebruikt... Het ene schijfje (ik noem bijv. een Platinum) gaat snel, en andere langzamer (bijv. oude Verbatims).

Voor zover ik weet een combinatie van drive en merk/type disc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 13 maart 2004 @ 18:44:
[...]

Dan staat je DMA inderdaad goed :)

Maar om even op je vraag "Duurt kopieren van bestanden bij jullie ook zo lang?"; als het veel kleine bestanden zijn duurt dat bij mij ook lang ja :) . Lijkt me vrij normaal...
Ja, ik heb even gekeken hoeveel:
Op de kleinste stonden 30.419 bestanden, verdeeld over 1251 mappen.........

Nou ja, opgelost volgens mij!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 11:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Dit is normaal, bij kleine files is de doorvoersnelheid relatief veel lager dan bij grote blocken data
Pagina: 1