Wat betekent het aantal bit bij een vid. kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 10:55
Beste mensen hier,

ik heb nogal een discussie met iemand over wat het aantal bit bij een videokaart nou eigenlijk betekent. Ik heb ergens zien staan dat het de data width is en die andere persoon zegt dat het de graphics pipeline is en niet het geheugen.

Dus mijn vraag is:
als er bij een videokaart aangegeven wordt dat hij 64-bit bezit, waar slaat dat dan op?

-de data width (wat dit dan ook moge zijn)
-de graphics pipeline
-het geheugen

Ik weet namelijk dat een 64-bit heel wat minder presteert dan een 128-bit. Die ander wil me laten denken dat de videokaart die ik nu heb 128 bits graphics pipeline heeft en een 64-bits geheugen.

Hoe zit het nou eigenlijk?

Verwijderd

ik heb op me FX5200 128mb DDR ram en 128bit
Weet verder ook niet wat bits betekend

Verwijderd

Jdemon schreef op 13 maart 2004 @ 18:08:
Beste mensen hier,

ik heb nogal een discussie met iemand over wat het aantal bit bij een videokaart nou eigenlijk betekent. Ik heb ergens zien staan dat het de data width is en die andere persoon zegt dat het de graphics pipeline is en niet het geheugen.

Dus mijn vraag is:
als er bij een videokaart aangegeven wordt dat hij 64-bit bezit, waar slaat dat dan op?

-de data width (wat dit dan ook moge zijn)
-de graphics pipeline
-het geheugen

Ik weet namelijk dat een 64-bit heel wat minder presteert dan een 128-bit. Die ander wil me laten denken dat de videokaart die ik nu heb 128 bits graphics pipeline heeft en een 64-bits geheugen.

Hoe zit het nou eigenlijk?
heb ik laatst nog met natuurkunde gehad en het is de hoeveelheid codes gemaakt kunnen worden met een apparaat (heb geen zin om het uitgebreider uit tegaan leggen, of het daat ook mee te maken heeft. In ierder geval hoe meer bit hoe sneller, dat staat vast.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Stel jezelf een schoolbus voor, met 64 stoelen. Op die 64 stoelen zit data. Die schoolbus gaat permanent 100km/u. Maar er is een andere bus, die 128 stoelen heeft, waar data op zit. Die gaat ook 100km/u, maar kan per ritje toch 2x zoveel data meenemen :*) Ziedaar het idee van geheugenbus en bits simpel uitgelegd.

Verder is dit prima te vinden met wat zoekwerk, en aangezien ik daar weinig van in je topicstart terug vind, gaat deze dicht.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.